5 Reacties

één jaar geleden

Korter koken, echt even kort en dan afkoelen, werkt perfect hier!

één jaar geleden

Als ik dit zo lees ben je eigenlijk al super goed op weg qua gezonde tussendoortjes hoor! Respect! En misschien een overbodig tipje dat bij iemand anders vast heel anders werkt maar: mijn dochter wil bijvoorbeeld komkommer alleen maar als hij over de lengte gesneden is. Plakjes vindt ze vies 🥲 dus misschien kun je ook nog iets in die richting proberen, letterlijk in een andere vorm aanbieden.

één jaar geleden

Winterpeen in lange stukken en dan niet al te lang koken. Ook lekker uit de oven. Verder nog een leuke misschien in het kader van gezonde snacks: ik maak zelf ijsjes van fruit of fruit met yoghurt. Hij vindt het fantastisch en loopt dan enorm trots rond met zijn ijsje.

VRIEND

één jaar geleden

Ik heb deze mini cursus gekocht en dat levert veel leuke inspiratie op. https://mamarooskookt.nl/tussendoortjes-voor-babys-peuters-en-kleuters/ Wortels kun je nu ook in stickvorm aanbieden, rauw, maar blijf er wel bij als je kind rauwe wortel eet.

één jaar geleden

Ik vind bijvoorbeeld dadels (gedroogde) en gedroogde abrikozen ook echt een hit. Zoetigheid op een gezonde manier. Snack groenten zijn hier nog niet zo favoriet alleen de tomaat gaat er enigszins in. Ik geef wel eens een bananenpannenkoekje als snack (vaak over van een batch die ik maakte) kan je trouwens ook prima in vriezen maak je met alleen banaan en ei genoeg recepten online te vinden. Ook eet mijn dochter niet zo veel tegelijk dus verdeel ik t fruit in in de ochtend en in de na middag.