7 Reacties

één jaar geleden

Hier mega veel herkenning. Het is alsof je mijn dochter beschrijft! Bij mij gaat ze zelf spelen als ik zelf ook druk ben, dus met schoonmaken ofzo. Als ik rustig op de bank ga zitten komt ze meteen naar mij toe.. dus ik heb helaas geen tips.. we kunnen moeilijk de hele dag aan het schoonmaken zijn. Hopelijk heeft iemand de gouden tip 🤞

één jaar geleden

Ja heel herkenbaar! Maar het lijkt hier een fase, wordt steeds minder in elk geval! Ik heb er maar een beetje een toe gegeven en soms ook gezegd dat het gewoon echt niet kon en mama af moest maken waar ze mee bezig was

één jaar geleden

Herkenbaar. Ook inderdaad als ik bezig bent speelt hij zelf. Als ik ga zitten moet mama mee. Soms speel ik op m manier waardoor ik zelf kan blijven zitten zoals stickers plakken. Ik geef n sticker aan en hij plakt m op t papiertje dat op de deur hangt. Hij spelen mama rust. 🤪

één jaar geleden

Oh dacht even een berichtje van mezelf te lezen… Het is hier heel de dag ‘mama mee’. Ook als we op visite zijn en er zijn andere kindjes vind hij het moeilijk om zich te mengen met de andere kindjes en wilt vaak dat ik mee ga. Nu gaat hij niet naar de opvang dus spelen met andere kindjes is hij ook niet echt gewend, maar ook soms is alleen spelen vaak maar 5 min en dan komt hij mama weer halen. 🙈

één jaar geleden

Reactie op willemijn93xoxo

Oh dacht even een berichtje van mezelf te lezen… Het is hier heel de dag ‘m ...
Ja precies dit! En mijn zoontje gaat al sinds hij 4 maanden was naar de opvang maar heeft precies hetzelfde! Op de opvang gaat t altijd goed, speelt goed (ook samen) maar thuis dus niet. Zo vermoeiend🫨

één jaar geleden

Ik herken het niet helemaal. Mijn zoontje is wel druk, maar speelt vaak wel lekker zelf. Komt mij ook zeker opzoeken om samen een boekje te lezen of te stoeien, maar hoef met zijn speelgoed niet mee te spelen. Ik weet niet of het ermee te maken heeft. Maar mijn man werkt een dag thuis met hem en dan kan hij gewoon niet de hele dag aandacht geven. Ik vind dat zelf lastiger en doe dat niet. Maar ik denk dat hij daardoor al wel snel zelf is gaan spelen. Ook als mijn man buiten in de tuin bezig gaat, laat hij mijn zoontje zijn eigen ding doen. Waarbij ik soms al sneller denk oh spannend en moeten we hem nu niet roepen. Laat hij hem meer zelf zijn gang gaan. Het zal natuurlijk ook wel een gedeelte persoonlijkheid zijn. Ik kon namelijk vroeger ook makkelijk zelf spelen en het zou mij niks verbazen als mijn man dat ook kon. Al denk ik dat de tijd die hij alleen met mijn man door brengt ook zeker wel heeft bijgedragen.

één jaar geleden

Ik lees verhalen over als je ergens op visite bent. Hoe doen jullie dit ? Mijn zoontje is dan het eerst half uur tot uur verlegen. En wil dan altijd aan mama hangen. Mijn man probeert van alles maar hij komt steeds weer naar mij toe. Vind het normaal niet heel erg alleen ik ben door me rug gegaan en kan hem nu niet tillen. We hebben vanmiddag een verjaardag waar het erg druk is. Iemand nog tips ?