9 Reacties

één jaar geleden

Ik doe het alleen als we een boekje lezen, omdat we dan dierengeluiden na doen. Wij hebben vrienden die dit de hele dag doen, dat vind ik wel te ver gaan.. maar goed ieder z’n ding.

één jaar geleden

Reactie op Cindy11

Ik doe het alleen als we een boekje lezen, omdat we dan dierengeluiden na d ...
Idd dit, en als we een dier zien dan vragen we welk dier het is en welk geluid het maakt. Maar zeker niet de hele dag door

één jaar geleden

Je hebt ook liedjes waardoor kinderen hun lichaamsdelen leren. Wij zingen wel eens : 'dit zijn je wangetjes en dit is je kin, dit is je mondje met tandjes erin' etc Daardoor weet hij nu alles aan te wijzen in zijn gezicht terwijl het er niet is ingestampt maar doormiddel van een liedje zingen. Hij vind dit daardoor heel leuk. Ook hoofd schouders knie en teen, zodra we het liedje beginnen wijst hij al naar zijn teen haha. Hij weet het nu ook zonder de liedjes te zingen

één jaar geleden

Beetje van beiden.. Jengelen in de auto betekent een overhoring van alle dieren haha en soms zeg ik ook wel eens, braaaaf je overhoring weer gehad! Maar meestal is er een aanleiding, boekje lezen, kleding aantrekken enz. Hij zegt nu zelf ‘arm’ als z’n trui bijvoorbeeld uit gaat

één jaar geleden

Ik merk het snel genoeg aan hem of hij het leuk vind of denkt komt ze weer hoor met der buik koe oor noem maar op🤣 meestal is hij erg enthousiast trekt mijn shirt omhoog en begint enthousiast in mijn buik te knijpen 🤣😜

VRIEND

één jaar geleden

Hier nog steeds een succes. Teen is nu een nieuw woord dat hij onthoud! Neus de eerste en dat weet hij; soms klimt hij op me, kijkt me serieus aan, legt zijn vinger op mijn neus en zegt 'neus'. Misschien is het vissen naar complimentjes, maar natuurlijk is dat een knuffel of kusje waard! Oor en oog vind hij nog lichtelijk verwarrend, dus hij houdt het nog even bij oog. Op de forets worden ook alle dieren uitgebreid begroet in hun eigen taal, hoewel de boe en de beh nog wel eens verwisseld worden. Veel aanleiding en leuke oefening zijn de boekjes, liedjes en fietstochtjes

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Hier nog steeds een succes. Teen is nu een nieuw woord dat hij onthoud! Neu ...
Haha hier heeft ze een periode elke ochtend opgestaan met ‘neus!’ ‘Oog!’ ‘Oor!’ ‘Mont!’ (Ja met een t) Had ze (vooral) op de opvang geleerd uit een klapper met plaatjes van lichaamsdelen.. Het begon met haar eigen en ons gezicht, maar later kwam ze erachter dat ook haar knuffels ogen etc hebben en de kat.. en het schaap op de kinderboerderij etc etc 😂 Maar op de vraag van ts.. wij doen het soms.. niet elke dag maar meestal vraag ik ‘wat is dat?’ ipv ‘waar is x’ Geen idee waarom ;)

één jaar geleden

Ik ben peuterjuf en ik merk dat ik de hele dag bezig met taal. Maar dat alleen maar goed. Yelena weet al veel woorden en snapt het ook echt. Zelfs in de auto zijn we bezig met wat we zien zoals schaap, koe, paard en dan de geluiden erbij. Het is niet verkeerd hoor en ook niet 'overhoren'.

één jaar geleden

Mijn zoontje vindt het alleen maar leuk. Als ik vraag waar is je mond kijkt hij zo trots dat hij het kan aanwijzen. Dus zou het niet als overhoren zien, maar gewoon oefenen en ze leren.