7 Reacties
één jaar geleden
Super irritant, dat ten eerste!
Is het misschien een idee dat jij een bakkie gaat doen bij de buren, en dat papa dan diezelfde dingen gaat doen waarvan ze zeggen dat ze last hebben? Op die manier weet je beter of ze zich aanstellen (ik vermoed van wel 😅) of dat er inderdaad iets is wat je kan doen.
één jaar geleden
Reactie op IreenK
Super irritant, dat ten eerste!
Is het misschien een idee dat jij een bak ...
Hi! Dankje voor het meedenken 😄 Toen dit net speelde is mijn partner bij ze thuis geweest om te praten. Toen leken ze begrip te hebben. Ze mogen gerust met ons in gesprek gaan, maar lijken alles via whatsapp op te willen lossen.
Daarbij ga ik mij niet aanpassen overdag als ik met mijn zoontje aan het spelen ben. We hebben hier al 4 soorten kleden liggen, maar als wij in de keuken bezig zijn dan wilt hij bij ons zijn en dat is helemaal prima. In de keuken gaat ook absoluut geen kleed komen.
één jaar geleden
In wat voor woning wonen jullie? En ben je wel eens bij je buren geweest om te luisteren wat zij horen? Ik zou de uitnodiging die ze je nu geven zeker aannemen.
Ik snap dat het frustrerend is, maar om eerlijk te zijn als zij het echt zo hard horen als zij hier zeggen dan snap ik ook dat dit behoorlijk frustrerend is. Natuurlijk horen leefgeluiden er bij, maar soms horen buren dit zo hard dat je het gewoon niet kan zien als normale leefgeluiden.
Misschien stellen ze zich niet aan en is de overlast echt zo hoog, dan zijn ze nog aardig netjes. Misschien moet er iets aan de isolatie gedaan worden zodat de overlast voor hun minder wordt en je gewoon leven kan in je huis.
In de ene woning is de geluidsoverlast gewoon zo erg dat het extra maatregelen nodig heeft om het voor alle partijen leefbaar te maken...
En eerlijk; ik wordt soms al gek van die harde geluidjes van het speelgoed dat ik me kan voorstellen dat je als buren dit als zeer frustrerend kan ervaren.
één jaar geleden
Wat voor vloer hebben jullie? Mochten jullie geen goede onderbroek bijvoorbeeld hebben, dan kan je het daadwerkelijk dubbel zo hard horen (of driedubbel zo hard) ik kan het weten want ik woonde in een appartement waarbij mijn bovenburen dus geen ondervloer hadden en het leek net of mijn huishouden ook uit die mensen bestond. Uiteindelijk toen zij verhuisden hebben de nieuwe buren een goede ondervloer gelegd, wereld van verschil.
Het kan ook met het soort type huizen te maken hebben, sommige muren kunnen echt als een klankkast fungeren. Ik zou dus zeker gaan horen bij de buren, denk ook niet dat ze zich aanstellen. Het zou wel fijn zijn dat ze dit direct met je bespraken en niet via de app.
één jaar geleden
Jeetje wat lijkt me dit lastig zeg🙄 je past je al zoveel aan. En je kleine dreumes kun je niet vastbinden. Ze moesten eens naast ons wonen🤐.......
Wij hebben jaren 70 woningen en die zijn ook vrij gehorig. Onze buren hebben 2 kinderen van 4 en 6. De jongste is een meisje die ik heel veel heb gehoord. Maar het waren in mijn ogen idd gewoon leefgeluiden van een normaal en jong gezin. Ik kreeg vaak een berichtje of wij geen last van hun hadden. Helemaal niet zelfs. Het is nu andersom ook.
Ik vind het onwijs jammer dat ze daarin zo heftig zijn de buren. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen, dus heb ook geen tips!! Proberen in gesprek te blijven?
Succes🍀