20 Reacties
één jaar geleden
Wij zitten hier ook middenin. Volgens mij is er met 15maand ook weer een slaap regressie icm sprong 9 misschien? Wij klungelen er ook mee hoor, hij is ook echt bezig nu met losse stappen te zetten. Soms zit er met geluk een normale nacht tussen maar laatste tijd ook veel nachtelijk kletsen (wel 4x wakker) en steeds rond 5 uur...
één jaar geleden
Ik wou hier serieus ook een topic over maken. Mijn zoontje is nu ook een aantal weken aan het spoken. Of hij wordt tussen 5.00 en 6.00 wakker en wil zijn dag starten, of hij is ergens in de nacht een paar uur wakker en slaapt dan tot uiterlijk 7.00. 🥴 als wij hem laten liggen wordt de hele buurt wakker.
Hier helaas dus geen tip, maar wel super herkenbaar.
één jaar geleden
Wij geven nog gewoon een flesje bij het wakker worden in de nacht/vroege ochtend. Hierna slaapt ze gewoon weer heerlijk in. Als we geen flesje geven zijn we zo een uur bezig met haar weer in slaap te krijgen.
één jaar geleden
Hier ook bij vroeg wakker worden een fles geven. Daarna slaapt onze dochter tot half 8/half 9 door. Zit hier trouwens ook op 1 slaapje. Als ze 's nachts of 's avonds wakker wordt, geef ik ook een flesje. Dan is ze zo weer in dromenland
één jaar geleden
Reactie op Boysmom_2
Wij willen heel graag 1 dut proberen, maar hoe doen wij dit het best als hi ...
Als je over gaat op 1 slaapje hou je ongeveer een 5-5 schema aan
Stel de dag begint om 07.00u, om 12.00u in bed en dan slapen tot 14.00 en dan weer om 19.00u naar bed. (In jouw geval dus alles een uurtje eerder en afhankelijk van hoe de slaapjes lopen, iets eerder naar bed kan ook maar volgens mij is dit wel een beetje waar je naar toe wilt werken)
Let op dat je kleintje niet oververmoeid raakt, want dan ben je vaak verder van huis en is 2 slaapjes een fijnere optie. Bijvoorbeeld een tussenritme van 3-3-4.
één jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Toch wel fijn dat er herkenning is. Maakt de kans toch groter dat het een fase is.
Kwa slaapjes twijfel ik een beetje. Ga morgen eens kijken of het lukt hem in de ochtend later op bed te leggen.
één jaar geleden
Toch even de ochtend van mij afschrijven voor. Het was vanochtend 4.50. Ik weet niet hoe we het gaan doen maar het wordt 1 dutje vandaag. De ene keer dat het afgelopen periode 6.30 was heeft hij 1 dutje gehad namelijk. Nooit gedacht dit 5 jaar geleden te zeggen, maar ik teken voor 6.30😂
één jaar geleden
En vanochtend was het 4.30. Flesje geprobeerd, 1 dutje geprobeerd maar helaas. Iemand nog tips of is het bij iemand al voorbij zodat ik daar wat hoop uit kan putten wellicht?
één jaar geleden
Reactie op SE1997
Hoelaat en hoeveel slaapt hij overdag!
Nu verschilt het wat door het vroege opstaan. Maar na een uur of 3 wakker zijn gaat hij weer naar bed. Dan slaapt hij zeker 1,5 uur. In de middag rond 14.30 slaapt hij weer 1 tot 1,5 uur. Hij weigert soms dutjes dus dan is het anders. Zo bijvoorbeeld maandag, vervolgens sliep hij dinsdagochtend tot 6.30. Gister opnieuw 1 dutje geprobeerd: van 11.00 tot 13.45. Maar nu was hij om 4.30 wakker.
één jaar geleden
Nu verschilt het wat door het vroege opstaan. Maar na een uur of 3 wakker z ...
