14 Reacties
één jaar geleden
Ik heb trouwens ook audio/video opnamens van dat hij schreeuwt tegen mij, dronken is en in het bijzijn van ons kindje zo doet tegen mij…
één jaar geleden
Heel erg naar voor je om dit mee te moeten maken.. maar wel heel goed van je dat je de stap zet!! Ik zou persoonlijk niet 1 dag per week aan ze geven om op te passen, vooral niet als ze zo vervelend doen. Eventueel kan papa haar langs brengen als het zijn dag/weekend is. Opa’s en oma’s hoeven echt niet een hele dag per week gereserveerd te hebben. Als het uit komt zet je haar af voor een paar uurtjes of je ex partner. Maar dat is hoe ik denk. Buiten ouders om hoeft niemand een dag per week te reserveren.
één jaar geleden
Heel erg naar voor je om dit mee te moeten maken.. maar wel heel goed van j ...
En veel sterkte trouwens! Geloof in jezelf, blijf vooral heel dicht bij jezelf en overschrijdt je eigen grenzen voor niemand! You can do this.
één jaar geleden
Super lief jullie reacties. Ik ben iemand die snel over mij heen laat lopen en ik ben maar doorgegaan omdat ik dacht dat het zo moest gaan omdat ik voor mij dochter wilde dat papa en mama gewoon samen zijn.
één jaar geleden
Het is echt een rot-situatie!
De vader van mijn kind, praat ook negatief over mij.
Het duurt allemaal best lang, een advocaat geregeld en voordat het bij de rechtbank is.
Een rechter doet nog niet zoveel met geluidsfragmenten, begreep ik vandaag.
Dus ik heb nu alle whatsapp berichten uitgeprint en ook de printscreen van mijn telefoon, van de berichten, die hij weer heeft verwijderd.
Met alle documenten van de advocaat, mediator en 'relatiecoach', probeer ik zo een dossier op te bouwen.
Geef haar idd zo min mogelijk aan je ex!
Kom voor jezelf op!
Dit kan voor nu de beste keuze zijn, om voor jezelf rust te creëren. Zie je later wel weer verder.
Als je er nu mee instemt, zal een rechter dit voort kunnen zetten, zou je dat willen?
Heel veel succes, het valt (mij) niet mee!
We kunnen het!
één jaar geleden
Oh.. allereerst is het niet aan zijn ouders om een wensenlijstje op te stellen. De vader heeft rechten, de opa's en oma's niet.
Echter, als zij goed met jouw dochtertje omgaan zie ik niet zo goed waarom je er een probleem van zou maken? Je hebt een dag opvang geregeld, ze houdt contact met haar familie en jij kweekt weer wat goodwill bij die kant. Waarom zou je het niet willen?
VRIEND
één jaar geleden
Super lief jullie reacties. Ik ben iemand die snel over mij heen laat lopen ...
Als de relatie destructief is, hoeft je kind echt niet mee te krijgen hoe de ene ouder de andere kleineert, manipuleert en mishandeld. Daar komt niks goeds van. Wees je beste zelf voor je kind, en dat kun je niet zijn in hetzelfde huis als je man, zo te horen.
Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en hulp hebt ingeschakeld zodat je niet helemaal alleen de storm in hoeft.
Of je schoonzusje aan jouw kant blijft, zou ik heel laat op de prioriteitenlijst zetten. Het belangrijkste in je leven ben jij; bescherm jezelf! Zorg dan voor een stabiele situatie voor je dochter, waarbij je met je advocaat kunt bespreken in hoeverre je ex en je schoonouders eisen kunnen stellen. Dan pas hoef je achterom te kijken om te zien waar je schoonzusje nu staat. De enige die je nu moet voorop moet zetten zijn jij en je dochtertje! De rest valt vanzelf op z'n plek. Zo leer je wie je echte vrienden zijn.
Heel veel sterkte! Je kunt dit en je hebt de juiste keuze gemaakt! Verdedig dat met al je kracht!
één jaar geleden
Klinkt als een heel verstandige beslissing. Je fysiek en mentaal laten mishandelen is geen goed voorbeeld voor jouw dochter.
Hopelijk kan je bij jouw familie en vriendinnen ook steun vinden.
Probeer met jouw ex een omgangsregeling te vinden waar je je prettig voelt. (Niet drinken bij haar aanwezigheid lijkt mij ook een redelijk iets om erin te zetten). Opa en oma hebben geen rechten.
Heel veel sterkte
één jaar geleden
Indien hij onder invloed is en dit gedrag vertoont kun je ook overwegen om de huisarts te consulteren of contact op te nemen met een “ wijkcoach” (afhankelijk van de gemeente hoe t heet) zij kunnen namelijk mee werken aan dossier opbouw maar ook veilig thuis inschakelen zodat hij voorwaardes krijgt over wat wel of niet kan in bij zijn van jullie dochter.
Je kunt zelf natuurlijk ook veilig thuis bellen (kan ook anoniem) daar kun je voorleggen hoe t gaat en wat je zorg is en wat je kunt doen. Ze denken graag mee en geven advies.
Klinkt heftig maar kan erg belangrijk zijn voor je dochter en haar toekomst.
Ik werk zelf in de verslavingszorg en zie ook de schade wat psychische klachten en “verslaving en of middelen misbruik” doet met opgroeiende kinderen.
Succes!
één jaar geleden
Reactie op fret
Indien hij onder invloed is en dit gedrag vertoont kun je ook overwegen om ...
Dit is idd een goed idee!
Weet, dat je er niet alleen voor staat!