Mijn dreumesje heeft teveel melk gedronken en nu maak ik me zorgen. Kan dit kwaad? Ze kreeg in de middag al een flesje van 120, voor het slapen een fles 240. En snachts heeft me man (ze werd wakker) haar 200 gegeven. Dit is echt veel ste veel. Het gaat om halfvolle koemelk. Zou dit kwaad kunnen?
Hier drinkt ze standaard ‘te veel’
Melk is het enige dat ze goed drinkt, dus krijgt ze daar zo’n 300 ml van (vaak iets meer)
Daarnaast krijgt ze ook nog wel eens yoghurt, pannenkoek of andere dingen met zuivel
Zo erg kan dat toch niet zijn lijkt me?
Hoeveel moeten of mogen ze drinken op bijna 17 maanden dan ? Mijne krijgt in de avond rond de 250 en in de ochtend 200 of 250 maar de flesjes zijn volledig leeg dus te weinig denk ik 🫣
Ik zit elke dag over de 300 ml heen. 180 ml al in de ochtend voor de pap en in de avond ook 180 ml fles voor het slapen. Dan heel soms ook nog wat optimel bij zijn brood en yoghurt/kwark na ze eten.
Voor 1 keer zal ik me niet zo druk maken.
Waarom er een limiet op melkproducten/zuivel is vanwege het eiwit ( slecht voor de nieren en lever ze worden dan teveel belast )
Ik weet niet zeker maar melk zorgt ook voor verminderde opname aan voedingstoffen volgens mij.
Dus als het niet zo vaak voorkomt zou ik geen probleem zien...
Hier elke dag zo’n 300-400 ml halfvolle melk naast de toetjes (danoontje, vla, yoghurt) die hij savonds krijgt. Ik neem de richtlijn van max 300 ml met een korreltje zout eerlijk gezegd