19 Reacties

één jaar geleden

Hier is het 90-10 en dan 90% voor mij 😂. Mijn vriend werkt 40 uur per week en daarbij nog een eigen zaak waar die vooral in de weekenden druk mee is (zingen, DJ enzovoort). Zelf werk ik 24 uur. We hebben 2 kinderen, 1 van bijna 12 en 1 van 1,5. Soms is het echt enorm pittig, sta er vooral alleen voor. Maar als mn vriend thuis is dan is die er ook echt. En maandags is hij thuis, dan heeft hij een dag samen met de kinderen

één jaar geleden

Hier ben ik als moeder thuis. Daarom 90% is voor mij, zorg voor de kleine is alleen in het weekend verdeeld. Ik zorg voor het huishouden, de was , koken en dat de boodschappen er zijn. Maar dat is meer omdat ik zelf vindt omdat hij fulltime werkt dat het meeste door mij geregeld moet worden. 🙈 me partner is wel altijd behulpzaam en helpt met regelmaat.❤️

één jaar geleden

Hier geen idee hoe precies, maar denk ongeveer 50/50 Ik heb 1 mamadag, m’n vriend 2 papadagen, waarvan ik er op 1 thuiswerk, dus tussendoor ook wel eens wat doe :) M’n vriend werkt altijd thuis.. Ze gaat 2 dagen naar de opvang en op zaterdagochtend ben ik alleen met haar, dan sport m’n vriend. Verder regel ik eigenlijk alle dingen (cb, scholen zoeken en inplannen (wel samen kijken) kleding kopen etc en doe ik de ochtenden (behalve op m’n 2 kantoorwerkdagen) en avonden badderen en naar bed brengen.

één jaar geleden

Ik het mannen topic op het algemene forum stond een link naar een quiz van de volkskrant. Waarin je kon kijken hoeveel procent jezelf en je partner doet. Bij mij was het 53/47 en mijn man deed die quiz ook en kwam op 55/45. De mentale druk lag bij allebei de uitslagen wel meer bij mij. We denken dus allebei iets meer te doen, dus ik denk dat het wel 50/50 is. De ene week doet de een meer en de andere week de ander. Ik ben zelf 1 dag vrij en werk 32 uur. Mijn man werkt 38 uur en werkt 1 dag thuis met mijn zoon, dit is ook zo afgesproken met het bedrijf waar hij voor werkt. Ik ben zelf ook helemaal niet van het schoonmaken, dus we hebben een schoonmaakster die eens per 2 weken komt. Dat vind ik wel echt een uitkomst. Ik ben al druk genoeg met de was en boodschappen.

één jaar geleden

Hier is het zo ongeveer 90-10 en dan 90% voor mij 🙈 We hebben 3 kinderen in de leeftijd van 3,5 1jaar+7maanden en nog een van 7 maand oud. Ik zorg ervoor dat de opvang is geregeld, dokter/tandarts afspraken, huishouden, boodschappen, koken, kinderen halen en brengen naar de opvang. Werk zelf 20 uur en mijn man meer dan 40 u (eigen onderneming, vaak op zaterdag ook nog drukdoende) Als hij thuis is van het werk, helpt hij altijd wel mee met de kinderen. Het is zo verschillend per gezinssituatie hoe de verdeling is. Het is belangrijk dat het werkt voor de kinderen en dat iedereen er gelukkig mee is

één jaar geleden

90% ik sorry ik ben hier snel klaar mee 😂

één jaar geleden

Ik denk 80/20. 80 voor mij maar ik werk 24u en mijn man 40u. Regelmatig werk ik avonddiensten dus die avonden doet mijn man de zorg. Weekenden wisselen we af wie er vroeg uit gaat. Weekend doen we gewoon alles samen of als net 1 van ons wat te doen heeft dan alleen. Ik werk ook om het weekend dus dan hebben ze een mannen weekend zonder mama :)

één jaar geleden

Leuk topic. Hier denk 70/30 ik ben veel vaker alleen met me zoontje mijn vriend werkt meer. Maar als hij er is zet hij zich 100% in voor mij en voor ons zoontje.

één jaar geleden

Dat is makkelijk, 100% want met haar vader is geen contact😏

één jaar geleden

De meeste zorg komt wel op mij aan. Al werk ik wel 2 dagen tot 18.00 en zie dan mijn zoontje niet heel lang op een dag. Dan brengt mijn vriend hem naar bed, zodat ik kan eten. Voor de rest kijken we hoe het gaat. Ik ga er vaak op zaterdag uit met mijn zoontje en op zondag mijn vriend Maar voor de rest zorg dat alles geregeld is. Vind het niet erg, maar vind het soms wel eens lastig dat ik overal aan moet denken. Zorgen dat de was opgehangen of opgevouwen wordt of überhaupt een was gedraaid wordt.

