12 Reacties
één jaar geleden
Mijn dochter is 21 november 2 jaar en heeft sinds 3 maanden al behoefte om naar de wc tegaan.
We hebben een wc verkleiner gekocht en sinds een maand plas ze ook echt op de wc en als ze moet geeft ze dat ook echt aan.
Bij ons helpt het echt om rustig te zitten met der en liedjes te zingen of boekje lezen.
één jaar geleden
Onze dochter begon rond 18 maanden zelf aan te geven wanneer ze pipi aan het doen was. Sindsdien af en toe op het potje gezet, maar niet echt werk van gemaakt omdat we ook nog met een newborn zaten. Nadien nog meer signalen gezien dat ze er klaar voor was. Dus in de herfstvakantie haar luier uit gedaan. De eerste dag plaste ze overal en brachten we haar telkens naar het potje. Tegen de avond gaf ze het zelf aan. Volgende dag maar twee ongelukjes, dag nadien 1 en sindsdien maar af en toe. We hebben wel bewust gewacht tot we signalen zagen: ze stopte met spelen en hurkte om pipi/kaka te doen. Ze kon het ook inhouden als ze begon met plassen en ik zei om te stoppen en naar het potje te gaan en ze kon het benoemen.
één jaar geleden
Reactie op fleur04
En zeg je ook wat ze moet doen? Ik zeg tegen men zoon pipi doen of kaka doe ...
Mijn dochtert geeft het zal aan dat moet plassen of poepen ze praat al best wel goed voor haar leeftijd.
Ik werk in de kinderopvang en vanaf 2 jaar gaan we beginnen met stimuleren om op de wc te plassen en sommige kinderen zijn sneller dan de andere!
één jaar geleden
Hier gaat hij zo af en toe op het potje. Dan lees ik het boekje ‘luiereend’ en nog 10 andere boekjes🙈 we maken er gewoon een leuk momentje van en tot nu toe heeft hij 5x op het potje geplast. Potje staat altijd in de woonkamer. Soms na het slapen vraagt hij zelf om het potje.
We zijn er nog niet volop mee bezig, maar vooral als leuk. Over een paar maandjes willen we het serieus gaan aanpakken
één jaar geleden
Ik lees even mee. En meteen de vraag, hebben jullie zowel boven als beneden bij de wc een potje en verkleinbril? Of sleep je het steeds heen en weer?
één jaar geleden
Reactie op Dina-Marie
Ik lees even mee. En meteen de vraag, hebben jullie zowel boven als beneden ...
Heb op beide wc een verkleinbril
één jaar geleden
Zoon is donderdag 2 geworden en half oktober begonnen met methode van Zonderluier (website) en was binnen een paar dagen al goed op t potje aan t plassen. Is wel echt intensieve training maar meer dan waard. Hij draagt nu al sinds die tijd geen luier meer, alleen nog tijdens slapen. Een aanrader!
één jaar geleden
Vanaf ongeveer 1,5 jaar gaat hij voor het douchen op het potje. Meestal doucht hij met mijn man en die gaat dan ook tegelijk op de wc plassen.
We zijn verder nog niet met zindelijkheid bezig, maar zijn altijd erg enthousiast als hij op het potje heeft geplast. Hij snapt het ook al wel, maar plassen lukt niet altijd.
Verder wachten we met zindelijkheid nog totdat zijn broertje geboren is begin maart, want dan komt er een hele grote verandering. Of hij moet daarvoor zelf er al duidelijk aan toe zijn.
Maar voor nu is de planning om de echte zindelijkheidstraining pas volgend jaar in de zomer te doen. Dan kan een groot gedeelte ook buiten, dus hoeven we hopelijk binnen minder op te ruimen.