31 Reacties
één jaar geleden
Hier een mini die wel goed eet wat ook weer zorgen geeft. 79 cm en 9.3 kg. ...
O ja dat is wel een erg klein maatje nog. Snap dat dit ook weer zorgen geeft.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Maatje 68... Wow. Toevallig ging ik gisteren nog door een oude doos en haal ...
Ben benieuwd wat de dietist zegt. Hopelijk wat nuttige tips.
Qua lengte is maat 80 wel echt nodig hier.
Enorme stuiterbal is die van ons. Als hij een paar minuten stil zit vraag ik mij al af of hij misschien ziek is. Bij de geboorte had hij lekker vetjes, daarna is het eraf gegaan en nooit meer erop gekomen. Ach hij eet goed en ontwikkelt zich goed. Dus helemaal prima. Mijn partner en ik zijn ook nooit zwaar geweest.
één jaar geleden
Hier een mini die wel goed eet wat ook weer zorgen geeft. 79 cm en 9.3 kg. ...
Haha hier ook vandaag kort broekje een maatje 68 aan bij onze mini 😂
80 is idd vaak veeeel te groot.. 68 wel al klein ook meestal, maar deze past goed :)
Qua korte broeken zit ze denk ik in 74 ;)
Ze eet trouwens heel goed en veel, maar is gewoon lekker klein :)
Geen zorgen of iets hier ook. Ze volgt netjes haar eigen lijntjes :)
Ik denk dat ze nu 77 cm is ongeveer en 10 kilo :)
één jaar geleden
Reactie op Marlot87
Onze zoon eet wel Olvarit potjes, geen vers eten.
Zijn er meer die hier te ...
Ik heb een verwend prinsje wat nooit potjes heeft gekregen, dus geen ervaring mee. Ik hoor het overigens wel van meer moeders dat ze daar tegenaan lopen.
één jaar geleden
Reactie op Marlot87
Onze zoon eet wel Olvarit potjes, geen vers eten.
Zijn er meer die hier te ...
Ja zeker.. thuis geen vers, op de opvang wel 😵
één jaar geleden
Mijn zoontje is eigenlijk altijd al best slank geweest vergeleken met andere baby's, maar nu is hij dat al helemaal. Zijn eetgewoonten wisselen nogal. Meestal eet hij heel goed en soms wilt hij zelfs nog een portie. Maar er zijn ook genoeg dagen dat hij na twee of drie happen "all done!" zegt. Ik vind niet dat hij echt een "slechte" eter is want ik ken kindjes van dezelfde leeftijd die helemaal niks lusten, maar vergeleken met die kindjes is hij wel een heel stuk lichter en slanker. Hij is nu 84cm en weegt ongeveer 10.9kg (zijn gewicht is iets minder dan toen hij 12maanden was).
Wanneer hij in een fase zit dat hij niet goed eet, helpt het vaak om de locatie te veranderen. Dan geef ik hem bijvoorbeeld zijn broodje op de bank of in zijn speelhoek, of ik neem hem mee naar buiten en ik neem zijn broodje mee (wij hebben geen tuin).
Als hij iets wat ik gemaakt hebt helemaal niet eet, haal ik het niet weg, maar ik geef er iets anders bij wat hij wel altijd eet (kaas bijvoorbeeld). Ik las laatst eens ergens "eten stimuleert eten" en met deze methode merk ik dat wel (ook niet altijd hoor hahaha). Dan eet hij de kaas en als die op is en hij vraagt om meer dan zeg ik dat de kaas op is en soms eet hij dan het eten wat hij eerst weigerde.
Ook kan het zijn dat een heel vol bord gewoon te intimiderend is voor ze. Ik schep ongeveer 1 eetlepel op per gerecht. Bijvoorbeeld 1el rijst, 1 el groenten, 1 el vlees. Dat lijkt heel weinig, maar is veel minder intimiderend en nog een keer opscheppen is altijd mogelijk. Ik hou 1el aan per leeftijdsjaar dus als hij 2 wordt en het eten gaat goed zal ik iets meer opscheppen.
Wat ook nog wel eens helpt, vooral als er veel met eten gespeeld/gegooid wordt is door een extra bakje neer te zetten. Als mijn zoontje zijn eten probeert te gooien zeg ik dat hij het in het bakje mag doen. Alles wat hij niet wilt mag in je bakje. Vaak stopt hij van alles in het bakje en vervolgens plukt hij het er weer uit en eet het alsnog op.
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
Mijn zoontje is eigenlijk altijd al best slank geweest vergeleken met ander ...
Ja, dat laveren van bakjes inhoud gebeurt hier ook vaak. Soms eindigen beide bakjes leeg op de grond, omringd door de inhoud, maar soms zet langer ermee klooien hem inderdaad ook aan tot meer eten ervan.
Hij krijgt hier meestal niet meer dan 2 el in totaal in zijn bakje, omdat hij meer toch niet opeet. Meestal komt hij amper aan 1 el per maaltijd, tenzij hij het echt heel lekker vindt.
Iets anders toevoegen is wel een goede. Dat doe ik wel eens met krentjes bij zijn yoghurt, maar daarbij moet ik uitkijken dat ik het niet te vroeg geef. Anders stapt hij meteen over op de krentjes en stopt hij met eten zodra de krentjes op zijn... Even kijken wat ik kan toevoegen aan avondeten en ontbijt...
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Ja, dat laveren van bakjes inhoud gebeurt hier ook vaak. Soms eindigen beid ...
Wat hier trouwens ook nog wel eens wilt helpen is door groenten in vormpjes te snijden. Ik heb zo'n set met mini koekjes vormen waarmee ik dan sterretjes of hartjes of visjes snij van plakjes wortel, courgette, omelet, brood enz.
Hij is op het moment vooral gek van visjes en sterretjes. Hij houdt niet zo van wortel en heeft het eigenlijk nooit echt gegeten, maar als het een sterretje is eet hij ze opeens wel.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
Ja, dat laveren van bakjes inhoud gebeurt hier ook vaak. Soms eindigen beid ...
Misschien wat fruit toevoegen bij ontbijt? Of banaan pannenkoekjes of een eitje.
Bij het avond eten zou je rauwkost toe kunnen voegen of wat hier ook nog wel eens helpt een dipje. Dat ze het eten ergens in kunnen dippen bijv appelmoes zonder suiker of hummus. Ook zou je een soepstengeltje kunnen toevoegen en dit in het eten laten dippen als het wat meer een prakje is bijv spinazie of stamppot.