10 Reacties

één jaar geleden

Hier ook!!! Overdag redelijke slaapjes, hij gaat van 2 naar 1 lange dut van 1.5 a 2 uur (soms nog 2 keer). Maar s'nacht kan hij gerust 2 a 3 uren wakker zijn en willen spelen. Ik geef hem dan een flesje in de hoop dat hij dan weer gaat slapen maar dat lukt helaas bijna nooit. Doorslapen is ook op 1 hand te tellen. Moe maken maakt geen verschil, na een hele dag op de opvang slaapt hij nog steeds even 'goed'. Enige plus is dat hij altijd vrolijk is, ook om 02.00 snachts🤣 Ik zoek ook herkenning want ik krijg echt verbaasde blikken als men vraagt of hij doorslaapt en ik NEE zeg😅

één jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Hier ook!!! Overdag redelijke slaapjes, hij gaat van 2 naar 1 lange dut van ...
Hier ook! Al wisselt het wel van dag tot dag. Ik dacht eerst dat het lag aan van 2 slaapjes naar 1. Maar na 2 dagen was het ook bij 2 slaapjes weer mis. Nu is het de ene dag wel 1 slaapje, de andere dag niet. Nachten net zo… de ene nacht slaapt hij door, de andere is hij 2-3 uur wakker en wil hij spelen 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Mijn dochter is 15 maanden, doet smorgens een dutje van 11 tot half 1 vaak en bij de opvang komt er nog een middag dutje bij van 1430/1530. Thuis doet ze geen middag dut meer. Gaat rond 19u op bedje met papfles, dan is ze vaak nog 3/4 keer voor de speen, glow speen helpt niks. En vaak rond 3/4 uur voor een flesje melk en dan slaapt ze vaak door tot 7u. Maar soms is het ook 11u 2u 6u de fles willen hebben en anders alles aan elkaar krijsen. Sommige mensen en cb zeiden laten huilen , vind ik echt niet de manier, maar geprobeerd, werkt niet. Na de fles wil ze spelen, dat negeer ik en dan gaat ze na half uur toch weer slapen. In de avond denk je vaak rond een uurtje of 9 ik ga op bed, want ik weer niet wat voor nacht ik krijg. Je hebt gewoon geen avonden meer.

één jaar geleden

Hier ook geen doorslaper. Ze wil toch echt nog een flesje 's nachts. Soms is dat alles en slaap ik verder prima, maar ook regelmatig halve nachten wakker. Gelukkig gaat hier overdag wel goed. Succes voor alle mama's met wat minder schone slaapsters. Ooit komt het goed! Mijn 5- en 8- jarige slapen prima😅

één jaar geleden

Reactie op D November

Mijn dochter is 15 maanden, doet smorgens een dutje van 11 tot half 1 vaak ...
Om even op de glow in the dark speen terug te komen. Bij ons hielp het ook niet alleen een glow in the dark speen. Maar sinds we en die speen en een knuffeldoekje aan dr speen hebben gemaakt kan ze hem wel zelf vinden en in doen ! Geen idee of je het al geprobeerd hebt en of het werkt voor jou kindje. Maar ik dacht ik deel het toch even 😊 bij ons scheelde het vaak op en neer lopen snachts

één jaar geleden

Reactie op D November

Mijn dochter is 15 maanden, doet smorgens een dutje van 11 tot half 1 vaak ...
Oh alsof ik onze nachten lees... vreselijk he. En indd, ik lig nu (21.14uur) ook op bed, want geen idee wat deze nacht weer brengt... Sterkte hoor, aan alle mama's die geen doorslaper hebben ❤️ Fijn om wat herkenning te lezen, soms denk je echt dat je zelf wat fout doet...

één jaar geleden

Reactie op Nitij

Oh alsof ik onze nachten lees... vreselijk he. En indd, ik lig nu (21.14uur ...
Ik lig ookal in bed. Het meest frustrerend vind ik ook wel in mijn directe omgeving dat niemand last heeft van zulke nachten. Alle kindjes ook van dezelfde leeftijd of jonger slapen als een roosje snachts en overdag. Dan weet je soms inderdaad echt niet wat je fout doet. Ik gun het iedereen om de nachten door te slapen, maar erkenning hier is wel heel fijn!

één jaar geleden

Hier nog eentje die niet goed doorslaapt. Tenzij je samen met hem op bed ligt maar soms ben ik het ook een beetje zat om elke avond zo vroeg al te gaan liggen en dan ook nog tijdens het middag dutje. Lig voor mijn gevoel dan de hele dag alleen maar in bed haha. We hebben geprobeerd hem te laten huilen maar dat slaat dan om in een driftbui van anderhalf uur waar hij gewoon niet uit komt. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen..

één jaar geleden

Reactie op BABY21234

Hier nog eentje die niet goed doorslaapt. Tenzij je samen met hem op bed li ...
Bij ons ook inderdaad. Vaak wordt hij tegen midden nacht wakker in zijn eigen bed. Na heel lang proberen gaat hij vaak mee bij mij het bed in. Dan slaap ik tenminste nog een beetje en hij ook..

één jaar geleden

Ik volg. Hier precies hetzelfde . Idd stiekem wel fijn om vergelijkbare verhalen te lezen. Geen tips helaas. Ja, speen met knuffeldoekje scheelt wel een aantal keren lopen 👌 die vind die makkelijk terug . Maar meestal blijft het daar niet bij. Het komt vast vanzelf ooit goed 🙏 ik vraag me af of ik zijn oren bijv eens moet laten controleren, ik lees wel eens dat kids er last van hebben zonder dat je het door hebt ( zonder bijv. koorts). Maar goed aan de andere kant , er gebeurt ook zoveel in de ontwikkeling, sprongetjes, tanden/kiezen, net kunnen lopen, overgang van 2 naar 1 slaapje. Het zal er allemaal wel mee te maken hebben.