52 Reacties

één jaar geleden

Ze zeggen als je kind te vroeg zindelijk word voor de 2,5 jaar dan krijgen ze later vaker ongelukjes en kunnen ze moeilijker ophouden dus wij wachten nog even

één jaar geleden

Hier sinds vorige week begonnen met het potje icm wasbare luiers en wasbare oefenbroekjes. Mijn zoontje is 1,5 jaar. Ik heb het boek ‘zindelijk maken is kinderspel’ gelezen en ik vind het al best goed gaan! Na elke maaltijd en na het slaapje op het potje, wel erop zetten, geen dwang als hij niet wil. We maken er een gezellige boel van (bellen blazen, boekje lezen, filmpje kijken). Er zit steeds vaker een plas in het potje 🎉 veel belonen en hem zelf laten doorspoelen vind hij geweldig! Ik ben benieuwd hoe het over een paar weken gaat!

één jaar geleden

Hier nu ook ongeveer 2-3 weken bezig maar er gebeurt nog weinig.. Ze vind het wel gezellig op de wc met een verkleiner + altijd het (mega irritante) liedje van Cocomelon op. Ze geeft ook al aan als ze naar de wc wil, maar doet het nog niet echt op de wc. Gister wel aangegeven en een klein poepje in haar broek terwijl we haar luier aan het uittrekken waren. Komt vast vanzelf goed :)

één jaar geleden

Reactie op valvalerie

Hier sinds vorige week begonnen met het potje icm wasbare luiers en wasbare ...
Leuk! Ik heb het boek vaker voorbij zien komen, toch maar eens bestellen. Gaat jullie kindje maar de opvang, en zo ja: hoe doe je het daar? En gebruikte je eerst ook al wasbare luiers of ben je daarmee begonnen sinds het zindelijk maken?

één jaar geleden

We hebben al even het potje in huis nu maar hij blijft het eng vinden erop te gaan. Prima om ernaar te kijken maar erop zitten.. echt niet. We pushen hem daarin dan ook niet dat werkt averechts. Hij begint met plassen als we hem uit kleden voor de douche. Wel is hij al wat bezig, hij pakt papier en veegt zichzelf over zijn luier. Wilt ook na het plassen of poepen zijn luier af doen en als hij mij ziet plassen zegt hij psssss😅. Ik ben benieuwd hoe ik hem kan stimuleren dat het potje niet eng is. Iemand tips?

één jaar geleden

Ik moet nog beginnen met me kind van 2,5 hahah😅 nee potje en brilverkleiner is in beeld verder wacht ik dat ze zelf willen me zoontje van 2,5 zegt af en toe dat die op de wc wilt plassen maar durft nog niet van de zomer maar lekker zonder luier me oudste ben ik ook tussen 2,5/3 jaar mee begonnen en binnen weekje zindelijk😉

VRIEND

één jaar geleden

Hier kondigt de kleine wel eens aan dat hij gaat poepen en heeft 1x tegelijk met pappie staand willen plassen bij zijn potje (volledig naast, maar hij had tenminste door hoe hij het bewust moest laten lopen), dus dat potje is nu in huis (stap 1). Nou had ik ergens gelezen dat je kunt beginnen met zindelijkheid trainen zodra het kind zelf in staat is zijn broek en luier naar beneden te trekken en te gaan zitten. Nou krijgt ons mannetje wel zijn broek omlaag (met verkeerde timing) maar zijn rompertje niet. Hoe doen jullie dat? Of zetten jullie der kleine gewoon tussen luier wisselingen op de pot ofzo? En zo ja, welke timing houden jullie dan aan?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op SA2021

We hebben al even het potje in huis nu maar hij blijft het eng vinden erop ...
Ik zet nog wel eens een grote knuffel op het potje. Als die het kan...

één jaar geleden

Reactie op MarjoleinJS

Leuk! Ik heb het boek vaker voorbij zien komen, toch maar eens bestellen. G ...
Ons zoontje gaat volgende week voor het eerst naar de opvang. Hij wordt daar na de maaltijd en na zijn slaapjes op het potje gezet, we hebben overlegd hoe we dit thuis doen. Ik ben benieuwd hoe het daar straks gaat. Wasbare luiers gebruiken we nu ongeveer 9 maanden. Ik heb alleen niet het gevoel dat hij het erg vind een natte luier te hebben omdat hij het gewend is, nadeel van de wasbare luier? :p update zindelijkheid: hij vind het potje nu een heel leuk item om op te zitten en voelt nu als hij plast of poept. Hij staat dan meteen op en gaat erna wijzen en klappen. Hij plast net zo goed nog in de luier, maar hij associeert potje gelukkig al met ‘leuk’

VRIEND

één jaar geleden

Zijn deze dingen handig? We hebben boven en mini wc pot voor hem, maar het is handig om beneden ook iets te hebben voor hem.

één jaar geleden

Ik weet niet goed hoe het aan te pakken.. mijn plan was het om te doen als ik verlof heb en alle tijd heb om me met hem bezig te houden en gewoon zonder luier te laten rondlopen. Maar mijn verlof is pas in november. Mn zoontje toont de laatste dagen enorm veel interesse in het potje, krabt ook meteen aan zijn luier als die vies is (wel enkel bij kaka, niet bij plas) hij heeft al eens geplast op het potje en gisteren heeft hij voor het eerst kaka gedaan op het potje. Verder zijn we er nog niet zo mee bezig maar denk wel dat hij er klaar voor is..

