19 Reacties
één jaar geleden
Hoi als je te veel geborsteld heb kan dat rode irritaties zijn waar door veel gaat jeuken “ ook kan het allergisch reactie zijn ( komt bijna niet voor op de hoofdhuid ) mijn advies is zacht borstelen en dat misschien nu ook even laten (kijken of het minder word)
één jaar geleden
Berg is een vorm van eczeem. Alleen berg jeukt niet.
Mijn zoontje had over zn hele hoofd eczeem zitten. En de huisarts zei ook tegen mij dat het berg was en ik twijfelde hier over. Contact gezocht met de jeugdverpleegkundige van het CB en via haar ben ik in contact gekomen met een eczeem verpleegkundige. Ik zou hier eens naar vragen bij de huisarts.
één jaar geleden
Reactie op Tutje
Dankje voor de tip. Ik ga morgen eens contact opnemen met het CB. Kijken of ...
Na een paar weken smeren met hormoonzalf inclusief afbouwschema is hij er helemaal vanaf. Soms nog een kleine plekje ergens, maar dat is met een paar keer smeren helemaal over.
Ik weet niet waar je woont, maar in Deventer zit een hele fijne.
één jaar geleden
Hoi, ik heb het bij mijn dochter meegemaakt toen ze 2 maanden oud was. Zag er precies zo uit. En daar had ze enorme jeuk van. Met babyolie ingesmeerd even in laten trekken en dan voorzichtig met een kam het haar doorkammen. Dan haal je het er zo vanaf.
één jaar geleden
Hoi, ik heb het bij mijn dochter meegemaakt toen ze 2 maanden oud was. Zag ...
Dit herhaalde ik de volgende dag weer. En zo kwam ze ervan af. Als je het met rust laat kan het meer worden.
één jaar geleden
Reactie op Tutje
Dat is fijn zeg! Zag het hetzelfde eruit als bij mijn zoontje? 🫣 diagonaal ...
Zo zag het er bij mijn zoontje uit.
één jaar geleden
Reactie op Tutje
Hier werd het juist erger als ik dit elke dag deed :-(
Oké, dat is minder. Dit is ook mijn ervaring met berg. Het hoeft niet bij iedereen te werken. Zo zielig die kleintjes 🥺
één jaar geleden
Ik zou zelfs nog minder zijn haar wassen met shampoo. Bij mijn zoontje werkt bijna alleen wassen met water heel goed
één jaar geleden
Reactie op 92RJ
Blijft het bij jullie kindjes ook aanhouden deze 'droge hoofdhuid'? Of heef ...
Mijn zoontje loopt nu bij de dermatoloog. Heb allemaal zalfjes en Lotions gekregen 🤣 maar extreem droge hoofdhuid wordt hier nu wel minder door de voorgeschreven lotion en speciale shampoo.