12 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoon had het ook, snacht wakker en overdag amper slapen. Snachts haalde we hem dan uit bed, bang dat onze dochter wakker zou worden. Nu doen we dat niet meer, hij huilt dan 10 a 15 minuten en slaapt dan weer verder. Mocht het langer duren verschonen we hem, praten, spelen niet met hem, ook geen oog contact. En dan leggen we hem terug in bed en huilt hij ongeveer 10 minuten maar valt dan ook weer in slaap. Hopelijk heb je hier wat aan

één jaar geleden

Hee Zoezi, hoe is het inmiddels bij jullie? Onze zoon is nu 14mnd en begint sinds vorige week vanuit zichzelf stapjes los te zetten (dus misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft???? Ik heb geen idee). Het is hier echt sinds 2/3 weken dramatisch. Hij doet sinds begin dit jaar nog 1 dutje. Want net 2 dutjes was hij savonds niet moe genoeg meer en was hij ook constant snachts klaar wakker. En hij sliep al nooit fantastisch, soms even wakker snachts, maar ik hoefde er nooit heen. Nu ligt hij ineens uren wakker en dan gaat hij op een gegeven moment echt alleen maar huilen waardoor ik hem toch een klein flesje geef. Maar ook dat helpt maar af en toe. Vannacht is hij 2,5 uur lang klaar wakker geweest en als hij tussen ons in ligt, gaat hij alleen maar spelen😵‍💫. Ik weet echt niet meer waar we goed aan doen. Hopelijk gewoon een fase maar pfffff ben niks meer waard momenteel. Als iemand tips heeft , hoor ik het graag 🙏

één jaar geleden

Herkenbaar, ook bij Kim2905! Helaas geen tips.. ik zing het ook uit. Zoontje, 14mnd, is erg bezig met leren lopen (en zit volgens de app in Sprong 9). Zal wel veel vd hersens vragen. Afgelopen nacht zag er zo uit bij ons: 18.45u slaapt 19.15u wakker 19.30u slaapt 20.30u wakker 21.0u slaapt 00.05u wakker 04.00u slaapt 04.30u wakker 04.40u slaapt 07.00u wakker Persoonlijk vind ik het advies van het cb niet handig. Want hoe langer je een kindje wakker houdt, des te meer cortisol (wakker/stress hormoon) het aanmaakt, des te lastiger valt het in slaap. Mijn zoontje slaapt op de opvang regelmatig niet. Hij is 's avonds dan ook kapot. Volgens het cb zou hij dan dus 'lekker kunnen slapen', nou.. no way. Die nachten zijn vaak het ergste. Ik zou je dus niet adviseren om haar bedtijd met 1 a 1,5u te verlaten. De rest (veel naar buiten, etc.) zeker wel doen. Sterkte.....❤️❤️❤️😓

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Herkenbaar, ook bij Kim2905! Helaas geen tips.. ik zing het ook uit. Zoont ...
Pffff jeetje heftig nachtje zo zeg! Ik ben ook van mening dat extra moe/minder slaap overdag alleen maar voor slechter slapen snachts zorgt inderdaad!! We moeten ons er maar doorheen slaan inderdaad.. dank voor het delen van je verhaal. Doet toch goed om te weten dat er meer moeders mee worstelen. Sterkte ❤️😮‍💨

één jaar geleden

Reactie op kim2905

Pffff jeetje heftig nachtje zo zeg! Ik ben ook van mening dat extra moe/m ...
Ja, verhalen delen geeft steun.. Had het idee dat alleen ons zoontje dit zo heftig heeft. Niet dus 🥴🙏❤️

één jaar geleden

Hier al ruim 6 weken bezig met mijn zoontje dat niet wilt slapen in de nacht. Hij gaat rond 20:00 naar bed en wordt standaard om 00:00 wakker om vervolgens wakker te blijven tot een uur of 04:00/05:00. Je zou denken dat hij dan uitslaapt.. maar nee hij wordt gewoon weer wakker om 07:00 en blijft dan wakker tot z’n volgende dutje. Ik ben momenteel niet te genieten en echt helemaal kapot!

één jaar geleden

Reactie op imanerocher

Hier al ruim 6 weken bezig met mijn zoontje dat niet wilt slapen in de nach ...
Ohhh wat heftig dit.. sterkte!!!!! ❤️❤️😓

één jaar geleden

Hier het zelfde gehad. Ik denk dat je kindje langer wakker houden (zeker als ze moe zijn) geen goed idee is. Hier is het hoe meer oververmoeid hoe slechter hij slaapt. Hier heeft het 2 weken geduurd maar hij slaapt gelukkig snachts weer goed alleen wel vroeg wakker. Wij hebben verder in het slapen niks veranderd. Ochtenddutje (als hij deze doet) 30 tot 45 min. Middagdutje ongeveer 1.5 tot 2 uur.

één jaar geleden

Hier het zelfde gehad. Ik denk dat je kindje langer wakker houden (zeker al ...
Ooh en in de nacht. Wat hier werkt is hoe lastig ook negeren. Al snel slaapt hij zelf weer verder. Zo niet ga ik even naar hem toe dikke knuffel en weer weg. Of een liedje zingen door de babyfoon.

één jaar geleden

Reactie op kim2905

Hee Zoezi, hoe is het inmiddels bij jullie? Onze zoon is nu 14mnd en begi ...
Hoi Kim, O my god ik heb precies het zelfde. Wakker worden om Half 3 en dan klaar wakker. Soms helpt een flesje ook niet en moet ik gewoon wakker blijven tot ze zelf weer in slaap valt...

één jaar geleden

Reactie op Evachristina90

Herkenbaar, ook bij Kim2905! Helaas geen tips.. ik zing het ook uit. Zoont ...
Hoi, Ze doet nu 1 dutje van 12 uur tot half 3 soms 2. Op de opvang sinds een weekje of 2 het zelfde. Ik merk dat ze juist overprikkeld is als ze van de opvang komt en ook echt niet meer moe is ofzo..

één jaar geleden

Update: ze gaat 9 uur naar bed sinds 2/3 weken en nog steeds het zelfde verhaal. T enige voordeel is dat ze meteen in slaap valt. Verder wordt ze wel nog steeds wkker snachts