4 Reacties

één jaar geleden

Ik ben bang dat dit een fase is. Ik hoor het meer om me heen. Ons meisje gaat niet naar een opvang en is een zeer rustig kind wat goed zelf kan spelen. Maar sinds enkele weken heeft ze het gedrag om tegen mensen aan te staan en dan in andermans benen te bijten. Ook gewoon bij mij. Dat proberen we haar ook af te leren. Maar het hoort ook een beetje bij de leeftijd. Helaas.

één jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en zie dit vaak bij kinderen die zich qua taal niet goed kunnen uitdrukken of iets duidelijk kunnen maken naar andere kinderen en dat ze dan bijten. Vaak is dit echt een fase. Geen leuke fase, maar het gaat voorbij. Hebben ze ook gezegd in wat voor situatie ze dit doet?

één jaar geleden

Reactie op MommyOfOne21

Ik werk zelf in de kinderopvang en zie dit vaak bij kinderen die zich qua t ...
Ja, vaak in een speelsituatie. In het begin leek het onschuldig maar het komt nu steeds vaker voor. Ik merk thuis dat ze ons ook soms knijpt of pijn doet. Het is dan lastig in te schatten waarom. Ze kan dan bijv eerst drie keer aaien en dan opeens een knijp/krab er achter aan doen 😕

één jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en dit is heel normaal gedrag bij kinderen. Betekent niet dat het ok is, maar teveel de nadruk erop leggen kan averechts werken. Wij proberen ze dan af te leiden, verbaal kunnen ze zich nog niet goed uiten en dit is vaak een manier van contact maken.