23 Reacties
één jaar geleden
Heeeel herkenbaar hoor dit. En die vermoeidheid dat je op je werk zit te knikkebollen vreeeeselijk. Geef je hem zetpillen? Zo niet, dat zou ik doen. En kijken of hij bij je in bed wel rustig wordt in de nacht?
Ik denk niet dat je van voor af aan moet beginnen met goed slapen hoor, als hij eenmaal goed is gaan slapen zijn die tanden gewoon even een stoorzender. Wie weet pakt hij het goed slapen daarna weer op. Verder geen tips helaas.. Sterkte😘
één jaar geleden
Je kunt druppels van vsm proberen
voor de keelpijn en inderdaad zetpillen. En goed drinken helpt ook. Het is echt even doorbikkelen hoor! Zetpillen werken heel goed hoor.. kan hij toch slapen..en jij ook uiteraard! Sterkte 😘 je bent niet alleen ❤️
één jaar geleden
Yess hier denk ik helemaal hetzelfde geval! Ik twijfel of het kiesjes zijn maar aangezien ze heeel veel kwijlt en over al bijt denk ik dat het dat is. Hier ook jammerend, huilerig of schreeuwen in de nachts. Ergens omdat ze zich niet helemaal fit voelt maar ik merk dat het ook wat aandacht vragen is. Wij weten voor de nachten ook niet goed wat te doen.. We geven ind ook zetpillen om haar wat finer te laten voelen. Ze is hier ook ineens super aanhankelijk! Wil alleen maar vastgehouden worden, ik mag niet uit haar buurt of ze wil niet spelen. Weet niet of je dat ook herkent? En ze is ook ineens verkouden.. Tjonge zo sneu voor ze en tegelijk zo pittig voor de ouders..
Succes lieve mama! ❤️
één jaar geleden
Heeft hij ook geen oorontsteking? Mijn zoontje had hetzelfde en ben er uiteindelijk mee naar de dokter gegaan en had ook oorontsteking en heel erg hoesten en verkouden. Antibiotica gekregen en zn oortje is geknapt want Hij heeft een heel vies oortje en nu gaat het weer beterder.
één jaar geleden
Reactie op Jorieke
Heeft hij ook geen oorontsteking? Mijn zoontje had hetzelfde en ben er uite ...
Volgens mij niet, maar ik kan het zeker in de gaten houden. Het gaat sinds eergisternacht iets beter. Maar hij wordt dan een heel schor wakker. Lastig te zeggen of hij dan keelpijn heeft. Als ik ‘m water geef wordt hij heel boos. Dus maak ik een fles (meer water dan voeding) om even z’n mee te smeren. Maar door de melk heeft hij weer enorm last van slijm en dus hoest. Ooit komt het goed 😂
één jaar geleden
Reactie op Novemberwondertje
Yess hier denk ik helemaal hetzelfde geval! Ik twijfel of het kiesjes zijn ...
Ahh, zij is dus ook niet helemaal in haar hum? Vervelend voor die kleintjes dat je ze het niet kan uitleggen. Ik herken precies wat je zegt. Het aanhankelijke is ook hier thuis aan de hand. Altijd fijn dat je niet de enige bent als ik het zo lees. Jullie ook veel succes met je meisje! ❤️
één jaar geleden
Pff klinkt heftig snap dat dit heel zwaar moet zijn. Weet niet of je samen met een partner bent ? Dan kun je eventueel samen afwisselen de ene nacht de een andere nacht de ander ? Of misschien overdag iemand die n paar uur wil oppassen zodat je even bij kan slapen? Veel sterkte
één jaar geleden
Ik heb geen idee of ons kleintje kiezen krijgt. Maar het slapen ging, na een heel lange periode slecht, eindelijk weer goed. Maar na nog geen eens een hele week, kelderde het wéér...
Ons zoontje wordt heel, heel boos. Overstrekt zich. Huilt. Is ook wéér snotverkouden, hoest veel. Heeft (daardoor?) veel frustratie (want hoest zichzelf keer op keer op keer op keer wakker). Heeft mij/ons nodig. Maar ook bij mij loopt de frustratie dagelijks hoog op. Wat dan weer ontzettend botst met, inderdaad, mijn liefde voor hem.
Ik lig op 't moment ook weer jankend op de bank omdat ik een uur bezig ben geweest met in slaap helpen en het maar niet lukte (slapen op de arm, ineens wakker worden, huilen + overtrekken. Of: slapen op de arm, hoesten, huilen). Man is nog geen 10min boven of hij slaapt (waarschijnlijk alle shit eruit gehuild bij mij).
I feel you, mama. Met al je liefde, moeheid, frustratie. I feel you. Geen tips, enkel steun.. ❤️❤️❤️
VRIEND
één jaar geleden
In het tandjes topic had ik gelezen dat een pijnstiller wat kan helpen in de nacht.
