5 Reacties
één jaar geleden
Hier ook het zelfde ik zeg 3 keer toe dat het niet mag en de 3 keer zet ik haar even op de grond voor afleiding
één jaar geleden
Hier was dat ook het geval bij ons kindje van 15mnd. Ik heb aangegeven dat slaan pijn doet en als hij het bleef doen ben ik met hem gaan spelen om afleiding te geven. Als hij daarna nog door bleef gaan zette ik hem even weg en ging ik mijn ding doen voor een paar minuten.
Hij sloeg ook zichzelf, maar ik merk dat het na 4 weken weer helemaal weggegaan is. Hij wil het nog wel eens een keer doen maar geeft dan meteen een kusje of mept zichzelf als hij echt moe is.
één jaar geleden
Als mijn zoontje slaat benoem ik ook dat dit niet mag en niet lief is. En als hij het nog een keer doet pak ik zijn arm waarmee hij slaat vast en duw zijn arm van mij vandaan. Als hij het dan nog een keer doet pak ik weer zijn arm en zet ik hem daarna ook meteen bij mij weg op de grond.
Dan is hij soms even verdrietig en pak ik hem weer op om te troosten. Hij leert er op dat moment wel van. Soms is het een paar dagen later weer hetzelfde riedeltje, maar dat hoort er bij denk ik.
Al is slaan niet het grootste probleem met hem, het is vooral haren trekken, maar daar doe ik het precies hetzelfde bij. Bij zulk ongewenst gedrag zet ik hem gewoon even weg.