23 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter heeft het onderstaande schema:
7:00u papfles 150ml
10:00u drinken met koekje
12:00u 2 boterhammen met fles melk
15:00u fruithapje
18:00u groentehap
21:00u papfles 150ml
Ik moet er wel bij zeggen. Onze dochter is behoorlijk lang voor haar leeftijd. 86cm en 13 maanden.
één jaar geleden
Onze dochter heeft het onderstaande schema:
7:00u papfles 150ml
10:00u drin ...
Onze zoon eet veel meer dan dat 🤯😩
Voel me zo’n slechte moeder, wat doe ik verkeerd?
één jaar geleden
Reactie op Nieuwejongemama
Onze zoon eet veel meer dan dat 🤯😩
Voel me zo’n slechte moeder, wat doe ...
Je doet niks verkeerd😘 elk kind is anders ik was bijna mijn hele leven te licht maar wel goed gezond, komt goed mommy❤️
één jaar geleden
Mijn meisje van 13 maand ontbijt met een flesje 150ml halfvolle melk + een broodje of cracker
Om 10 uur een bakje vers fruit plus water of thee
Tussen de middag soms brood soms omelet, of een wrapje etc, met een flesje 150ml halfvolle melk.
Rond 3 uur een koekje of rozijntjes met een bekertje water of thee
En als avondeten eet ze gewoon met de pot mee😊 soms een toetje na,
één jaar geleden
Je doet niks fout!
Sommige kindjes zijn fijner gebouwd dan anderen.
Ik moet dit trouwens ook mezelf steeds inprenten want ik heb ook geen dikke kinderen.
Mijn kleine van 13 mnd eet:
7:30 Havermout en beker water (melk wil ze niet meer, drinkt ze bijna niks van op. Bied ik wel aan)
9:30 fruit
12:30 1 tot 2 boterhammen en water
Tussendoor maiswafel ofzo
15:00 fles 150 ml voor middagdut
17:00 komkommer of tomaatje
18:00 avondeten en yoghurt als toetje
19:00 fles 150ml
Zeer wisselend waar ze zin in heeft.
één jaar geleden
Mijn zoontje (13 maanden, ik schat 78cm en ca 9,5 kg) eet:
- ontbijt: boterham en 150ml halfvolle melk
- 10u: 2 stukken fruit
- lunch: 2 boterhammen met water
- tussendoor: rozijnen, soepstengel of cracker, yoghurt
- avondeten: met de pot mee. Fruit toe
- 18.30: 150ml halfvolle warme melk
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Hoe lang is je zoontje en wat weegt hij overigens? En waarom noem je het ‘h ...
Hier bij het cb altijd ellende🤣 dus ik snap haar opmerking wel🙈 altijd wel wat te zeiken bij het cb🙈🙈
één jaar geleden
Reactie op BAMPatricia
Hier bij het cb altijd ellende🤣 dus ik snap haar opmerking wel🙈 altijd we ...
Ik herken dat gelukkig niet echt :). Ben niet per se heel enthousiast over het CB, ik ga alleen voor vaccinaties en even meten, maar heb nooit gezeik gehad.
Maar ik maak uit het verhaal van TS ook niet op dat het CB er vervelend over deed. Als er echt sprake is van (dreigend) ondergewicht en/of een (sterk) afbuigende curve zou het me wel fijn lijken dat er even wordt meegekeken of er een medische oorzaak is. Maar goed, dat komt misschien omdat ik dus een wat andere ervaring met het CB heb ;).
één jaar geleden
Ze hebben inderdaad nogal naar erover gedaan (in mijn ogen). “Hij zit tegen het ondergewicht aan dus krijgt hij wel genoeg binnen” en ze vroeg of hij veel moe of vaak niet alert is.
Als ik het zo typ klinkt het wel oke maar het kwam niet heel aardig over. Ik moet hem maar wat meer bakboter over de aardappels heen doen zei ze
één jaar geleden
Ze hebben inderdaad nogal naar erover gedaan (in mijn ogen). “Hij zit tegen ...
Ik snap dat het vervelend kan overkomen, maar als ik het zo lees zijn het op zich wel logische vragen als hij echt tegen ondergewicht aan zit. En ‘krijgt hij wel genoeg binnen’ is ook geen commentaar heh? Of hij genoeg eet (wil eten) is heel wat anders dan ‘geef je hem wel genoeg te eten’!
Ik zou het proberen op te vatten als even meedenken of het wel goed gaat en waar ze eventueel kunnen adviseren, in plaats van commentaar op je moederschap!
Maar als vervolgens het enige advies is om boter over de aardappels te doen dan zou ik me ook niet teveel zorgen maken! Als het echt ernstig zou zijn dan zouden ze je wel doorverwijzen of meer/andere adviezen geven!
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Hoe lang is je zoontje en wat weegt hij overigens? En waarom noem je het ‘h ...
Hij is trouwens 76 cm en 9100 gram
één jaar geleden
Ze hebben inderdaad nogal naar erover gedaan (in mijn ogen). “Hij zit tegen ...
He wat vervelend dat ze het niet prettig bespreken. Snap dat dat hard aankomt. Niet alle zorgverleners zijn even tactvol blijkbaar. Maar ze hebben vast alleen maar het beste met hem voor, net als jij.
Uiteindelijk kun jij zelf het beste inschatten of je kindje meer honger heeft. maar als hij geen zin heeft in meer kun je het niet forceren he. En je gaf al aan dat hij goed eet. Dus durf te vertrouwen op jouw moedergevoel!!
Gezonde vetten zijn trouwens wel heel nuttig, dus dat kan nooit kwaad om te proberen. Dat advies gaf onze kinderarts altijd bij mijn jongste (die was prematuur en heel licht)
één jaar geleden
Reactie op MBB85
Ik herken dat gelukkig niet echt :). Ben niet per se heel enthousiast over ...
Hier zeuren ze al om het minste en geringste, ik ga erheen zeg wat ze willen horen en zeg ja en amen... anders alleen maar gezeik
één jaar geleden
Reactie op Mama_m
Oh nee ik herken dit ook niet. Alleen maar geruststelling en gepast/gevraag ...
Super fijn😊 hier helaas tegenovergestelde
één jaar geleden
Hij is trouwens 76 cm en 9100 gram
Ow dat valt sowieso heel erg mee! Hij is zeker geen zwaargewicht maar ‘tegen ondergewicht aan’ is ook wat overdreven. Mijn zoontje is met die lengte maar 400 gram zwaarder en die is gemiddeld. Dus niet teveel zorgen maken, is nergens voor nodig!
één jaar geleden
Mijn zoontje is 75 cm en 8,7 kilo.
Hij eet:
7:00 fles 180 melk met een boterham of cracker
9:30 fruit met water
12;00 1 of 2 boterhammen met beker melk
15:30 tussendoortje
18:00 warm eten
19:30 180 melk
één jaar geleden
Reactie op Jessicabiermans
Mijn zoontje is 75 cm en 8,7 kilo.
Hij eet:
7:00 fles 180 melk met een bo ...
Is jou zoon ook 13 maanden en ben je al bij het consultatiebureau geweest?