23 Reacties

één jaar geleden

Ahja ons zoontje is bijna 19 maanden

één jaar geleden

Onze dochter had dit ook. Het kwam op mij over alsof het bij een slaapregressie hoorde. Het ging vanzelf over. Ik zou zeggen ga zelf eerder naar bed, hebben wij ook een aantal waken gedaan. Ze werd vanzelf weer later wakker.

één jaar geleden

Hoeveel slaapt hij overdag?

één jaar geleden

Pff bij ons hetzelfde! Echt al ruim een maand. Vanochtend zelfs 4.30! Slaapt bij ons overdag niet langer dan 1.5uur. Op de opvang zelfs maar 30 minuten. Thuis als ik er naast lig kan die wel eens 1.5 a 2uur slapen maar dat gebeurd bijna nooit.

één jaar geleden

Ja herkenbaar, bij ons was dit een tijdje geleden ook. Gaat weer over, soms gingen ze dan iets eerder naar bed smiddags of vielen ze inslaap om 10 uur in de kinderwagen. Ik doe smiddags zelf ook een dutje of ga liggen in mijn pauze. Daarnaast gewoon hulp vragen om ook momenten voor jezelf te pakken. En dan is deze fase hopelijk snel voorbij.

één jaar geleden

Mijn zoontje ook bijna 19 maanden nu. Maar ze begrijpen alles hoor. Dus uitleggen dat hij gewoon nog moet slapen en dat mama ook nog slaapt zou ik echt doen. Misscjien beeyje strenge toon erbij. Ik weet dat wij een redelijk makkelijk jochie hebben. Maar daar zitten ook vroege ochtenden bij waar ik hem gewoon in zn bed laat liggen ookal is hij wakker. Niet te veel toegeven. Moet hij gewoon weten

één jaar geleden

Onze kleine is ook 19 maanden, en is tegenwoordig ook rond 06:00 wakker... en hij gaat rond 19:00 naar bed in de avond

één jaar geleden

Reactie op Vandieren

Mijn zoontje ook bijna 19 maanden nu. Maar ze begrijpen alles hoor. Dus uit ...
Heel fijn dat jullie zoontje dat snapt en mijn dochter zal het misschien ook snappen maar die denk dan: dikke vinger mama, ik ben wakker dus jij ook 😂🙈

één jaar geleden

Wij hebben het ook een aantal weken gehad 😵‍💫 dus misschien toch een soort fase 🤷‍♀️. Wij hebben wel ingegrepen in haar dutjes: 's middags nog max 2u en liefst geen andere dutjes meer. 's avonds idealiter niet voor 19u in bed. Sindsdienst slaapt ze weer tot na 6u 😊.

één jaar geleden

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om te kijken wat er gebeurt als je hem later op bed legt? Ons zoontje gaat tegenwoordig tussen 20.30 en 21.00 naar bed en dan is hij om 7.00 op. Als ik hem eerder op bed leg, is hij ook veel vroeger wakker.

één jaar geleden

Wij hebben dit eigenlijk heel lang niet gehad. Eerder gaven we hem wat te drinken, verwisselde zijn luier en legde hem dan weer terug op bed. Hij viel eigenlijk altijd wel weer in slaap. Nu slaapt hij in het algemeen ook gewoon goed, dus daar hebben we misschien ook gewoon geluk mee.

één jaar geleden

Onze dochter is momenteel ook vaak 5.15 / 5.30 uur wakker. Laatst op het kdv met een andere ouder over gehad, zijn kinderen hadden precies het zelfde. De vogeltjes zijn ook al heel vroeg wakker en wij hebben het vermoeden dat het daar door komt. Dus nu de dagen weer korter gaan worden, hoop ik dat ze ook weer langer gaat slapen.

één jaar geleden

Hi, hier precies hetzelfde probleem. Altijd al een vroege vogel geweest (rond 06.00), soms eerder. Nu al een paar weken tussen 05.30-06.00. Later of vroeger naar bed (19.00) heeft hier geen zin helaas, hij blijft deze tijd wakker worden. Hij slaapt overdag meestal 1,5 a 2 uur. Zijn kamertje is donker. Als we naar zijn kamer komen en uitleggen dat hij nog moet slapen en dan weer weggaan, dan krijst hij de heele buurt bij elkaar 😂 Dus die optie werkt hier ook niet. Ohh wat zou ik graag willen dat het iets later wordt, 06.30 zou ik al zo lekker vinden. Al met al, ik heb geen tips want hier werkt ook niks, maar ik voel met je mee ;)

één jaar geleden

Hier wordt meneer 3:30 wakker tot meestal 5:30 om daarna weer te slapen tot 09:00. Dat laatste pas sinds een paar dagen. Lang wakker in de nachten speelt hier al weken/maanden dus geen tips helaas. Hier ook doodmoe

één jaar geleden

Bij ons ook al een week of 4, tussen 5/5:15 uur wakker! Veel tevroeg! Onze dochter is nu 20 maanden. Ik hoop nog steeds dat het een fase is, maar elke dag zo vroeg op staan is een dag te lang. De dagen voor haar zijn ook veel te lang, dus soms in de ochtend een extra powernap om de dag door te komen.

één jaar geleden

Hier een vroege vogel (altijd wel rond 06:00, eerder of iets later). Wat ik doe (het helpt niet altijd), is hem "snoozen". Dan zet ik zn babyfoon-slaapliedje aan. 😂 Het geeft me soms 5 minuten, een kwartier, soms langer! Dus niet mega oplossing want je snoozed, maar soms pak ik ineens een halfuurtje nog. (En ja. Soms schreeuwt ie en moeten we meteen aan de bak). Succes!

VRIEND

één jaar geleden

Hier komt het denk ik doordat hij als een speer gaat met z’n woordjes en ik heb van het kdv vernomen dat kinderen in de zomer vaker vroeg wakker zijn

één jaar geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Hier ook al een paar weken nu heel vaak om 05.20 :s onmenselijke tijden 😂

één jaar geleden

Bij ons helpt een bidon water en wat boekjes in bed leggen. Dan houdt ze zichzelf ook bezig en valt ze of in slaap of is ze lekker zelf aan het rommelen.

één jaar geleden

Hier ook sinds een week, al om 5 uur of 5.30 Hij roept dan even (niet huilen) maar als ik niet ga blijft hij daarna gerust nog anderhalf uur liggen. Ik ga dan meestal weer slapen tot ik hem eeer hoor en heel soms gaat hij ook weer slapen. Kamertje is wel niet helemaal donker, ga hier nog iets op bedenken! Hierdoor wil hij wel nog eens s ochtend s per ongeluk in slaap vallen; maar dat is dan maar zo.