12 Reacties
één jaar geleden
Hier exact hetzelfde 😴 Een paar dagen geleden was er niks aan de hand ‘s nachts, maar sinds gister midden in de nacht wakker en niet meer willen slapen. In eigen bed betekent huilen en roepen om ‘grote bed’ (ons bed), en als we daaraan toegeven (als we echt niet meer kunnen 😂) is het keten. Een paar weken geleden hebben we deze fase ook gehad, ik dacht dat het slaapregressie was maar het gaat nu weer net zo… Vorige keer hebben we in de ergste nacht maximaal twee uur slaap gehad, ik hoop dat dat ons dit keer bespaard blijft 🤞🏻
één jaar geleden
Wij hebben het een paar nachten gehad. Zelf laten we hem wel altijd in zijn eigen bedje liggen.
En ik geef hem vaak wel 10 minuten om zelf weer in slaap te komen. Dan gaat één van ons er naar toe om te kijken of hij iets nodig heeft, meestal gewoon troosten. Dan geven we hem weer even om in slaap te komen. Ik bleef er pas wel ongeveer een half uur bij zitten, maar dan ging hij niet slapen.
Nu lijkt hij snachts weer gewoon door te slapen en heeft hij alleen s'avonds bij het in slaap komen hulp nodig, dus dan blijf ik wat langer bij hem.
Het was bij ons nu ongeveer een week, misschien iets langer en gelukkig niet elke nacht. Gisteravond viel hij snel in slaap nadat mijn man hem op bed had gelegd en hij sliep door, dus ik hoop een beetje dat we het nu gehad hebben.
één jaar geleden
Reactie op Emma91
Hier exact hetzelfde 😴 Een paar dagen geleden was er niks aan de hand ‘s n ...
Och jeetje… 😰 dan kan je ook wel flink wat bakken cafeïne gebruiken als je zo’n nacht hebt gehad. Ik hoop het ook voor jullie dat dit het voorlopig was, want ik heb iets langer dan 4 uur geslapen, maar ik heb het gevoel dat ik 4 nachten heb overgeslagen 😂🤣
één jaar geleden
Wij hebben het een paar nachten gehad. Zelf laten we hem wel altijd in zijn ...
Thanks voor de tip! Dat teruglopen is inderdaad wel een goede. Ik heb zelf erg last van harde geluiden zoals huilen (wie niet? 🤣) en vind het lastig om het een plek te geven in mn hoofd. Het lijkt of het geluid iets enorms negatiefs naar boven brengt, ik minder rustig blijf en waardoor hij door de spanning van mij ook niet gaat slapen.
Laten we hopen dat dit soort gekke praktijken ooit (snel!!!) zijn afgelopen, want die wallen lijken bij mij in elk geval met de dag steeds groter te worden 😅
één jaar geleden
Is hier ook n week of 3 geweest. Het begon met huilen en als je dan bij m bent stopt hij en huilt weer verder als je weg loopt. Wij gingen om en om naar hem toe om de 15 minuten. Even toedekken zeggen het is midden in de nacht lekker slapen nu en weer weg lopen. Uiteindelijk ging hij dan spelen in bed njaa prima. Na n uur of 2 spelen en kletsen begon hij vaak weer te huilen. Heb hem af en toe een beker warme melk gegeven ik gaf deze en liep dan weer weg. Meestal viel hij hierna weer in slaap. Ook hebben we de middagdutjes afgebouwd naar max 1 uur slapen. Het gaat sinds het weekend weer goed sterker nog hij slaapt minimaal 13 a 14 uur per nacht nu 😅
Hoe lastig ook wij hebben er nooit aan toe gegeven door m bij ons in bed te nemen of bij hem te blijven zitten.
één jaar geleden
Reactie op Marlot87
Thanks voor de tip! Dat teruglopen is inderdaad wel een goede. Ik heb zelf ...
Ja snap ik! Ik vind het ook erg lastig om er niet gelijk naartoe te gaan of bij te blijven, maar dan valt hij juist minder snel weer in slaap.
Ik ga dan vaak even hier op het forum wat lezen ofzoiets. Dan ben ik een beetje afgeleid. En vaak is hij dan wel binnen een aantal minuten stil en anders loop ik er wel nog een keer naartoe.
Ik vind het nu al wel makkelijker om te doen. Maar toen we dat net deden, vond ik het heel lastig. Volgens mij zit er bij ons vrouwen na de bevalling echt iets in het hoofd dat we er niet zo goed tegen kunnen!
één jaar geleden
Owh dit is zoo herkenbaar wij zitten met onze dochter precies in hetzelfde probleem ging weer 3 weken heel goed na gebruik van de slaaptherapeut te hebben gemaakt maar zijn nu ook weer terug bij af!!
Het is heel pittig ze adviseerde mijn slaaphuil schema te doen maar kan het echt niet.
Lees graag mee voor tips!!