12 Reacties

één jaar geleden

Wij blijven nog heel even bij een slaapzak, al is dit ook omdat meneer dan niet uit z’n ledikant klimt 😅 In november komt onze dochter, dus wil tegen die tijd wel naar een normaal bed gaan… denk dat we dan wel voor een dekbed gaan…

één jaar geleden

Ik ga zo lang mogelijk voor een ledikant en slaapzak. Merk vanzelf wel wanneer ze er aan toe zijn, of niet meer passen qua lente. Mijn kids praten nog niet veel, dus tegen die tijd ( denk zeker een jaar) kunnen ze ook beter praten. Is wel makkelijker met uitleggen en dat ze dan ook iets beter kunnen aangeven wat er is.

één jaar geleden

Wij laten haar zo lang mogelijk in de slaapzak. Als ze er echt te groot voor is, dan gaan wij wel over op een dekbed

één jaar geleden

Hier net allemaal nieuwe slaapzakken gekregen/aangeschaft. Fan daar van. Zou het zelf ook wel willen 🤪

één jaar geleden

Wij blijven ook nog bij de slaapzak. In maart verwachten we wel een broertje of zusje, dus dan gaat hij er wel in de maanden ervoor een keer naar een gewoon bed. Dan moeten we even kijken of hij dan wel onder een deken gaat of nog even in een slaapzak. Maar t/m december houden we hem denk ik nog wel in een slaapzak in zijn ledikant.

één jaar geleden

Wij zijn overgestapt op het peuterbed, dus zodra het kouder wordt gaan we over op het dekbed. Hij slaapt nu in een hemdje of pyjama zonder iets. Ben benieuwd hoe het dekbed gaat bevallen…

één jaar geleden

Ik hou het voorlopig bij een slaapzak, in ieder geval deze winter nog. Mijn zoontje wilt niks weten van een deken, ook niet op de bank of in ons bed.

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Ik hou het voorlopig bij een slaapzak, in ieder geval deze winter nog. Mijn ...
Stomme is dat ons zoontje juist graag onder de deken komt liggen op de bank of in ons bed… En als we hem in bed leggen wil hij ook perse een dekentje… maar die heeft ie al van zich afgegooid voordat meneer überhaupt in slaap valt 😅

één jaar geleden

Reactie op IreenK

Stomme is dat ons zoontje juist graag onder de deken komt liggen op de bank ...
Hahaha, is het dan een idee om als hij eenmaal diep slaapt nog even strak toe te dekken? Mijn zoontje begint als een gek de dekens van zich af te trappen, zowel op de bank als in bed haha

VRIEND

één jaar geleden

De zomer slaapzak begint nu echt te klein te worden, maar bij ons in bed trapt hij zich nog steeds standaard bloot, dus deze winter gaat hij gewoon nog in een slaapzak. Hopelijk aankomende zomer onder de deken, zodat we geen nieuwe slaapzak hoeven te kopen.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Hahaha, is het dan een idee om als hij eenmaal diep slaapt nog even strak t ...
Oh, daarom stopten mijn ouders vroeger de dekens altijd strak in! Misschien helpt dat 😋

één jaar geleden

Onze zoon ligt nu ongeveer een maand onder een dekbed met kussen, zonder slaapzak, hij vindt het fantastisch. Maar rolt wel het hele bed door dus we moeten hem soms opnieuw instoppen. Hoop dat als het kouder wordt hij er beter aan gewend is en zichzelf kan instoppen. We krijgen begin 2024 een tweede en willen hem dan graag in een gewoon bed met dekbed, daarom nu vast oefenen met het dekbed zodat het straks niet allemaal tegelijk is. Het dekbed/de deken vergaat niet, dus je zou het ook gewoon kunnen proberen, en is het niks dan alsnog tijdelijk terug naar een slaapzak en het dekbed later weer proberen.