13 Reacties
één jaar geleden
Hey!
Mijn dochter is op/na de opvang ook behoorlijk overprikkeld. Wij doen dan vaak een snoezel momentje. Ze gaat in bad en we hebben een lamp die wolken en sterren projecteert op het plafond. We doen er dan snoezel muziek op en laten haar even gaan.
één jaar geleden
Onze zoon is ook een tijd aan het bijten en duwen geweest op de opvang. Van de 2 dagen dat hij gaat deed hij dit altijd alleen op de donderdag. Ik heb hem nu van dag verandert en het is gestopt. Het kan ook aan de verhouding kinderen of juffen liggen wat iets triggert. Thuis na het eten geen tv meer, maar met kitnetisch zand, klei of water spelen. Iets wat ze kunnen voelen en hun zintuigen mee gebruiken helpt ontprikkelen (geleerd van een slaapcoach). Hij heeft op de dag regelmatig een driftbui en is vaak overprikkeld en als ik dit soort dingen er dan bij pak zie ik hem echt ontspannen.
één jaar geleden
Reactie op Daphne90
Wij gaan altijd met onze dochter dansen of rondjes laten zwieren. We merken ...
Onze dochter heeft ook de genen van papa gekregen voor adhd. Het is nu natuurlijk nog lang niet vast te stellen, maar we kunnen er wel rekening mee houden en kijken of het effect heeft!
één jaar geleden
Reactie op Cindy11
Goed idee! Steekt hij het kinetische zand niet in zijn mond? Ons meisje eet ...
Oh vervelend! Nee we blijven er altijd naast zitten. Hij heeft het misschien 1x in zijn mond gedaan en merkte al snel dat het niet eetbaar was. Misschien als je het samen doet dit veiliger is? Wij hebben gewoon een plastic bak van de jysk of action met deksel die je dicht kan klikken, en wat houten poppetjes en dino's erin. Goedkopere oplossing dan je op internet ziet haha.
één jaar geleden
Reactie op Cindy11
Goed idee! Steekt hij het kinetische zand niet in zijn mond? Ons meisje eet ...
Ik heb blauw kinetisch zand, nodigt minder uit om in je mond te stoppen. Maar sowieso er wel bij blijven zitten natuurlijk, dat is onderdeel van het plezier.
En klei, tekenen of verven, boekjes lezen, spelen met speelrijst… allemaal leuk na een drukke dag op het kdv. Daar heeft hij al de hele dag kunnen rennen dus thuis juist even wat rustigs doen samen, met 1 op 1 aandacht.
één jaar geleden
Oeh lastig, op de opvang ontprikkelen...
Ik probeer echt naar het weekschema te kijken ipv per dag. Als ze een vol weekend heeft gehad, hebben we op de maandag(mamadag) een rustige dag zonder bezoek/winkels maar gewoon zaken in en rondom huis. In de avond /bed even de dag doornemen met de highlights van die dag.
één jaar geleden
Reactie op Miekoe
Ben echt jaloers op dit kidscafe! Echt mooi! Volgens mij is bij ons in de ...
Koreaanse kids cafés zijn ook wel echt next level 🙈