25 Reacties
één jaar geleden
Heb toen mij zoon 10 maanden was al in een peuterbed laten slapen hij klom al uit zijn ledikant. Heb hem eerst geleerd hie hij uit bed kon en een tijd een matras naast zijn bed gehad voor als hij op het randje leunde en zou vallen maar hij is altijd netjes uit zijn peuterbed gegaan
één jaar geleden
Ik laat hem in zn ledikant zolang dit goed gaat. En als hij er wat meer van begrijpt
één jaar geleden
Wij gebruiken het ledikant nog. Ik denk niet dat hij nu al goed begrijpt dat hij moet blijven liggen en er anders niet naar zou luisteren.
Ik denk dat we hem dus nog wel minimaal een half jaar in het ledikant houden of hij moet er echt uit gaan klimmen of uitgroeien, maar dat verwacht ik niet per se.
We zijn nu ook pas net gestopt met anticonceptie voor de volgende, dus we hebben ook nog geen haast met de overstap. Het liefst zou ik dat dan ook doen als ik al zwanger zou zijn, zodat we hem naar een andere kamer kunnen doen en de babykamer wel met een reden laten zoals het is (misschien wel nog een paar dingen aanpassen.
VRIEND
één jaar geleden
Wij zitten op het moment in zo’n fase dat hij naar een nieuwe kamer gaat met z’n ledikant en waarbij zijn nieuwe bed er al naast staat.
Hij wordt bijna een grote broer en heeft dan nog even om te wennen (de baby gaat eerst in de cosleeper slapen:)).
Als ik niet bijna uitgerekend zou zijn had ik nog even gewacht.
één jaar geleden
Hier gaat madam in haar slaap nog heel haar ledikant door. Ik ga pas voor een peuterbed zodra ik denk dat ze onder een dekbed kan slapen. Of ik denk dat ze er op een andere manier wel aan toe is. Voor nu ledikant nog prima en nog geen haast.
één jaar geleden
Hier hebben wij een grondbed aangeschaft. Wij hebben een kleine die altijd al het hele bed door gaat maar ivm de komst van een 2e besloten om het toch te gaan proberen. Langst het grootste gedeelte zit er een hek maar wel een kleine opening. Hier hebben we nog wel een matras liggen. En ja het gebeurt dan wel eens dat hij daar terecht komt maar hij kruipt dan zelf weer zijn bed in.
Hij blijft overigens gewoon netjes in zijn bed liggen en komt er uit op het moment dat wij op zijn kamer komen. Hij gaat er zelf wel in.
Nu wij hem toevallig laatst in een campingbedje hadden liggen kwamen we ook wel echt tot de conclusie dat dit de juiste timing is omdat hij nu ook gewoon de ruimte heeft. En als bijkomend voordeel is dat ik (of mijn man) er heel gemakkelijk naast kan liggen als hij een keer ziek is.
Voor ons is dit ook wel een fijne manier omdat alles nu stap voor stap kan. Dus nu een ander bed, straks misschien een keer van de slaapzak af, etc dus 1 belangrijk ding per keer.
Ik en mijn partner vonden het ontzettend spannend maar nu zijn we zo blij dat we de overstap hebben gemaakt.
Overigens gaat het niet om een peuterbed maar zelfs een volwaardig 1persoonsbed. Ik zelf vind het gewoon echt geld verspilling om nu over te stappen op een peuterbed en dan al vrij snel weer een 1 persoonsbed. Dan ga ik toch liever voor een duurzame keuzen, en dus als voordeel dat we er gewoon naast kunnen liggen en zelf niet opgepropt in een bed hoeven te liggen mocht het nodig zijn.
Ik zal het iedereen aanraden om over te stappen. Tuurlijk weet ik niet hoe het zou zijn gegaan als hij 2 of ouder is.... Maar hoe het nu ging was gewoon perfect!
één jaar geleden
Wij zijn na het wiegje meteen voor een peuterledikant gegaan. Die is net even wat groter dan een normaal ledikant en op een gegeven moment kan de zijkant er vanaf. In het begin kon hij er wel 4x in, maar daar leek hij geen last van te hebben.
één jaar geleden
Hier nog lekker ledikant me zoontje was wel met 1,5 naar een peuterbed omdat die eruit begon te klimmen paar helse nachten gehad daarna begreep die dat die daar in moest slapen en blijven liggen! Hij was ook een enorme draaier en woeler maar op 1 of andere manier blijft die toch in zn bed hahah alles went😀
één jaar geleden
Hier sinds drie weken op een vloerbed van 140x200. De bedoeling is dat het mee gaat tot ze volwassen is ofzo 😅. Ze komt er nog maar één keer (wenend) uit nadat we haar er in leggen, we leggen ze dan na 5 minuten opnieuw neer en dan blijft ze goed liggen en gaat slapen. Het wenen heeft wel meer te maken met grote zus geworden zijn denk ik. Want van het bed zelf is ze op zich grote fan.
één jaar geleden
Hoe hebben jullie de overgang naar een peuterbed gedaan? En hoe weet je zeker dat je kindje dit al kan/wil/nodig heeft? Mijn dochter gaat heel erg graag slapen en draagt ook nog een slaapzak. Verder geen dekens of kussens oid. Wel hoor ik dat ze vaak haar hoofd stoot tegen de spijlen omdat ze zoveel draait. Is dat al een reden? #dtv 🙈
één jaar geleden
Reactie op T6543
Hier hebben wij een grondbed aangeschaft. Wij hebben een kleine die altijd ...
Wij willen ook van zijn ledikant tzt naar grondbed. Om dezelfde redenen als die jij beschrijft: duurzaam èn je kan er makkelijk naast liggen (en als ie wakker wordt en wilt spelen in zijn kamer, kan dat ook zonder helse klimpartijen).
één jaar geleden
Hier wachten we bewust. Onze dochter ligt ook niet in een ledikant maar campingbed. Ze hield zichzelf wakker door met haar hoofd tegen het ledikant te bonken. In het campingbed was het klaar en sliep ze weer. Ze is ook heel beweeglijk. Ik denk niet dat ze blijft liggen in een peuterbed maar er veel te graag uitkomt.
één jaar geleden
Hoi wij zijn deze week verhuisd en overgegaan op een peuterbed. Deze heeft nog hoge spijlen zodat de kleine nog niet uit bed kan stappen. Ik kan een extra stuk kopen en de hoge spijlen vervangen door een lage plank en dus zelf in en uitstappen, handig! Het bed is van Quax