65 Reacties

één jaar geleden

Alleen commentaar van omgeving ipv ook eens iets wat ik wel goed doe 😢

één jaar geleden

Een sociaal leven. Ik faal daar op dit moment zo in. Over een paar weken een uitje gepland met vriendinnen. Maar ik ben in de avond zo uitgeblust dat ik er eigenlijk nu ook al tegenop zie. En ik heb altijd heel hard geroepen, ik wordt niet zo’n overbezorgde moeder. Maar ik begin er steeds meer moeite mee te krijgen extra oppas te regelen.

één jaar geleden

Tijd voor mezelf hebben. Enige moment dat ik even tijd voor mezelf heb is als m’n zoontje een middagdutje doet, maar dan moet ook het huishouden gebeuren 🥲 Zoiets simpels als lekker een boek lezen lijkt echt onmogelijk. M’n zoontje is heel aanhankelijk geworden en wil constant dat ik met hem speel of in ieder geval bij hem op de grond zit. Ik merk dat ik het lastig vind om hem dan even heb aandacht te geven, zeker als ‘ie mij dan overlaadt met knuffels. Daar heb ik echt een zwak voor 🥲

één jaar geleden

Reactie op Lautje8

Alleen commentaar van omgeving ipv ook eens iets wat ik wel goed doe 😢
Wat voor commentaar en van wie?

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Tijd voor mezelf hebben. Enige moment dat ik even tijd voor mezelf heb is a ...
Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Hoe zit het dan in de avond? Ik ben alleenstaand met drie kinderen, maar om 19:30u gaan ze alle drie naar bed en dan kan ik prima nog twee uur een boek lezen of film kijken🙈 Misschien anders het huishouden meer doen terwijl je kindje wakker is, zodat je even kan ontspannen als hij/zij slaapt?

één jaar geleden

Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Hoe zit het dan in de avond? Ik ben alleens ...
Ja in de avond dan heb ik quality time met m’n man samen 😝 we vinden het belangrijk om de avonden samen te besteden, omdat we in principe maar 2 dagen de hele dag samen zijn dus in de avonden doen we altijd wat leuks samen (puzzelen, spelletjes doen of gewoon lekker bankhangen samen voor de tv) Om dan iets alleen voor ons zelf te doen vinden we lastig 😅 De uitdaging(en) waar ik tegenaanloop creëer ik vooral zelf 😬

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Ja in de avond dan heb ik quality time met m’n man samen 😝 we vinden het b ...
Ohja dat snap ik! Dat is natuurlijk ook belangrijk en gezellig. Maar misschien eens in de twee weken een avondje allebei iets voor jezelf? Kun je evt. nog afwisselen thuis/buitenshuis 💁‍♀️ Voordeel als je "alleen" woont, dan heb je die tijd voor jezelf🤣

één jaar geleden

Gewoon uit nieuwsgierigheid.. Hoe zit het dan in de avond? Ik ben alleens ...
Ja zo doe ik het ook. Probeer veel te doen als ze wakker is, ze speelt wel lekker.. en savonds als ze slaapt na een werkdag doe ik ook veel huishouding.. dan kan ik de dag erna als ik vrij ben lekker voor mijn meisje zijn

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Tijd voor mezelf hebben. Enige moment dat ik even tijd voor mezelf heb is a ...
Toevallig vandaag met een vriendin over gehad. Ik heb in een jaar nog geen dag echt voor mijzelf gehad, terwijl ik voor ik moeder werd (of überhaupt zwanger was) altijd al riep dat ik begreep hoe belangrijk tijd voor jezelf is. Nu dus afgesproken dat meneer daar begin volgend jaar op maandag een keer heen gaat, en ze hem dinsdag eind van de dag terug brengt 😊 M’n vriend is do en vrijdag Sws vrij, en donderdag gaat onze zoon naar de opvang.. we hebben natuurlijk wel dagen samen gehad, maar echt alleen ben ik al tijden niet geweest 😅

VRIEND

één jaar geleden

De nachten... Meneer heeft nu al 3 weken last van koud zweet, en dat merk je in de nachten... Hij heeft 2 weken bij ons in bed geslapen; ik heb nu zo'n last van mijn linker heup omdat ik met de melkfabrieken naar hem toe blijf liggen! Ik dacht dat het inmiddels weer wat beter ging met hem, dus hup, terug in zijn eigen bed. Hij is de ene nacht iedere 2 uur gekomen waarbij ik hem niet meer stil neergelegd kreeg na 8 uur, afgelopen zondag ochtend. Zondag nacht had hij last van teveel pepernoten 😝 en afgelopen nacht kwam hij tussen 23 en 1 uur al 3x! Hij slaapt dus weer bij ons in bed...

