8 Reacties
één jaar geleden
Hier friemelt ze niet maar ontdekt wel. In bad is er altijd uitgebreid onderzoek. Wij leggen er niet te veel nadruk op. Benoemen dat papa een piemeltje heeft en mama en dochter een spleetje. Als ze doet douchen met papa, zeggen we als ze eraan wil zitten: de piemel is van papa, daar zit alleen papa aan.
We proberen als ze naar ons idee te lang over piemel en spleetje praat oid het op een ander onderwerp te gooien.
Vind onze dochter nu nog te jong om alles uit te gaan leggen.
één jaar geleden
Onze dochter is ook aan het ontdekken. Ik noem alles gewoon bij naam. Papa heeft een penis, mama een vagina. Verder snapt ze al heel goed dat plas uit haar vagina komt en poep bij de billen. Ik benoem vaak naar haar wanneer ze aan het voelen is dat ze zachtjes moet doen. Wanneer ze bij mij wilt voelen, benoem ik gewoon dat ze bij mama best even mag kijken en dat mama inderdaad hetzelfde heeft als zij, maar dat ze alleen aan haar eigen mag voelen.
één jaar geleden
Mijn zoontje doet de luier niet zelf open. Maar zit wel aan zijn piemel bij het omkleden, of gisteren als hij naakt in het zwembadje staat.
Zelf benoem ik gewoon dat het zijn piemel is. Dan zegt hij dat ook terug. Ik wil het eigenlijk gewoon zo normaal mogelijk en met een juiste benaming noemen. Net als zijn arm of oren.
Als ik een meisje zou hebben zou ik dus gewoon benoemen dat ze aan haar vulva zit. En als het te veel word zeg ik blijf er maar weer vanaf. Net als mijn zoontje in zijn oren of neus zit met zijn vingers, dan benoem ik het en uiteindelijk zeg ik ook blijf er maar vanaf of haal je vingers er maar weer uit.
één jaar geleden
Mijn dochter veegt haar zelf af met doekjes, friemelen doet ze niet. En ja als we gaan douchen zit ze uitgebreid te kijken naar mijn flamoes! Soms raakt ze het aan. Dan zeg ik Ilvy ook een vagina, dit is van mama. Dus doe maar niet aanraken, want dan vind ik niet fijn. Meestal zegt ze Ilvy ook. Ja, Ilvy heeft ook een vagina net zoals mama. Dan gaat ze meestal zichzelf inspecteren.
Dit doen we bij papa ook!
Het is ook niet dat ze het aan wilt raken, maar het aanwijzen en het willen zien wilt ze doen. Ze doet het ook voorzichtig. Dus meestal kan ik van te voren uit leggen wat het is en wat het doet.
Laatst, zag ze de piemel van papa en nou ze had zoiets wat is dat nou! Dit is anders! Dit moet ik zien. Dus ze trok met geweld zijn deken van hem af 😀!
VRIEND
één jaar geleden
Zoals jij beschrijft hebben wij hier gelukkig nog niet met ons zoontje. Maar wel als de luier uit is dan zit ie aan zn piemel. Ik zeg dan ook gewoon tegen hem van: ja doe maar niet. Een piemel is om plasje mee te doen. En op moment dat hij gepoept heeft is het ook niet altijd fijn om handjes beneden er bij te hebben😅🤣
één jaar geleden
Hier friemelen ze heel af en toe. Zou zelf goed de nageltjes kort houden en blijven checken of er geen schimmeltje, scheurtjes of wondjes zijn. Dit houdt het eraan blijven zitten ook in stand en kan zeer onprettig zijn. Zou er zelf zo min mogelijk aandacht aan schenken.