Hi mama’s,
Ik ben bang dat ik mijn zoontje een slaapgewoonte heb aangeleerd en dat hij nu niet meer zonder die gewoonte in slaap kan vallen.
Mijn zoontje heeft een hele poos doorgeslapen, maar was altijd wel vroeg wakker. Tot we een keer doorhadden dat als die om half 6 wakker werd, en we hem een flesje gaven, hij nog doorsliep tot 7 uur. Prima! Konden we zelf ook weer wat langer slapen.
Nu heeft die 2 maanden terug een periode gehad dat die heel slecht insliep (sprongetje 9 en kiesjes) en toen kregen we hem met een flesje in slaap. Vonden we ook nog wel oke, alleen deze gewoonte is er nooit meer af gegaan.
Alleen nu wordt die ook nog 1 a 2 keer per nacht wakker, en wilt die ook een flesje, dan geven we hem diksap (water lust die niet, en je mag niet meer dan 300ml melk geven). Zonder flesje valt die dan gewoon niet terug in slaap en gaat die heel hard huilen.
Nu heeft die sinds een week ook een flesje nodig om met zijn middagslaapje in slaap te vallen. En soms heeft die zelfs 2 flesjes nodig (diksap)
Hij drinkt overigens al zijn flesjes zelf in bed, dus het is niet dat ik er lang mee bezig ben. Maar ik denk inmiddels wel, waar gaat dit heen ?? Kan je uberhaupt nog zonder flesje in slaap vallen? Overdag drinkt die lang niet zo veel als snachts.
Op andere manieren troosten helpt ook niet. Hij is stil zodra je hem uit bed haalt, of even met hem naar beneden loopt. Maar zodra je hem in bed legt, gaat die weer huilen. Laatst ook geprobeerd om hem te laten huilen. Maar het gaat alleen maar harder, dat heb ik na 20 minuten ook opgegeven. Want ik vond het zo zielig.
Sorry voor het lange verhaal. Maar heeft iemand hier misschien tips voor om deze gewoonte af te leren?
Zou een slaapcoach hier bij helpen, maar dat vind ik wel duur.
Zoals het nu gaat valt er nog wel mee te leven en slaap ik redelijk. Hij wordt alleen elke ochtend zeiknat wakker (letterlijk en figuurlijk).
Maar ben bang dat het steeds erger wordt.