11 Reacties
één jaar geleden
Hier precieeeees hetzelfde inderdaad! Ze vraagt er hier ook iedere keer naar als ze gaat slapen en vindt het helemaal prima zolang ze hem zelf mag vasthouden maar oweee als we het overnemen. Ik vind het ook een lastige want is ind wel nodig maar ik wil haar ook geen 'trauma' geven.. ik lees graag met je mee! 😚
één jaar geleden
Ik heb het haar altijd gewoon zelf laten doen en ik help enkel als ze het ziet zitten. Ik vind het op deze leeftijd veel belangrijker dat het een goede gewoonte wordt zonder trauma, dan dat het helemaal correct gebeurd. Intussen laat ze me spontaan af en toe helpen.
Terwijl ze zelf poetst, wijs ik wel waar ze nog moet poetsen.
één jaar geleden
heel herkenbaar... Echter zei mijn tandarts dat het niet echt uitmaakt en dat het meest belangrijkste is dat het vaste moment gewenning is. Ze kauwen nu vooral nog op de tandenborstel en krijgen zo wel wat op de tanden. Als het toegelaten wordt kan je een beetje 'mee poetsen'. Als ze wat ouder worden kan je er beter sturing aangeven, klonk mij allemaal wel logisch dus ga gewoon mee in de flow :)
één jaar geleden
Ik laat het hem ook zelf doen. Af en toe mag ik helpen. Wij poetsen wel 2x per dag in de hoop dat dan 1x goed gaat haha
VRIEND
één jaar geleden
Ik laat die van ons kiezen met welke tandenborstel we vandaag gaan poetsen (elektrisch, roze of blauw) en laat hem lekker klooien met de tandenborstel. Als alle tandpasta eraf is, vul ik nog even aan, voordat ik hem tackel, in de houdgreep leg op bed en zodra hij in protest gaat schreeuwen en huilen, start ik met poetsen...
Tegenwoordig drukt hij zijn kaken op elkaar, maar als ik 'aaah' zeg, herhaalt hij dit toch vaak voor me zodat ik weer overal bij kan. Anders wacht ik tot er weer ruimte ontstaat omdat hij moe wordt.
Zodra ik klaar ben, zeg ik ook 'klaar' en worstelt hij zich weer onder mij vandaan.
Niet wenselijk, maar het werkt...
één jaar geleden
Wij maken er een spel van… Onze zoon vind ons laten schrikken heel leuk. Dus met een hydrofiel doek op z’n ogen en ons laten schrikken en wij tanden poetsen 🤪 Bij ons werkt dit goed.
één jaar geleden
Wij hebben een periode een bellenblaasmachine (action 2,50) in onze douche kabine gezet. Zolang wij mochten poetsen mocht ie aan.
één jaar geleden
Hier werkt het nu goed om met twee tandenborstels te poetsen.. een voor haar en een voor mij.
Zij poetst zelf wat bij haarzelf of bij mij of speelt er gewoon mee en ik poets haar en zeg wat ik wegpoets: ‘ik zie een stukje brood! Oh en daar zit nog wat spinazie!’
Na de eerste keer dat ik dit deed (paar weken geleden) snapte ze het al en de volgende dag deed ze de tandenborstel in mijn mond en zei ze ‘broodje!’
Hiervoor was het ook vaak drama (soms ook ineens een dagje niet) en in de houdgreep 😛
Ben benieuwd hoe lang dit trucje blijft werken 😛
één jaar geleden
Bij ons ook een drama tot we een heel klein tandenbrosteltje gingen gebruiken. Ik gebruik die van Jordan. Ligt prettig in mijn hand en ze kan er op bijten. Heeft een kleine kop en sindsdien gaat het heel makkelijk (behalve wanneer ze moe is want ze is bijna 2 dus alles is nee)
één jaar geleden
Sinds we het tandenpoetsliedje van jokie of de aap opzetten en dit ook stopzetten als ze lastig begint te doen, gaat het heel goed. Even voor de duidelijkheid: ze kijkt hier niet standaard tv per dag maar dit was een tip van m’n nichtje en het werkt echt goed 😊