3 Reacties
één jaar geleden
Ik heb dit vaker gezien bij meisjes op de opvang. Soms kan het irritatie zijn of blaasontsteking. Als dit niet het geval is even in de gaten houden of ze dit blijft doen.
Vaker gezien dat meisjes zich doormiddel van bewegen en heen en weer schuiven een gevoel van onder creëren wat ze fijn vinden. Heel gek dat dit zo vroeg al begint maar dat kan dus echt. Wij haalde de kindjes dan altijd even van de stoel af om daarna weer terug te zetten. Het is niet schadelijk.
één jaar geleden
Ik heb dit vaker gezien bij meisjes op de opvang. Soms kan het irritatie zi ...
Tis toch gewoon onderdeel van 't ontdekken van hun lijf. Wij volwassenen plakken er het label 'seksueel' op. Niets geks aan, vind ik. Voor hen is het gewoon lekker. Jongetjes grijpen ook bij 't minste of geringste naar hun piemel. Ook gewoon lekker..
Het wordt lastiger wanneer een kind, ongeacht meisje of jongen, het te pas en te onpas blijft doen wanneer ze 6, 7 of ouder zijn. Had een 7-jarige in mijn klas die het continu deed. Het leidde haar af van haar werk. Toen zijn we gaan zoeken naar een oplossing.
één jaar geleden
Reactie op Evachristina90
Tis toch gewoon onderdeel van 't ontdekken van hun lijf. Wij volwassenen pl ...
Ja bedoel ook niet gek dat ze dat doen maar meer dat het lichaam zo jong al bewust is van de gevoelens. Het is inderdaad een normaal gevoel