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op zeratje

Ik weet niet goed hoe het aan te pakken.. mijn plan was het om te doen als ...
Ik kwam hier langs. Blijkbaar staat daar precies in hoe je de kleine bloot kunt laten rondrennen terwijl je voorzorgsmaatregelen neemt voor de rest van je huis, en het kind binnen 5 dagen zindelijk kunt krijgen. Ben ik heel benieuwd naar, maar klinkt als iets dat jij ook kunt gebruiken.

VRIEND

één jaar geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/zindelijkheidsbox-zindelijkheidstraining-kind-vanaf-2-jaar-incl-beloningssysteem-jouw-peuter-zelfstandig-naar-het-potje-wc/9200000098089409/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--&gclid=Cj0KCQjwmICoBhDxARIsABXkXlJRRFRSYd6s99_1_rNMUK2bBK6_KWv3t2__42g6nk43kZ2aECnonEoaAvp8EALw_wcB Deze dus...

één jaar geleden

Ons zoontje is sinds vorige week zo goed als zindelijk, zowel overdag als s nachts. Hij had gisteren een ongelukje op het kdv (eerste keer daar zonder luier). We zijn tijdens onze vakantie volle 100 procent voor de potty training gegaan en binnen een week viel het kwartje. Het online boekje ‘samen snel zindelijk’ en ‘Enno stopt met luiers’ via zonderluier.NL hebben hierbij echt geholpen. Ik ben zo blij dat het is gelukt!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op valvalerie

Ons zoontje is sinds vorige week zo goed als zindelijk, zowel overdag als s ...
Wauw, dat is jullie snel gelukt! Ik had vernomen dat jongens meestal wat later zijn hiermee, maar fijn om te weten dat het wel vroeg kan.

één jaar geleden

Hier wordt de dochter al ongeveer panisch bij het zien van haar potje of toiletverkleiner.. Ik laat het los hoor, dwing haar tot niks, maar als ik het een keertje noem, dan is het meteen ‘neeee!!!’ En huilen/piepen.. Ze weet wel goed dat ze moet poepen vaak, want ze zegt vaak ‘poep’ als ze aan het poepen is of als ze net heeft gepoept, maar is er denk ik verder nog niet aan toe Geen probleem hoor, ze is nog jong :) Maar vroeg me af hoe jullie met die ‘potjesangst’ of iets dergelijks omgaan.. Ze heeft ook een speelgoedpotje en de poppen en knuffels gaan er allemaal op 😛 ook ruikt ze nu vaak aan de kontjes van de knuffels en poppen en zegt ze ‘pop, poep, luier’ (of ‘potje’) en trekt ze een stinkhoofd 😛 Ze lijkt het dus wel te snappen, maar weigert nog Ik ga ervanuit dat als ze straks op de volgende groep van de opvang zit, dat ze dan misschien ziet hoe andere kindjes gaan enzo.. misschien dat dat helpt :)

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Hier wordt de dochter al ongeveer panisch bij het zien van haar potje of to ...
Bij ons staat het potje in de badkamer. Toen hij net binnen kwam hebben we hem opgezet en de kleine ermee laten spelen. Sindsdien zijn wij en zij beer er op gaan zitten, en hij ook, een paar keer, voor de lol, zogezegd. Kleding aan, gewoon lachen. Hij staat nu in de badkamer en als ik op de wc zit, kruipt hij ook wel eens op de zijne (met kleding). Hij is nu veel aan het spelen met het ding ontmantelen. Eerst vond hij het doortrekken echt super. Wij hebben zo'n mini wc pot met spoelknop met geluid. Gewoon in het zicht zetten en af en toe iets grappigs mee doen. Misschien went ze er dan aan.

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Bij ons staat het potje in de badkamer. Toen hij net binnen kwam hebben we ...
Ze is er verder ook niet bang voor :) Hier staat hij ook in de badkamer en als ze in haar badje zit, dan kan ze er bij en zegt ze ook vaak ‘dil’ (er staat een krokodil op) en pakt ze de bovenkant eruit etc Maar zitten erop wil ze echt niet 😂 Ook niet met kleren aan Haha De pop en iedereen mag erop, maar zij wil niet 😛 Ze heeft er wel eens op gezeten in het begin dat we hem hadden, maar nu al een poos niet meer

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Ze is er verder ook niet bang voor :) Hier staat hij ook in de badkamer en ...
In dat geval heb ik geen tips voor je. Hopelijk inderdaad zodra ze het in actie ziet op de dagopvang...

één jaar geleden

We zetten ons zoontje soms wel op het potje en als hij er toevallig op plast belonen we hem. Dan zeggen we dat hij dat goed gedaan heeft. Maar gaan nu nog niet beginnen met zindelijkheidstraining. Hij benoemt al wel als hij gepoept heeft en gaat graag met ons mee naar de wc. Ik ben alleen nu zwanger en heb geen energie om erin te steken en je hoort ook vaak dat er een terugval is na de geboorte van een nieuw kind. Dus ik wacht nog even en dan kunnen we volgend jaar in het voorjaar of de zomer echt beginnen met zindelijkheidstraining.