Misschien kan je nog proberen om toch 2 dutjes aan te bieden maar anders te verdelen. Eerste dutje sowieso pas om 09:30 aanbieden, en dan na 30 min wakker maken. Is dan enkel een powernap om niet oververmoeid te raken tot de middag. Dan 3-3,5 uur later zijn middagdutje en dan na uiterlijk 2 uur wakker maken. 2,5 uur slaap maximaal overdag kom je dan op uit, zodat er voldoende slaapschuld over blijft voor de nacht en soms is dat al teveel op deze leeftijd. Ik vind deze fase zelf ook lastig, gister werd mijn zoontje ook wakker om 05.00 opeens en hij weigert al 2 dagen zijn middagdutje. Ga vandaag ook 1 dutje proberen hier
één jaar geleden
Hier ook al maanden een hele vroege vogel, 5.30 vanmorgen (normaal altijd tussen 5.30 en 06.00). Bij ons maakt het niet uit hoeveel hij slaapt overdag, altijd vroeg wakker. Hij weigerde de laatste tijd steeds vaker zijn ochtenddutje, terwijl hij wel zichtbaar moe was. Ik was nogal klaar met die strijd (en krijsen!) elke dag dus we zijn nu sinds een paar dagen over naar 1 dutje.
Dat ene dutje gaat steeds beter (begon paar dagen geleden met 45min, gisteren 2u), maar ‘s ochtends blijft het 5.30/06.00.
Ik ga dit nu gewoon blijven doen met 1 dutje, het kan ook goed dat dit even tijd nodig heeft. Mij geeft het rust om te bedenken dat ik zelf geen invloed erop heb, aangezien ik alles heb geprobeerd, haha. Dus voor nu vroeg naar bed en veel koffie ‘s ochtends. ;)
Succes, you got this, vertrouw erop dat je kindje vanzelf een keer langer gaat slapen! Want dat gebeurt echt wel een keer. Liefs!
één jaar geleden
Ja, herkenbaar. Bij ons gaat het slapen nu goed en ze slaapt in haar eigen kamer ook. Ze slaapt om 19.00 altijd. Was altijd rond half 7/7 uur wakker.
Sinds 2 weken half 6/6.00. Ik mag niet klagen Doe ik ook niet maar ze is wel dan heel vroeg moe, ook omdat ze sinds kort zelf loopt (1,3 jaar is ze). Kost natuurlijk energie met als gevolg dat haar 'middag'slaapje een ochtenslaap wordt. En in de middag weigert ze te slapen.
één jaar geleden
Reactie op Lelo88
Hoe is het inmiddels bij jullie?
Bij ons over naar 1 slaapje, maar de hele ...
Het gaat hier iets beter. We beiden nog 2 dutjes aan ochtend 1,5 uur Max en middag 1 uur. Ochtend gaat altijd goed, in de middag wil hij niet altijd. Rond 5 uur wordt hij nog wel wakker. Als je dan even kort praat of laat weten dat je er bent slaapt hij weer verder. Dit doet hij dan een paar keer. Vannacht heeft mijn vriend bij hem geslapen en tussen 5 en 7.15 zijn ze z’n 3 keer kort wakker geweest. Is nog steeds vroeg etc, maar toch wel een verbetering vanaf klaarwakker om 4.30. Ook gaat het in slaap vallen en blijven een stuk soepeler. (Tot aan 5 uur dan haha)
één jaar geleden
Zo ik herken je verhaal echt hoor inmiddels 31 weken zwanger en mn zoontje besloot sinds kort zn dag om half 5 te beginnen terwijl hij juist altijd "perfecte" nachten maakte. Nu heb ik zijn bedtijd later gezet en in t begin had die daar ook maling aan maar nu gaat t steeds beter en zitten we weer op half 6 opstaan. Sowieso maak ik me vaak zorgen over hoe ons slaapritme er straks gaat uitzien met een dreumes en een newborn in huis😅.