16 Reacties

2 jaar geleden

Hoezo zou dat schadelijk zijn als de tv op de achtergrond aan staat? Ik heb mijn baby wel eens baby tv laten kijken. Dan zouden er heel veel babys schade oplopen denk ik als dat zo is.

2 jaar geleden

Ik laat m’n dochter iedere dag wel eventjes Juf Roos op YouTube kijken, ik ruim dan vaak even op etc. Lijkt me niet dat dat super erg is, zolang ze maar genoeg speelt / ontdekt en niet de hele dag voor de tv zit

2 jaar geleden

Wij proberen beeldschermen zo lang mogelijk te vermijden tot het 'goed' voelt. Onze dochter is nu 9mnd. Wij spelen ook vaak muziek af, meestal op mijn telefoon of via de laptop.

2 jaar geleden

Ja hoor! En schadelijk? Hoh weet niet of dit wel klopt, zeggen ze dit niet zodat dit wat ‘beperkt’ wordt ? Ik keek vroeger ook veel tv en denk niet dat ik daar iets heb aan overgehouden 😆 En van ontwikkeling maak ik me ook geen zorgen, mijn baby is altijd goed mee en als er een mijlpaal ‘moet’ behaald worden loopt die al voor… dus geen stress, ik denk dat dit is zodat kinderen niet 24/7 voor de tv worden geplaatst en ook voldoende spelen 😊

VRIEND

2 jaar geleden

Dit kan volgens mij geen kwaad hoor, ons zoontje kijkt ook af en toe even een half uurtje tv of gluurt vanaf de box naar de tv als zijn broer wat kijkt. En als je wél muziek wilt afspelen maar geen beeld erbij wilt hebben, dan schakel je toch gewoon het scherm uit? Kun je via het knopje “instellingen/settings” op je afstandsbediening doen en dan “scherm uit” 👍 speelt de muziek door, maar je tv staat uit.

één jaar geleden

Hier kijkt ze sinds ze 1 jaar is bewust tv. Heel ouderwets TikTak! Lekker rustgevend,niet zo hysterisch.. Af en toe oud hollandse liedjes van Sesamstraat En af en toe Miss Rachel

één jaar geleden

🙈🙈🙈 mijn zoontje is bijna 14 maanden en hij kijkt elke dag even tv, meestal 10 a 20 min als ik even wil eten of kook. Hij kijkt naar filmpjes van Rintje (NL's ,duren 7 min en zijn heel leuk) hij kijkt ook naar Miss Rachel songs for littles (Engels) ik ben zelf ook met Engels opgegroeid als tweede taal. En het is gebasseerd op wetenschappelijk onderzoek, het is geen tekenfilm maar een soort Juf Roos maar educatief ipv alleen liedjes. Hij heeft bv geleerd met gebarentaal om 'meer' te vragen. En draait zn handje als hij 'klaar' is met bv eten of spelen. Ik geloof zelf in alles met mate.

één jaar geleden

Uhhhh hier kijkt hij regelmatig tv. De ene dag helemaal niet de andere dag wel 2 x per dag. Soms wel even lekker met n kopje thee en n koekje voor de tv en dan kan ik even op me gemak koken bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Van wat ik erover gelezen heb is het niet zozeer schadelijk, maar neemt het weg van de tijd die je als ouder met je kind doorbrengt. Van samen met mama en papa spelen leren ze veel meer dan naar een scherm kijken. Vanaf 2~3 jaar kan tv kijken wel een toevoeging zijn, maar het is beter als je zelf ook meekijkt en het er na afloop over hebt zodat ze er meer van kunnen leren. Ik laat mijn zoontje ook af en toe TV kijken. Miss Rachel op youtube is hier favoriet en voelt ook meer alsof we aan het videobellen zijn. Vooral als hij aan het zeuren is helpt het zodat ik even kan koken oid. Maar ik zit er ook vaak bij om mee te zingen en dansen. Dan vindt hij het nog leuker 😊

één jaar geleden

Ze kijkt hier heerlijk samen met dr grote zus mee savonds.. Stem ik uiteraard wel het programma op af.

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Van wat ik erover gelezen heb is het niet zozeer schadelijk, maar neemt het ...
Word jou zoontje ook helemaal blij als hij haar ziet🤣, hier wordt hij zoooo vrolijk als hij Miss Rachel ziet😄

één jaar geleden

Reactie op Handpickedfromheaven

Word jou zoontje ook helemaal blij als hij haar ziet🤣, hier wordt hij zooo ...
Ja hij wordt ook heel blij als hij haar ziet. Ik hoef haar naam maar te zeggen en hij straalt helemaal van blijdschap, begint te springen en gaat naar de tv. Heel vaak vraagt hij ook om miss Rachel door haar naam te zeggen. Dat klinkt dan ongeveer als "heh-tsjooohl" 😂😭

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ja hij wordt ook heel blij als hij haar ziet. Ik hoef haar naam maar te zeg ...
Aaah geweldig!!!! ☺️☺️

VRIEND

één jaar geleden

Het nadeel van TV kijken is daar ze deze tijd moet gebruiken om interactie te hebben met een ander persoon, waar ze van kunnen leren. Maar als je het gebruikt voor muziek tijdens een interactieve activiteit, gaat dit natuurlijk niet op en is er niets schadelijks aan. Ga zo door!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Het nadeel van TV kijken is daar ze deze tijd moet gebruiken om interactie ...
Juist... Autocorrect... Dat ze deze tijd niet gebruiken om interactie te hebben.

één jaar geleden

Hier kijkt m’n kleine 14 maanden geen tv. Het is wel eens lastig als ik gewoon even wil eten of schoonmaken. Maar hij heeft zichzelf geleerd bezig te houden met boekjes en dat werkt prima voor ons . Veel mensen hebben hier kritiek op, heb dat nooit begrepen wel of geen tv we doen altijd het beste voor ons kind Laat iedereen lekker doen wat ze willen.