17 Reacties

vor einem Jahr

Ik volg.. :(

vor einem Jahr

Mom brain… verschrikkelijk! Ik hoefde nooit boodschappen te doen met een lijstje.. maar nu vergeet ik zelfs dingen Ookal staan ze op het lijstje 😓

vor einem Jahr

Haha is redelijk normaal denk ik. Met kinderen heb je veel verantwoording waardoor je hoofd nooit stil staan. Logisch dat je dingen vergeet. Lang leven lijstjes 🤪

vor einem Jahr

Juppp hier ook nog steeds mom brain na 1.5 jaar...

vor einem Jahr

Same here, verschrikkelijk 😩 ben natuurlijk ook wel drukker in mn hoofd met allerlei zaken omtrent de kleine en de weekplanning etc dat helpt niet mee haha

vor einem Jahr

Helaas is dat hier ook het geval. Ik was altijd scherp, intelligent en met een goed geheugen. En nu voel ik me vaak echt serieus dom omdat het nadenken niet lukt, ik ben zo vergeetachtig en voel me geen volledig functionerende werknemer meer. Vind het verschrikkelijk. Volgens m'n werkgever functioneer ik nog steeds goed, maar die kan gelukkig niet in m'n hoofd zien wat voor chaos het is.. 🙈

vor einem Jahr

Hier hetzelfde! Ik had nooit een agenda nodig, want ik kon al mijn afspraken etc onthouden... nu vergeet ik zelfs dingen die in de agenda staan. Op het werk moet ik ook echt lijstjes maken met taken omdat ik het anders vergeet.. en ook gewoon thuis vergeet ik wat ik nu eigenlijk moest/wilde doen. Denk dat het komt doordat je zoveel meer aan je hoofd hebt, en ook snel afgeleid bent door je kindje.. dan gaat de focus daarheen en vergeet je andere dingen 🤔🤯

vor einem Jahr

Toevallig, ben ook 10-11-2021 bevallen. Hier ook een zeef! Je brein verandert tijdens zwangerschap omdat je prioriteiten verschuiven. Je hebt letterlijk minder ruimte in je korte termijn geheugen voor andere zaken. Gezinsuitbreiding is leuk maar soms ook stressvol. Stress of spanning (hoe veel het ook is) heeft altijd direct invloed op je cognities. Hoe meer stress of spanning hoe minder je korte termijn geheugen werkt. Je hoeft niet gestresst of overspannen te zijn om er last van te hebben maar verklaart wellicht wel waarom het aanhoudt na de geboorte.

VRIEND

vor einem Jahr

Yes, hier ook! Bij mij denk ik dat het ook te maken heeft met de slapeloosheid. Ik sta nog steeds tenminste 2x p nacht op voor een nachtvoeding, maar nu vaker. Lijkt wel een slaapregressie gaande te zijn, ofzo. Hij is nu bijna 16 maanden. Maar ook ik ben vaak woorden kwijt, kan geen goede zinnen formuleren en vergeet ook echt alles wat ik niet opschrijf. Lang leve de bullet journals! Ik hoop zo dat dat weer afneemt zodra de nachten weer beter gaan...

VRIEND

vor einem Jahr

Reactie op fret

Toevallig, ben ook 10-11-2021 bevallen. Hier ook een zeef! Je brein verand ...
Oh grappig, ik ook! 🤣

VRIEND

vor einem Jahr

Reactie op Hepziba

Oh grappig, ik ook! 🤣
Op 10-11 bevallen, bedoel ik

vor einem Jahr

Reactie op Hepziba

Oh grappig, ik ook! 🤣
Ik ook :)

vor einem Jahr

Ik ook helaas 🥲 ik had echt gehoopt dat het nu wel weg zou zijn, maar denk dat dit iets blijvends is 😬 ik ben ook nog steeds erg moe en denk dat dat naast een druk leven ook zorgt voor vergeetachtigheid. Ik vind het ontzettend moeilijk om m’n werk goed uit te blijven voeren.

vor einem Jahr

Hier ook!!! En ik was heel scherp en ik kon alles onthouden. Nu vergeet ik alles😭. Ik ben ook echt bang dat het niet beter wordt. Ben de afgelopen 3 afspraken iets bij de kapper vergeten! Regenjas, paraplu! Hydrofiele doek die ik om mn zoontje heen had voor het haren knippen. Die mensen zullen wel denken😬😬😬. Ben gelukkig wel scherp als het op mn zoontje aankomt! En dat is voor nu denk ik het belangrijkste😄

vor einem Jahr

Ja! Vergeet ook regelmatig dingen op het werk, terwijl ik altijd de rots was voor een ieder hierin. Vergeet zelfs te noteren... Pff, herken mezelf ook niet terug 😅

VRIEND

vor einem Jahr

Reactie op Jm86

Ja! Vergeet ook regelmatig dingen op het werk, terwijl ik altijd de rots wa ...
Ja hè! Ik was altijd heel ouderwets en hield alles bij in mijn agenda of op papier. Ik heb nog nooit zo vaak de agenda app en notitie app op mijn mobiel gebruikt als nu!

vor einem Jahr

Reactie op Hepziba

Ja hè! Ik was altijd heel ouderwets en hield alles bij in mijn agenda of op ...
Ik had nooit een agenda nodig. Verjaardagen, afspraken.. alles in t hoofd. Nu staat mn agenda in telefoon vol 😅