19 Reacties

één jaar geleden

Hier gaat de tv aan wanneer ik merk dat hij zichzelf voorbij loopt (en ik zijn 2 maanden oude broertje moet voeden) anders word ik gek. Dat betekent dat de tv de ene dag meer aan staat dan de andere dag. Kijk vooral hoe je kindje ermee omgaat en volg je gevoel daarin😘

één jaar geleden

Hier gaat de tv aan wanneer wij moe zijn 🤪. Dus s’ochtends heel vroeg, even rustig wakker worden en vaak uit werk eventjes. Soms vraagt hij er zelf om wanneer hij niet fit is en dat vind ik ook ok. Mijn kind speelt ook megaveel zelf en buiten, dus ik vind de balans nu wel prima.

één jaar geleden

Hier meer als achtergrond. Over t algemeen vindt ie t niet zo boeiend

één jaar geleden

Hier een paar keer per week net voor het avondeten. Kijken we samen een aflevering van het Zandkasteel.

één jaar geleden

Hier staat vaak gewoon de tv aan op de achtergrond. Hij heeft er niet zoveel interesse in. Soms alleen reclames 🤣 regelmatig ook YouTube aan voor muziek.

één jaar geleden

Wij doen het bewust nog niet. Leerzamer om zelf te spelen. Of het echt schadelijk is durf ik niet te zeggen. Snap overigens wel dat je het doet als je een baby voedt enzo hoor.

één jaar geleden

Bij ons wordt er bijna elke dag wel wat tv gekeken, over het algemeen niet langer dan 15 - 20 minuten. Ik ervaar het juist als enorm leerzaam. Ze leert er veel woorden en herkent dingen. Van de week zei ze uit het niets het woord appeltaart (en goed ook!). Wij hebben nog nooit appeltaart gebakken maar bij Nijntje en Kikker wel!

één jaar geleden

Mijn zoontje kijkt regelmatig naar Juf Roos. Iets anders is een paar minuten goed, maar naar Juf roos kan hij bij wijze van wel een uur naar kijken. Ik doe er niet zo moeilijk om. Hij kijkt geen uren op een dag.

één jaar geleden

Ik denk je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt. Mijn meisje van 1.5 was ziek van de week, enige moment dat ze niet huilde was als ze sliep en als bumba aan stond. Nou dan mag ze van mij zoveel bumba kijken als ze wil hoor haha (dan maar een loedermoeder). Ik hoorde laatst dat babies gemiddeld (?!) 2 uur per dag tv kijken. Dat lijkt mij wat veel. Aan de andere kant, hoeveel tijd zit je zelf achter een scherm per dag? Zolang ze zichzelf goed vermaakt met dr andere speelgoed geloof ik niet dat ik dr compleet verpest met een kwartiertje (want dan is ze het ook wel zat) scherm op zn tijd

één jaar geleden

Hier wisselt het per dag.. soms helemaal niet en soms heel veel (op dagen dat ze niet helemaal lekker in haar velletje zit). Vaak onder het eten staat Nijntje of tiktak wel even aan.. zeker als ze moe is van bijvoorbeeld de opvang, dan eet ze beter met de tv aan (ja loedermoeder en -vader hier 🙋🏼‍♀️🙋🏼) Sowieso staat hij vaak tijdens het avondeten wel aan en daarna blijft hij meestal gewoon aan. Maar ze speelt na het eten ook gewoon vaak nog lekker met haar speelgoed of loopt naar haar kamertje en gaat daar spelen (appartement, dus ze kan overal heen). We zijn (nog) niet zo moeilijk met schermtijd. Soms vraagt ze er om (pakt ze de afstandsbediening of wijst ze erna en zegt ze Nijntje/Bumba/tatak (tiktak)). De ene keer zet ik hem dan aan, de andere keer niet.

één jaar geleden

Als het echt zo ontzettend schadelijk zou zijn, dan had ik niet het gymnasium gedaan en had ik nu wel een bril gehad. Er ligt tegenwoordig zoveel druk op ouders, omdat overal het maximale uit gehaald moet worden. In alles wordt perfectie nagestreefd. Gun jezelf wat rustmomentjes en laat je kind lekker genieten van mooie filmpjes, net zoals wij vroeger in die fantasiewereld konden stappen. Zolang je kind ook andere dingen doet op een dag en genoeg beweegt, lijkt me het echt geen onoverkomelijk probleem 🤗

VRIEND

één jaar geleden

I am right there with ya, girl! Ons mannetje is goed ziek geweest met hoge koorts. In de meivakantie kon ik gelukkig gewoon bij hem blijven, maar hij was zo hangerig dat ik Bing echt nodig had om zelf iets te kunnen doen af en toe, en om hem af te leiden van zijn ziek zijn... Nu is hij helemaal gewend aan bijna aan één stuk door TV (Bing) kijken en ik merk dat wij te moe zijn (dit de gebroken nachten met hem in ons bed) om weerstand te bieden en zijn oma (onze oppas) verwent hem ook hierin (want hij is zo zielig). Ik ga echt mijn best moeten doen om hem weer af te laten kicken...

één jaar geleden

Zoontje 18mnd kijkt geen tv en wij ook niet in zijn bijzijn.wij kijken zelf ook niet heel veel tv alleen enkele programma’s. Waardoor het wat makkelijker ging. Maar moet zeggen nu hij ouder wordt lijkt het me wel handig om even de tv aan te zetten zodat ik rustig m’n ding kan doen. We hebben hier de keuze gemaakt zolang mogelijk geen tv, eerlijk Is eerlijk het is geen makkelijke keuze maar we doen ons best. Wat betreft tv is er geen goed of fout. Doe wat goed en fijn voelt 😘

één jaar geleden

Hier staat de tv eigenlijk altijd aan. Maar altijd staat muziek op en dan danst onze dochter. Ze kan sowieso niet goed stilzitten dus is continue door de kamer aan het lopen en rennen. Eigenlijk negeert ze de tv. Tenzij Jokie en Jet, Sprookjesboom, Uki of Sophie de Giraffe in beeld verschijnt.

één jaar geleden

Hier kijkt mijn zoontje gewoon tv/youtube, met mate. Wel het liefst iemand die verteld. Dat vindt hij zelf het leukst, echt tekenfilm vindt hij maar een paar tellen leuk. Als we uiteten zijn krijgt hij de telefoon terwijl wij even eten. Ik ben ook met tv en nintendo gameboy opgegroeid en ben prima terecht gekomen😁 Tegenwoordig is alles slecht en moeten we zoooveel!!! Ik ben al lang blij als we de dag doorgekomen zijn zonder ongelukken, met volle buikjes en beiden vrolijk😊 Mn zoontje groeit goed en haalt zn mijlpaaltjes die bij de leeftijd horen. Succes mama's😊

één jaar geleden

Ik zet hem aan als ik echt even iets gedaan moet krijgen. De afwas, koken, enz.

één jaar geleden

Oh en soms ook als ik moe ben en gewoon even lekker met haar wil knuffelen op de bank.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Pien1987

Oh en soms ook als ik moe ben en gewoon even lekker met haar wil knuffelen ...
Niet te onderschatten ❤️

één jaar geleden

Hier kijken die 2 meestal in de avond als ze uitgespeeld zijn tv, in de winter wel wat meer als in de zomer want in de zomer zijn ze continue buiten, ze hebben wel wat zaken geleerd van peppa pig. Bing. Baby tv en teletubbies