4 Reacties
één jaar geleden
Wij zijn sinds kort gestopt met de avondfles te geven. Dit was voor onze zoon echt een momentje van inslaap vallen op schoot. Nu we dit niet meer doen is het een boekje lezen en knuffelen. Inslaap vallen op schoot is nog steeds zo. Toevallig vanochtend een whatsapp consult gehad met een slaapcoach. Ik heb al vaker bij verschillende slaapcoaches verschillende consulten gehad. En de ene zegt vanaf nu geen flessen meer en hij leert het maar. En de ander zegt bouw het af.
Ik kan mijn zoon lastig laten huilen, hij begint ook overstuur te worden en gaat kokhalzen. Zoals ze vanochtend zei was: niet laten huilen dan associeert hij negatieve gevoelens in zijn bed en dat wil je juist niet. En de ander zegt gewoon even laten huilen en elke 5 a 10 minuten terug gaan.
Misschien is het bij jullie even doorbijten met geen flesjes meer te geven maar even te troosten. En als het troosten zonder flesje lukt vanuit daar weer te troosten vanuit bed totdat hij zelf inslaap kan vallen. Hier ben je waarschijnlijk nachten mee bezig.
Wij zijn de vorige keer ook 3 nachten continu eruit geweest en daarna sliep hij nachten door. Dit moeten we na z'n sprong weer even oppakken😊.
Als je een slaapcoach zoekt, kijk dan goed naar de manieren die zij gebruiken wat bij jullie past!
één jaar geleden
Wij hadden precies hetzelfde met ons meisje. Ze kwam hier ook ineens weer drie keer op een nacht.
Vorige week abrupt gestopt met een fles in bed. De eerste nacht sliep ze meteen helemaal door. Met in slaap vallen heeft ze 10 minuten gehuild. De twee nachten erna kwam ze 1x. Toen heeft ze wel een uur gespookt (huilen, kletsen, schreeuwen). Wij zijn er toen steeds om de 10 minuten heengegaan voor een aai over de bol en om te zeggen dat het tijd is om te slapen.
Nu heeft ze alweer twee nachten doorgeslapen. En zelf bij het in slaap vallen huilt ze niet meer.
Ben zelf erg blij dat we van de flessen af zijn.
Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken!
één jaar geleden
Begin januari ongeveer leek mijn zoontje door een slaapregressie te gaan en er kwam ook een tandje door. 's Nachts kwam hij toen ook opeens voor een flesje (melk). Ik ben toen op een gegeven moment gewoon water aan gaan bieden. Eerst dronk hij dat ook op, maar na een paar nachten ging hij gewoon zonder fles weer slapen.
Je zou dus gewoon water aan kunnen bieden ipv diksap (of steeds minder sap toevoegen totdat alleen water over blijft). En ook als hij blijft huilen, gewoon het flesje water aanbieden en niet alsnog diksap gaan maken.
Mijn zoontje bleef eerst vragen om melk en als ik hem dan dat flesje water gaf, gaf hij uiteindelijk op en ging gewoon slapen. Maar dat ging niet van de ene op de andere nacht. Hopelijk werkt het voor jullie ook!