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

De nachten... Meneer heeft nu al 3 weken last van koud zweet, en dat merk j ...
Hier ook koud zweet! Hoe kan dat toch?!

één jaar geleden

Hier weer een nieuwe uitdaging op het gebied van eten. Onze dochter vond broccoli het einde, ze propte hele roosjes in haar mond, en opeens moet ze er niks meer van hebben. Sinds een paar dagen wil ze alleen maar aardappeltjes, groente laat ze staan. Ik bied haar wel elke dag groente aan voor het geval ze opeens een andere fase heeft en opeens de aardappeltjes niet meer wil, maar nog geen succes. Eigenlijk eet ze elke avond haar ‘fase’ (nu dus bijvoorbeeld aardappel) en daarna een broodje, omdat ze de rest van haar warm eten laat staan. Herkent iemand dit? Ben zelf wel van ‘go with the flow’ en we zien wel hoe het komt, ik volg haar want ze kan zelf prima aangeven wat ze wil. Maar wellicht heeft iemand nog tips, die zijn welkom 😄

één jaar geleden

Reactie op Emma91

Hier weer een nieuwe uitdaging op het gebied van eten. Onze dochter vond br ...
Misschien een sausje maken van gepureerde groentes en dat over de aardappeltjes heen doen? Dan krijgt ze toch nog groentes binnen 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Emma91

Hier hetzelfde. Mijn zoontje at alles qua avond eten en wil nu niks meer behalve als het helemaal glad is. Niks meer met stukjes… dit terwijl we de rapley methode hebben gedaan 🥲 rijst en pasta hoeft hij allemaal niet meer alleen aardappels-en groente en dan super fijn. Ik kreeg de tip om wat hij nog wel lekker vind te mixen met wat hij niet lekker vindt. Ik mix nu dus steeds een beetje rijst door een stamppotje heen. Dan eet hij het wel en zo probeer ik het een beetje op te bouwen. Soms bij rijst of pasta ook een half potje er doorheen. Wij gaven voorheen nooit potjes maar het is de laatste tijd wel eens voorgekomen ivm oppas en sindsdien is het eten een probleem geworden. Kan ook heel goed toeval zijn natuurlijk.

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Hier hetzelfde. Mijn zoontje at alles qua avond eten en wil nu niks meer be ...
Zeker hier ook😵‍💫 Hij vond stukjes zo leuk om te eten, maar gaat nu huilen bij de aanblik.. hoe dan?! Potjes gaan erin als zoete koek, dus dan maar potjes. Ik heb wel het idee dat er wat tandjes doorkomen dus misschien doen de stukjes gewoon pijn en het vloeibaardere eten van een potje niet?

één jaar geleden

Reactie op Emma91

Hier zegt de app dit Haha Dus denk dat het een fase is.. Hier kan ik alles behalve het eten afvinken 😂

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Hier zegt de app dit Haha Dus denk dat het een fase is.. Hier kan ik alles ...
O inderdaad ik kan hier alles van het lijstje afvinken haha. Vooral peuterpuberteit valt me heel erg op! Heel erg aan het uitdagen al, speelgoed van andere kinderen afpakken etc. Had gedacht dat dat nog wel even zou duren 😅

één jaar geleden

Reactie op SdG

Zeker hier ook😵‍💫 Hij vond stukjes zo leuk om te eten, maar gaat nu huile ...
Ja misschien dat inderdaad. Brood en fruit gaat erin als koek hier gek genoeg. Hij trekt er ineens ook een vies gezicht bij dus ik heb geen idee 😐

één jaar geleden

Reactie op s.r.91

Ja misschien dat inderdaad. Brood en fruit gaat erin als koek hier gek geno ...
Hier precies hetzelfde! Hele dag gaat goed tot aan avondeten. Maar nu we avondeten potjes geven gaat dat er wel in😅 ik ga maar voor de potjes dan. En als hij dat ook niet wilt dan alleen een fles en daar slaapt hij ook prima op.

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Misschien een sausje maken van gepureerde groentes en dat over de aardappel ...
Helaas, ze trapt er niet in 😂