18 Reacties
één jaar geleden
Wat is je ervaring ermee?
Hier gaan ze ook niet naar opvang maar naar 1 opa en oma toe. Maar hanteren vrijwel zelfde regels als ons, en soms als ze weekendje zijn wordt r wel is wat later dan hun normale bedtijd en worden ze ook wel lekker verwend of leuke dingen doen. Ook mogen ze wel ietsjes meer als thuis, maar t zijn opa en oma hé 😊 kwa dingen die ze niet mogen mogen ze daar ook niet, en soms doen of proberen opa en oma uit wat ook niet mag maar normaal niet thuis doen en dan blijven ze ook bij de regels die we thuis hebben.
één jaar geleden
Reactie op bonjour
Dat is wel fijn!
Bepaald eten geven wat ik niet nodig vind (te gekruid / v ...
Dat begrijp ik, kwa eten en drinken zitten m'n moeder en ik echt op 1 lijn, m'n vader denkt daar soms nog wel is te buiten en als ik erbij ben zeg ik het gelijk en anders m'n moeder. Kwa eten letten wij ook enorm erop als t niet te pittig of te gekruid is en hun gelukkig ook. Kleding is eigenlijk precies zelfde smaak als wij, en soms ook niet maar dan zeg ik het ook als ik het niet mooi vind en dan is t ook klaar. Ik denk dat je iets meer je grenzen moet gaan aangeven. Hoe moeilijk het ook is. Dit heb ik ook moeten leren kon dit eerder ook echt nooit. Liet echt over me heen lopen en vond alles goed voor de Kids maar sinds ik aangeef van ho stop dat heb ik liever niet of dit kan anders zijn ze ook meedenkende en veel beter. Jij bent tenslotte de mama en de baas over je kind/kids.
Trekt ze dan ook echt kleding uit wat jij aan doet en haar kleding aan? Dat vind ik wel erg eerlijk gezegd
één jaar geleden
Bij opa en oma is het altijd iets anders ik vind zolang ze veilig zijn en met liefde worden opgevangen alles prima iets meer suiker tja voor een keer worden verwend daar zijn opa en oma ook voor... ze kunnen op deze leeftijd ook echt wel wat kruiden hebben ik ben misschien wat makkelijk hierin ook omdat ik makkelijk ben als moeder🙈 over kleding als het echt zo lelijk is en je zou het niet aantrekken zou ik er wat van zeggen aangezien het zonde van hun goeie bedoelingen zijn... liever een betrokken en liefhebbende opa en oma dan andersom😊 op een kdv zal er ook naar je wensen worden geluisterd maar niet alles gaan zoals thuis en een kind leert snel genoeg hier is het zo en daar gaat het zo
één jaar geleden
Hoihoi, mijn schoonouders doen wel precies wat wij vragen. Maar dan echt qua slaap en eten. Tuurlijk doen ze het opvoeden weleens wat anders want zij hebben ook hun eigen manieren, zo houden ze hem na elke poepluier onder de kraan. Misschien doen ze het nog wel beter dan wij 😂Maar respecteren dus onze wensen. Mijn eigen ouders daarentegen doen alles wat ik niet wil. Hij gaat er af en toe heen als het nodig is of als ze hem al lang niet hebben gezien, maar hij krijgt dan de hele dag suiker en wordt amper naar bed gebracht. 1 keer waren ze een flesje vergeten toen hij nog een baby was omdat ze gewoon precies willen doen wat ZIJ leuk vinden... Dat vind ik wel erg ja, dus vandaar ook dat hij niet vaak gaat😊je moet het gewoon aangeven en luisteren ze niet, dan toch misschien een gastouder zoeken, dan weet je zeker dat het goed zit👌🏻
VRIEND
één jaar geleden
Hier komt oma 3x per week oppassen. We kunnen maar eens per week opvang betalen...
Maar ook hier trekt mijn schoonmoeder haar eigen lijn.
Ze geeft hem meer dan 1 danoontje per dag, tegen mijn verzoek in, en niks van ons eten in huis is goed genoeg voor hij kleinzoon. Dus ze koopt zelf de genoemde danoontjes (want yoghurt...?), Krentenbollen (want bruin brood...) En geeft hem beleg los van het brood (stukjes kipfilet, bakje cottage cheese met lepel, omdat hij het brood toch niet opeet)... Verder voert ze hem slagroomsoesjes, veel koekjes en ander snoep. Heeeeeel vermoeiend. Maar meestal niet desastreus, dus we accepteren het maar...
