7 Reacties

één jaar geleden

Wij doen het drie keer per dag. En ze krijgt bij ons bewust geen eten/drinken met toegevoegde suikers. Dit omdat ze tandenpoetsen regelmatig niet wil. Hebben al van alles geprobeerd. Daarom ook zo vaak per dag dan komen in ieder geval alle tanden 1 keer per dag aan bod met poetsen.

één jaar geleden

Hier gaat redelijk ook s avonds naar het eten en voor slapem gaan maar ook hier af en toe wat aanslag we gaam in april weer naar de tandarts en dan horen we wel hoe we kunmem verbeteren in begin zei de tandarts dat het er goed uitzag em dat ze pas vanaf 2 jaar bewust gaan poetsen dan is ook 2 x p.d. nodig nu is het vooral belangrijk dat de fluoride bij elk tandje komt. Dus zal vast wel los lopen ook met poetsen krijg je niet alle etensaanslag weg dus ja we kunnen niet meer doen dan ons best. 🤞

één jaar geleden

Wij doen tussendoor nog wel eens met zo'n vinger tandenborstel. Heb het idee dat aanslag dan wat beter weg gaat. Ook poets ik wel eens in de ochtend of middag (extra naast de avond). In de avond lukt niet echt vlekkeloos en soms laat ze overdag meer toe.

één jaar geleden

Hier drama😅. In het begin ging het super goed. 2x per dag. Liedje erbij zingen. Maar nu, gillen huilen op de grond liggen. Dus drama en weet niet wat ik anders moet doen

één jaar geleden

Hey! Wij hebben dit ook en onze dochter is nu in een fase dat ook Jokie niet meer helpt. Ik laat haar lachen en poets dan snel tot bovenin en dat gele gaat wel weg elke keer bij haar. Het is ff klooien. Ik help mezelf door te zeggen; het is een fase🫣🙈

één jaar geleden

Wij doen savonds voor het slapen gaan. En ik heb ookal gemerkt dat er al eens iets blijft plakken. Ik ga voor de spiegel staan en leg uit dat ze moet lachen maar de pitst haar lippen steeds over haar tanden waardoor ik gewoon niet goed aan haar tandjes kan. Ik laat haar ook zien hoe ik mijn tanden poets, maar tot nu toe heeft dat ook maar matig succes. Ze weet het soms goed genoeg, zodra ik met de tandenborstel kom aanzetten pitst ze haar lippen toe.

VRIEND

één jaar geleden

Hier is het s'avonds voor het slapen gaan. Met die kleine bijt- tandenborstels of zijn lichtgevende sonische kan hij lekker klooien, maar op het einde van papa of ik er altijd nog even overheen; In de houdgreep - handjes vast - hoofd vast (lukt niet in je eentje) en onder die lipjes en dat tongetje proberen te komen. Soms laat hij het tijdelijk even toe, en inmiddels kent hij het woord 'klaar' waarna hij weer ontspant en het drama over is. Hey echte poetsen duurt nooit langer dan 10 seconden, maar hij heeft net zijn 6e tandje door, dus het zal allemaal nog wel meevallen, denk ik.