één jaar geleden

Eigenlijk precies wat ik in mijn hoofd had wel. Enerzijds vind ik het fijn zo want ik ‘houd’ van dingen regelen en doen. Maar soms denk ik ook wel; nu heb ik even geen zin en dan vind ik het jammer dat hij dat niet uit zichzelf ziet/doet. Maar duidelijke afspraken maken en ‘taken geven’ helpt hier zeker wel! Wel benieuwd hoe het straks gaat zijn met een 2e erbij!

één jaar geleden

Reactie op mila30

Eigenlijk precies wat ik in mijn hoofd had wel. Enerzijds vind ik het fijn ...
Heb je een linkje van deze test?

één jaar geleden

Ik denk zelf 90-10. Eigenlijk doe ik alles tenzij ik in het weekend een keer iets heb. En dan vlucht manlief met kind naar een van de opas of omas. Ik werk 20 uur en hij +40. Meneer gaat kotsen van poepluiers dus heeft een pertinente angst ontwikkeld voor het verschonen van een luier omdat ie bang is dat er poep in zit. Ik breng en haal kind van de opvang regel alles omtrent cb dokters afspraken kleding kopen zorgen dat de juiste maat kleding in de kasten ligt alle verzorging. Hij speelt alleen met haar en smeert wel eens een boterhammetje maar thats it. En ik vind t prima. Zou t wel chill vinden als hij iets meer verzorging op zich zou nemen maar t is gewoon zo dus ik deal er mee

één jaar geleden

Heb je een linkje van deze test?
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2019/huishoudbattle/#/?p=JXD2ekIseDETYgp6

één jaar geleden

Hier 70-30, maar man heeft een drukke baan en ik werk parttime.

één jaar geleden

Ik denk zelf 90-10. Eigenlijk doe ik alles tenzij ik in het weekend een kee ...
Jep same. Ik werk 28 uur, mijn man is zelfstandige en maakt lange dagen. Ergens haat ik het traditionele rolpatroon dat we hebben, maar aan de andere kant ben ik er mede debet aan dat het zo is. Ik laat het ook gebeuren zeg maar. Ik vraag niet graag hulp en hij ziet niet altijd alles wat er moet gebeuren, dus dat werkt versterkend. Maar ach, het is ook wel oke zo. Als ie veel thuis is denk ik ook altijd oke wanneer ga je weer? Heb ook mn eigen routines ingebouwd en daar hoeft hij ook niet tussen haha.

één jaar geleden

Als ik zo deze vragenlijst doorloopt scoort mijn man veel punten op de punten die met auto te maken heeft gezien hij automonteur van beroep is 😂 en de klusjes enzo doet hij ook. Maar t onderste gedeelte over de kinderen heb ik alleen ik zelf aangeklikt hahahha

één jaar geleden

Reactie op mila30

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2019/huishoudbattle/#/?p=JXD2ekIseDETY ...
Thnx! Vet leuk testje (dol op testjes hahaha). Had hem al wel eerder gedaan maar volgens mij voordat we een kind hadden. We hebben hem nu beiden gedaan en we kwamen op 57/43 uit. Bijna zoals ik dacht (55/45)! Mijn vriend kwam maar met 1% verschil op 58/42. Fijn om te weten dat we het beiden zo zien! De test geeft een mooie indicatie maar laat natuurlijk niet alles zien. We hebben een gigantische tuin waar veel onderhoud voor nodig is. Zoiets kan je niet invullen op zo’n test. We hebben de test besproken en ook of we nog steeds het allemaal eerlijk vinden qua verdeling en hebben geconstateerd dat het op dit moment echt lekker loopt!

VRIEND

één jaar geleden

Wat hebben jullie de roulatie strak op de dagen staan! Hier hebben we het een beetje per taak opgedeeld (lees, het is zo gelopen. Dit viel natuurlijkerwijs in deze verdeling). 's Ochtends trekt degene die als laatste weg moet de kleine uit bed. Ik werk 32 uur en mijn man 40. Ik heb dus 1 dag alleen met de kleine. Zo'n 30 weken per jaar geeft hij een avondcursus waardoor ik dan ook een avond alleen heb (dit jaar waarschijnlijk 2). De weekenden doen we samen, waarbij ik meestal bezig ben met het voeren en schoonmaken maken van de kleine, evenals de verschoningen. 's Avonds kookt mijn man meestal. Ik dek en ruim de tafel af, die de vuile vaat (in de vaatwasser), doe het laatste rondje door de kamer, leeg de wasmachine en droger en vouw de was op, als ik puf heb. Dan was ik de kleine meestal en breng hem naar bed met de laatste voeding van de dag. De nachtdiensten doe ik meestal ook, omdat ik wil dat hij geen auto ongelukken krijgt door slaaptekort. Hij werkt echt veel, en in het weekend klust hij soms ook, waardoor ik dan ook vaak (even) alleen zit met de kleine. Is wel erg vermoeiend als je er niet op ingesteld bent...