15 Reacties

één jaar geleden

Hier hebben we ook een losse planning afhankelijk van wat op het programma staat. Middagdutje start meestal tussen 12u30-13u30. Dit geeft eigenlijk nooit een probleem.

één jaar geleden

Als voor jou en kleine zo ook werkt lekker doen!

één jaar geleden

Hi, Bij ons gaan ze ook tussen 12 & 13 uur naar bed (1 en 3 jaar). Afhankelijk wat we aan het doen zijn of weg zijn. Persoonlijk hier merk ik geen verschil of het nu wat eerder of later is, op de kinderopvang komt dit ook wel eens voor.

één jaar geleden

Ik denk ook dat ze nog niet echt veel tijdbesef hebben en als gewoon het zelfde doet als altijd zou kwa brood en zo zou het wel kunnen. Doe ik ook wel eens

één jaar geleden

Hier nooit op vaste tijd van beginaf aan volg ik mijn meisje wanneer zij moe is

één jaar geleden

Hier volg ik mn zoontje. Zo doet hij meestal.maar een dutje maar soms ook nog 2. De ene dag houd hij het prima tot 1 uur vol en soms maar tot 12

één jaar geleden

Hier ook geen vaste tijd, ergens tussen 12 en 13. Ik kijk juist naar wanneer hij moe is (Als we thuis zijn dan) en soms is het wat later als we weg zijn. Denk goed om naar je kindje te kijken en niet perce vaste tijd willen aanhouden als ze een dag vroeger moe is

één jaar geleden

Hier ook speling van meer dan een uur, kan soms 11.30 uur al zijn, maar kan soms ook pas tegen 12.45 uur zijn. Hangt af van de planning van de dag en hoe de nacht verlopen is.

één jaar geleden

Als dit voor jou werkt en je daardoor beter uitkomt met de planning vooral lekker doen en proberen! Ik pak altijd het inslapen, de nacht en de ochtend als graadmeter. Als die prima verlopen is het goed:)

één jaar geleden

Wauw, doe je altijd zo strak? Lukt dat? Wij hebben op het moment ongeveer 0 ritme (ze gaat over van 2 naar 1 slaapje), maar hebben het nooit zo strak gedaan Vooral gekeken naar wanneer zij moe was en ook soms naar wat er op de planning staat. Denk dat dat soms wel moet ook hoor.. als je bijvoorbeeld een schoolgaand kind hebt en een baby/dreumes/peuter, dan moet je toch ook soms weg op bepaalde tijden? Denk dat dat wel goed is voor kinderen ook. Ritme is belangrijk, maar soms (kleine beetjes) afwijken is echt niet erg. Maar kijk vooral wat voor jullie werkt :)

één jaar geleden

Ja hier precies hetzelfde. Tussen 12 en 1 het middagdutje. Ligt idd wat er op de planning stat maar ook hoelaat hij sochtends wakker is en/of hoe moe hij is

één jaar geleden

Hier ligt ze altijd tussen 12.30 en 13.00. Op een enkele uitzondering na nooit later dan 13.00. Dit werkt voor onze dochter het beste en daardoor slaapt ze vaak 2 a 3 uur.

één jaar geleden

Hier wisselt het, hij gaat mee met ons leven en dat gaat prima! Al geloof ik zeker dat het bij elk kindje anders kam werken.

één jaar geleden

Wij hebben nooit vaste tijden gehad. Dus we volgen hem gewoon. Het ligt er ook aan wat we s'ochtends gedaan hebben en hoe laat hij in de ochtend wakker word. Ik denk dus dat een half uur eerder of later niet heel veel verschil maakt.

één jaar geleden

Wij hebben nooit vaste tijden gehad. Dus we volgen hem gewoon. Het ligt er ...
Doen wij hier ook zo. Kijken naar meneertje. Ene dag eerder behoefte aan z'n tweede dut dan de andere dag.