Van een collega kreeg ik de tip om verdovende crème aan te brengen op het tandvlees.
Uiteindelijk zijn hier nog steeds geen tandjes door, maar ik merk wel dat als hij ziek is geweest, hij uiteindelijk wel zelfstandig terug gaat naar zijn nieuwe slaap ritme, zodra alles weer over is. Je harde nachtwerk komt dus vanzelf weer terug.
één jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Ik heb geen idee of ons kleintje kiezen krijgt. Maar het slapen ging, na ee ...
Wow dit is echt precies wat onze kleine nu ook heeft… vannacht 5 uur wakker geweest omdat hij zichzelf om de 10 minuten wakker hoestte. En niets helpt… geen hoest siroop, water, Vicks (of Luuf), neusspray 😫 en die frustratie inderdaad heel herkenbaar! Weet ook niet precies wat het is. Slopend, dat wel.
Sterkte ook 🙏
één jaar geleden
Reactie op mvmdg
Wow dit is echt precies wat onze kleine nu ook heeft… vannacht 5 uur wakker ...
Hier ook precies!!! Eerst sliep hij vaak wel weer in door over z’n ruggetje te slapen maar nu echt op de arm nodig en zelfs dan toch weer wakker (nog op de armen, ook hoesten, huilen, overstrekken). Ook boos bij alles wat ik doe…
Ook eerst wat minder, toen een weekje goed en nu weer zoals jij beschrijft. Al een paar nachten meer dan een uur bezig met m en raak er zelf ook boos om. Totaal niet goed richting m’n kleine lieverd, dus ik probeer als hij er bij is rustig te blijven maar iedere keer erna moet ik echt even tot mezelf komen.
één jaar geleden
Reactie op Hepziba
In het tandjes topic had ik gelezen dat een pijnstiller wat kan helpen in d ...
Die gel werkt hier niet helaas maar ik zal eens een zetpil proberen vannacht.
Hij poept ook echt veel s nachts opeens. Moest m vannacht helemaal verkleden, ook weer een reden voor hem om nog harder te huilen
Wel gelukkig tot nu toe na steeds een lastige periode altijd wel ooit weer terug naar normaal dus hopelijk snel beter!
één jaar geleden
Hier dezelfde heftige week achter de rug. Begon met prikjes, daarna werden we allemaal erg verkouden en grieperig. Kreeg hij ook nog beide kiezen door boven zo zielig :(
Erg veel huilen, veel knuffelen en niet eten.. heel frustrerend als je zelf ook ziek ben. Maar nu na een week gaat het weer een stuk beter gelukkig.
één jaar geleden
Reactie op taartjes1234
Die gel werkt hier niet helaas maar ik zal eens een zetpil proberen vannach ...
Oh… en is het ook zuur? Vervelend dat z’n nachtrust wordt verstoord door z’n eigen poepluiers… en dat omkleden maakt het soms alleen maar erger (althans bij mijn kind 😂)
Hopelijk werkt de zetpil!!! 🍀
één jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Ik heb geen idee of ons kleintje kiezen krijgt. Maar het slapen ging, na ee ...
Meid!! Ik wilde nog reageren, maar door drukte even niet van gekomen. Bij deze:
Wat vervelend voor je kleintje dat het slapen niet lekker loopt. Het is ook zo frustrerend voor beiden partijen. Je wilt je kind alles behalve iets kwalijk nemen, hij kan er immers niks aan doen. Ik weet niet of jij het herkent, maar die van mij presteert het om wakker te worden als ik net in een diepe slaap begin te komen. En dan meteen krijsen. Mijn hoofd is dan zo niet klaar om uit bed te gaan 😂
Dat hoesten is ook echt heel vervelend. Ik geloof ook wel dat de frustratie daardoor kan komen zoals jij het omschrijft. Ik herken enorm wat jij typt. Alsof ik het zelf heb geschreven. Ik heb enorm warme gevoelens voor m’n zoon, maar hij kan zich zo
aanstellen de laatste tijd. Hij heeft pieken en dalen. En om de kleinste dingen helemaal uit z’n panty gaan 😂 Zal de leeftijd wel zijn, maar ik zei toevallig tegen mijn vriend dat hij sowieso minder van mij kan hebben omdat hij mij misschien ook meer ziet doordeweeks. Ervaar jij dat ook zo?
Succes meis! Hopelijk groeien ze snel over alle kwaaltjes heen en lachen we er later om! 🤣 ❤️❤️❤️
één jaar geleden
Reactie op Marlot87
Volgens mij niet, maar ik kan het zeker in de gaten houden. Het gaat sinds ...
Hey, heel herkenbaar dit! Ik heb voor ons zoontje toen een fles warm water met een beetje honing gemaakt (hij pakt ook geen gewoon water) dat dronk hij super. Misschien werkt dat bij jullie ook.. succes!!