één jaar geleden
Ons zoontje gaat 1 keer per week naar opa en oma. Zij doen ook dingen anders dan wij maar persoonlijk vind ik het niet eerlijk om van hun te verwachten dat ze alles doen zoals wij. Op de opvang doen ze het ook anders. Belangrijke dingen bespreken doen we wel en dat doen ze ook maar ze geven voor de rest hun eigen draai aan. En dat is prima. Mijn schoonmoeder heeft een verschrikkelijke smaak wat betreft kleertjes 😂 maar hij is daar en hij heeft er geen last van.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
In dat geval mag je eerst mijn Klaagmuur post lezen en dan nog eens deze bo ...
Jullie hebben andere ideeën over wat je je kind te eten geeft. Tegelijkertijd schrijf je dat je al lang blij bent als hij eet. Je schoonmoeder is gek…
Heel eerlijk? Ze past 3 dagen in de week op omdat jullie anders niet rond komen. Dan kan je boos worden om soesjes, taart en recyclen, maar ik denk dat je in je handjes mag klappen. Zolang ze veilig met hem omgaat, lief voor hem is en ze leuke dagen hebben…
één jaar geleden
Hier ook een opa en oma die regelmatig oppassen 2x in de week. Ja ze doen dingen anders dan dat ik ze thuis doe. Ja ze krijgt bij opa en oma wel wat anders te eten dan thuis. Maar ik heb er het eerst haar heel kort op gezeten en toen ging t goed. Nu word ik wat losser en nemen ze het er ook flink van. Lees ships krentenbollen van die zoete koekjes in van die zakjes. Ik probeer vaak zelf lekker fruit en zo mee te geven en te wijzen op dat ze pas 1.5 is en dat ze een cracker en water ook prima vind. En dan pakt mn moeder dat ook wel gewoon. Want dit heeft ze ook gewoon in huis. Ik maak er nu niet meer zo'n punt van. Bij opa en oma mag gewoon net ietsjes meer dan thuis helemaal prima
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Mama101
Jullie hebben andere ideeën over wat je je kind te eten geeft. Tegelijkerti ...
Het is zeker goedkoper dan 3 dagen extra opvang betalen, maar ik baal toch wel van de extra kosten die voorkomen hadden kunnen worden, zoals de dubbele boodschappen voor ons jochie, het weggooien van voedselresten in het grijze afval en nog wat zaken die veel sneller op gaan, en bijdragen aan een flinke hoeveelheid onnodige extra afval.
Het meeste accepteren we hierin gewoon (maar dan trek ik wel de grens als ze van mij vraagt dat ik het ook op haar manier doe), maar als ik dan een grens aangeef of vraag om iets op onze manier te doen (om geld te besparen), dan voelt ze zich aangevallen en wordt ze buiten proportioneel boos.
Los daarvan realiseer ik me ook dat we een halve week werk van haar vragen met flink lange dagen, terwijl ze dit jaar 71 wordt en niemand meer heeft om dit te helpen dragen. Ik vraag me echt af wat we moeten doen als ze ons niet meer kan helpen hierin...
En toch blijf ik me ongemakkelijk voelen bij het idee dat zij de weerstand, die ik voel bij dagelijkse danoontjes en slagroom soesjes, deelt als het gaat om groente en fruit...
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Het is zeker goedkoper dan 3 dagen extra opvang betalen, maar ik baal toch ...
Ik snap je irritatie en frustratie en ze gaat duidelijk een grens over want ik denk zelf dat je niet iemand bent die alles precies volgens jou regels wilt maar het hoeft ook niet 180 graden de andere kant op te gaan🙈 maar realistisch ze word 71 dat is al een behoorlijke leeftijd ik zou toch zoeken naar een plan b ook misschien kan je afstemmen met je man op andere dagen werken of als financieel haalbaar toch minder werken ik noem maar iets maar ik kan natuurlijk niet in jullie schema en portemonnee kijken😉 maar uiteindelijk zijn jullie wel eind verantwoordelijk voor je kind dus als je verandering wilt moet je misschien zelf iets ervoor inleveren... of misschien is een gastouder bijvoorbeeld goedkoper? En dan hoef je niet de volle 3 dagen voor haar te vervangen maar al zijn het er 1 of 2 voor haar wat meer rust en voor jullie meer geruststelling?