21 Reacties

9 maanden geleden

Nee :) Geen behoefte aan ook nog :) Ze vindt het prima in haar ledikantje, is een kleintje, dus klimt er ook niet uit :) Lekker met de slaapzak in haar ledikantje :)

9 maanden geleden

Hier in een 1 persoon grondbed.. al best wel een periode ook.. peuterbed vind ik zonde omdat hij maar kort gebruikt wordt... En om eerlijk te zijn 1 van de beste keuzes ooit. Gezellig in bed samen verhaaltje lezen, als hij niet lekker is (wat bijna nooit voorkomt gelukkig) kunnen wij er gewoon naast liggen.

9 maanden geleden

Reactie op Gietertje

Nee :) Geen behoefte aan ook nog :) Ze vindt het prima in haar ledikantje, ...
Mijn zoontje klimt er inderdaad ook nog niet uit en vind het heerlijk in bed. Het gebeurd regelmatig dat hij wakker is en er nog niet uit wilt

9 maanden geleden

Owja al een tijdje en ze slaapt er top on komt er niet uit niks

9 maanden geleden

Mijm zoontje nog niet. Hij vindt het ook wel prima volgens mij. Met de slaapzak komt hij er nog niet uit. Wel kan hij het ledikant van de muur duwen. Maar dat komt niet zo vaak voor dat hij dat doet.

9 maanden geleden

Ja hier wel. Maar wij konden het ledikantje ombouwen door de zijkant eruit te halen en zo’n anti-uitval stuk erin terug te zetten. Wij hebben het omgebouwd omdat hij de hele tijd ‘grote bed’ zei. Hij komt zijn bedje niet uit trouwens en ligt er nog steeds in met een slaapzak

9 maanden geleden

Hij heeft er bij mijn moeder al wel ingeslapen. Dat ging volgens mij wel goed. Vanaf het nieuwe jaar gaat hij hier ook in een peuterbed die we van zijn neefje konden overnemen. Ik wil graag dat hij er even aan went voordat zijn broertje begin maart/eind februari geboren word, want die gaat dan gelijk in het ledikant.

9 maanden geleden

Nee nog in ledikant met slaapzak. Wil dat proberen tot ongeveer 2,5 jr en misschien 3jr. Daarna een eenpersoonsbed

9 maanden geleden

Hier al een half jaar in een tweepersoonsbed, ze vond het ledikant afschuwelijk en was altijd drama met slapen… sinds ze een eigen bed heeft gaat het helemaal goed! Ze blijft lekker liggen en is er maar 1x uit gevallen in een half jaar tijd

9 maanden geleden

Nee, het is een draak. Het ledikant met slaapzak zorgt ervoor dat ze lekker blijft liggen. We gaan ook binnenkort verhuizen dus nog even in dit bed. Wel al research gedaan en uiteindelijk gaat het goed komen🥰

VRIEND

9 maanden geleden

Sinds hij uit zijn wiegje gegroeid was, sliep hij in zijn ledikant, maar sinds hij een paar maanden geleden weer corona gehad heeft, slaapt hij bij ons in bed... Na de feestdagen gaan we hem weer proberen te laten wennen aan zijn eigen bedje.

9 maanden geleden

Ja sinds 20 maanden zegmaar. Het was voor ons echt een uitkomst want hij wilde steeds in het grote bed en bij ons het liefst, maar nu heeft hij zelf een groot bed. Komt er hooguit na middagslaap een keer uit maar dat is prima. Hij blijft verder keurig liggen.

9 maanden geleden

Vandaag sliep ze op vakantie voor het eerst in een gewoon eenpersoonsbed voor het middagdutje. Dat was te verleidelijk voor haar: ze slaapt alleen op die kamer, dus haar ledikant staat naast een leeg bed... Ze heeft geen kik gegeven en er heerlijk geslapen 🤩.

9 maanden geleden

Hier is hij er echt nog niet klaar voor. Slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje met slaapzak (2 jaar) en denkt dat dat voorlopig nog wel zo blijft

9 maanden geleden

Ja, sinds hij 20 maanden is ongeveer. Toen wisten we dat ik zwanger was van de 2e. Zijn ledikantje schuift door naar de baby, dus “moest” hij over. De overgang is heel goed gegaan. We hebben nog een tijdje gedubbeld, omdat hij er dan toch uit kwam savonds en ik de puf niet had om door te zetten (want, zwanger) 😅 maar al met al is het heel goed en soepel gegaan! Wij hebben wel voor een peuterbed gekozen, ipv een 1 persoons.

VRIEND

9 maanden geleden

Al sinds hij 18 maanden was. Het ging niet meteen goed (niet gek met zoveel “vrijheid) maar de aanhouder wint 🤪

8 maanden geleden

Hebben sinds 3 dagen zn peuterbed neergezet maar eerste avond gelijk huilen en eruit komen.. hem wel laten kiezen waar die wilde slapen, koos toen wel voor het grote bed maar uiteindelijk terug in zn ledikantje. Ik durf niet meer zo te forceren haha. Hij slaapt zo goed in zn ledikantje van 19:00/08:00 ben bang dat ik alles mee verpest als die daar niet meer slaapt. Het liefste zou ik willen dat die feb/maart afscheid neemt van zn ledikantje dan wordt zn zusje geboren. Zal wel goedkomen toch? 🫣

8 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Hebben sinds 3 dagen zn peuterbed neergezet maar eerste avond gelijk huilen ...
Update: sinds 3 dagen slaapt die heerlijk in zn nieuwe bedje haha. Hem in zn nieuwe bedje gelegd en hij leek het soort niet door te hebben en viel direct in slaap. Volgende dag veel complimenten gegeven en daarna elke dag in zn nieuwe bed 🤭

VRIEND

8 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Update: sinds 3 dagen slaapt die heerlijk in zn nieuwe bedje haha. Hem in z ...
Wat fijn! Het is ook gewoon de tijd geven. Voor ons is het iets kleins. Voor de kinderen is het een grote stap. 💕

8 maanden geleden

Bij ons is hij ook sinds afgelopen weekend over. De week ervoor hadden we het bed al in elkaar gezet, toen wilde hij er eigenlijk al in gaan slapen. Alleen de deur van de kamer klemde dus die lag eruit, dus hij moest nog even wachten. We hebben wel nog hekjes aan beide kanten van het bed, waarbij we 3 spijlen eruit hebben gehaald, zodat hij er zelf uit kan komen (doet hij alleen als wij hem komen halen als hij weer wakker is en we zijn slaapzak uit doen). Het is dus nog wel echt een soft overgang vanuit zijn ledikant. We gaan nu ook oefenen met een deken, want nu het zo koud is hebben we toch een extra deken over zijn slaapzak. Dus hopelijk kunnen we over een paar maanden stoppen met de slaapzak en starten met een kussen en deken. Dan gaan we ook de hekjes helemaal weghalen. Het hielp bij ons heel goed dat hij erbij was toen we het bed in elkaar zette en al meerdere keren benoemde dat het zijn nieuwe kamer word.