10 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje mag van alles proeven, ook de chocolade etc. Ze hebben het wel heel snel door, als hij ergens chocolade ziet (paaseitjes) dan wilt hij ook echt een stukje hebben (maakt zich ook boos als hij het niet krijgt, leve de vroege peuterpuberteit)dus zetten we de ongezonde dingen wel uit het zicht 😅. Hij krijgt ook meermaals per week een klein danoontje en deze week voor het eerst een klein potje paula vla. Aan de andere kant eet hij iedere dag zijn maaltijden goed en als tussendoortjes gemiddeld 2 stukken fruit. Ik ga voor een (naar mijn gevoel) gezonde balans. Kaas eet hij ook af en toe, hij is helemaal zot van tosti, ik heb dan wel tostikaas op basis van mozzarella, zit iets minder zout in. Hij eet heus geen 100gr kaas per dag dus. Ik beperk het zout als ik kook, hij eet zo goed als nooit iets kant en klaar of fastfood dus ik ga er vanuit dat het qua zouten nog wel meevalt.

één jaar geleden

Onze dreumes proeft ook alles. Wij hebben de regel: willen we niet dat hij het al eet, eet het dan niet in zijn bijzijn (want dan wil hij het ook). Op deze manier houden wij o.a. chocolade en patat nog buiten de deur. Maar hij eet ook gewoon hapjes appeltaart en eierkoek. Alles met mate. Eierkoek bijv maar een kwart, op de markt iedere zaterdag. En appeltaart alleen als we ergens een bakkie doen. Wat niet vaak voorkomt.

één jaar geleden

Ik was er na 1 jaar mee gestopt om dingen helemaal te verbieden, op leverproducten na. Als wij iets eten, dan mag hij daarvan mee eten. Het zijn dan voor hem echt geen grote hoeveelheden. En hij eet de gezonde dingen ook gewoon goed, ik denk dat als de basis goed is, die extraatjes wel kunnen. Ik zal zelf trouwens geen broodje kaas of pasta geven, maar als ik zelf kaas eet, geef ik hem wel een stukje. Ook in mijn omgeving merk ik dat je het niet echt kan tegen houden. Nu is mijn man er ook minder streng in. En als het nu nog 1 ding is (leverworst) wat hij echt niet mag, dan is dat al makkelijker te handhaven.

één jaar geleden

Hier eet hij ook al voor zijn 1e patat. En sinds z’n 1e mag hij ook wel eens een hapje ongezonde koek of chocolade etc. Het is absoluut niet vaak en hij eet verder erg gezond. Ik zie het probleem niet zo, het gaat om mini-hoeveelheden.

één jaar geleden

Oh ja en Job is dol op kaas! De kaasboer bij ons heeft speciale minderzoute kaas! Daar krijgt hij zeker wel meer dan een minibeetje van 😅

één jaar geleden

Ik snap wel wat je bedoeld. Hier proberen er ook alles zo lang mogelijk uit te stellen, wij hebben zoiets van, zolang ze t nog niet kent, en er dus niet om vraagt hoeft het ook niet. Misschien afspreken 1x per week iets lekkers te geven met je partner?! Wat ik mij wel afvraag is wat kinderkwark is haha? Ze mogen toch gewoon normale kwark en dit is dan toch gewoon gezond?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op milk

Ik snap wel wat je bedoeld. Hier proberen er ook alles zo lang mogelijk uit ...
Kinder kwark is een soort danoontje van Melkkan

één jaar geleden

Ik kijk er niet zo naar. Mn zoontje eet voornamelijk gezond. Maar als wij savonds patat eten dan hij ook. En als we op visite gaan er is taart snoept hij altijd met me mee.

één jaar geleden

Onze ukkepuk eet alles. Als er taart wordt gegeten en er chocola opzit krijgt hij gewoon hapjes. Als er pizza wordt gegeten met kaas erop ook. Hij krijgt er niet wekelijks mee te maken dus ik vind dat dan meevallen :)

één jaar geleden

Reactie op VSXBZ

Onze ukkepuk eet alles. Als er taart wordt gegeten en er chocola opzit krij ...
Hier hetzelfde !