9 Reacties
één jaar geleden
Deze fase hebben wij ook even gehad. Ofja 2.5 week ongeveer.
Onze dochter wilde ook absoluut niet meer slapen in de ochtend en dan idd rond 12 uur moe, 1 uur tot 1.5 slapen en dan tegen de vroege avond helemaal op.
Nu slaapt ze ineens van 14:00 tot 16:30. Zonder ochtend slaapje.
Ik denk dat je er even doorheen moet helaas, ik denk dat er weinig aan te doen is...
één jaar geleden
Ja hier ook die fase. Gaat trouwens momenteel werkelijk alle kanten op. Meestal slaapt ie 1.5 uur, soms 2.5 of bijna 3 uur. Geen touw aan vast te knopen 🙈 Vandaag was het maarliefst één uurtje van half 1 tot half 2. Hij slaapt wel de nachten door gelukkig en heel vroeg moe is ie inmiddels niet meer. Dat was de eerste weken wel zo. Ik hoop dat er nog wat meer structuur in komt de komende tijd.
één jaar geleden
Hm.. hier gaat juist vaak het middagdutje niet echt meer..
Ze slaapt wel vaak sochtends rond de 2 uur.. en soms ook tot 13 uur ofoz..
Maar ook als ze maar een uurtje slaapt, wil ze smiddags vaak niet naar bed.
Hoe doen jullie dat sochtends? En met de lunch? Heel vroeg lunchen? Of juist heel laat? Of gewoon proberen steeds het ochtenddutje op te schuiven, zodat die op een gegeven moment rond 13 uur kan beginnen?
één jaar geleden
Reactie op Gietertje
Hm.. hier gaat juist vaak het middagdutje niet echt meer..
Ze slaapt wel va ...
Hier hetzelfde.. als ik hem niet wakker maak slaapt hij lang in de ochtend, soms 2/2.5u. vaak laten we het maar zo met 2 dutje maar na een paar dagen merken we dat hij steeds vroeger wakker wordt en dan is rekken tot 10u wel te lang.. middag lukt vaak wel met een draagzak wandelen maar dat elke dag vind ik wel pittig. Lees graag mee voor tips!
één jaar geleden
Reactie op Jana21
Hier hetzelfde.. als ik hem niet wakker maak slaapt hij lang in de ochtend, ...
Hm.. hier gaan de nachten wel goed nog steeds, hoe de dag ook loopt..
En ze slaapt ook regelmatig nog uit (tot 8 uur of later) haha
Maar als ze smiddags weigert, dan gaat ze eigenlijk altijd ook gewoon om 19 uur naar bed (soms ietsje eerder). Normaal rond 19.30.
Ik heb soms het gevoel dat ze er gewoon bij wil zijn en niks wil missen..
één jaar geleden
Hier ook even geweest. Bleef t ochtenddutje wel aanbieden. Slaapt nu smorgens 30 min maak hem dan wakker en smidags 2 a 2.5 uur. Had met de slaapregressie te maken denk ik
één jaar geleden
Hier is het ook een beetje zoeken. Heeft veel signalen om over te gaan op 1 slaapje. Bijna 14 maanden.
Vaak wordt hij na 08:00 wakker sochtends, dan breng ik hem 12:30 naar bed voor 1 slaapje.
Als hij voor 08:00 wakker wordt dan gaat hij rond 10:00 voor een kort slaapje naar bed en dan om 14:00 weer.
Sowieso elke avond om 18:30/19:00 naar bed, slaapt dan gelijk.