25 Reacties
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde. Avondeten krijgen we er niet in. Volgens ouders om me heen is het een fase en gaat het voorbij. Wij bieden elke avond gewoon eten en toetje (yoghurt) aan. Als ze niet eet dan is het maar zo. Ze slaapt er gelukkig niet slechter door en ook dit gaat weer voorbij (gaan wij vanuit)
één jaar geleden
Herkenbaar! Komt vast wel weer goed. Wij blijven savonds aanbieden en ook op zijn oude hapjes tijd rond half 5.
één jaar geleden
Fases... ik ben er mee gestopt om elke dag vers te koken.. ik sloof me niet langer uit.
Mijn oudste begon met 1.5 jaar ook heel slecht te eten. Soms at hij helemaal niets.. hij is nu inmiddels bijna 2.5 jaar. En eet nog steeds heel slecht. Soms verbaast het me hoe hij de dag overleefd op bijv 1 broodje..
In begin maakte ik me ook enorm druk.. nu inmiddels niet meer.. niet willen eten. Oke dan niet.. heel makkelijk..
Kunnen het er niet in proppen..
Denk ooit vanzelf gaat hij wel weer beter eten.
De jongste eet tot nu toe nog heel goed.. maar wie weet doet hij het straks ook..
één jaar geleden
Reactie op Manu26
Fases... ik ben er mee gestopt om elke dag vers te koken.. ik sloof me nie ...
Amen. Echt hier EXACT hetzelfde. Heb het heeeelemaal losgelaten. Ook geen toetjes of iets anders aanbieden. Als m'n oudste (ruim 2,5jr) niet eet, dan niet. Ze overleven het echt wel. Mn jongste eet nog prima, als het minder wordt hanteren we dezelfde aanpak.
één jaar geleden
Amen. Echt hier EXACT hetzelfde. Heb het heeeelemaal losgelaten. Ook geen t ...
Oja en m'n oudste zit onder de -2,5 lijn qua gewicht op het CB. Ook die heb ik losgelaten. Hij ontwikkelt prima en is een gelukkig kind. Mijn man zegt altijd; tjonge wat een makkelijk kind he, zo snel tevreden, hij heeft niet eens eten nodig 🤪😂
één jaar geleden
Hi!! Ik wilde zojuist een topic plaatsen over hoe veel warme hapjes jullie ze aanbieden omdat mijn 1 jarige dochter sinds een aantal dagen haar avondeten weigert. Voorheen at ze super goed…. Op de opvang krijgt ze in de middag standaard een vers warm hapje, in de avond normaal ook en dit eet ze altijd op. Vaak nog met een cracotte oid na. Dus dat ze ineens niks meer wil is echt nieuw voor ons. Op de opvang heeft ze wel goed gegeten dus is het een fase? Wat bieden jullie de kleintjes op een dag aan? Heel benieuwd
één jaar geleden
Volgens mij hoort het echt bij de leeftijd zo te lezen. Mijn dochter heeft exact hetzelfde en die is bijna 13 maanden.
En ja in het begin maakte ik me er nog druk om maar dat heb ik losgelaten. Ze krijgt nog dr 2 flessen(overdag en s avonds) dus ze komt niets te kort. Ga ook niets anders aanbieden voor in de plaats.
één jaar geleden
Reactie op Chantalld
Ik volg mee. Hier altijd heel goed haar avondhapje gegeten maar nu weigert ...
Ik hoop het voor ons!
één jaar geleden
Reactie op Veer81
Oh hier precies hetzelfde ik heb net zo hard gehuild. Ik kook altijd alles ...
Zo te lezen zijn we niet de enige. Daar ben ik ergens blij om. Bewijst toch dat het een fase is.. Denk ik ?
één jaar geleden
Reactie op LIZELO
Hi!! Ik wilde zojuist een topic plaatsen over hoe veel warme hapjes jullie ...
Ik geef smorgens ontbijtpap die gemaakt is met opvolgmelk. Dan een fruitje rond 10u. S' middags boterhammen met advocado of hummus of iets anders. Dan tussendoortje fruitpap. 's avonds eet hij mee wat wij eten.
één jaar geleden
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Eten jullie dreumesen weer netjes hun avondeten?
Hier is het erg wisselend. Heb ik een versgemaakte hapje geblenderd dan weigert ze. Als ze zelf kan eten is het wel goed maar dan krijgt ze helaas niet zoveel binnen. Vandaag was het enige wat ze wilde komkommer. 😅 Al het andere op haar bord liet ze liggen. 🙄
één jaar geleden
Reactie op Chantalld
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Eten jullie dreumesen weer netjes hun ...
Ondertussen eet hij weer alles en heel veel, maakt hem ook niet meer uit wat alles gaat erin. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om de structuur te houden en telkens gewoon aan tafel zitten, niet foceren, sfeer leuk houden en zeker geen afleiding bieden. Want nu is de fase gewoon weer voorbij. Ik denk dat we soms te snel in paniek geraken en dan net verkeerde dingen beginnen doen waar ze dan aan gewoon zouden kunnen worden. Maar ik denk dat volhouden tot hij zelf weer zichzelf is het beste. Ik ben in ieder geval weer blij dat hij terug eet! En ook wil hij graag alles zelf doen. Dus ik geef hem een extra lepel zodat hij zijn ding kan doen, en ondertussen geef ik hem soms hapjes als het niet goed lukt. Blije mama hier!
één jaar geleden
Onze kleine jongen heeft ook momenten dat hij niet wil eten, we kwamen er achter dat hij dan wil drinken. Na het drinken wil hij wel eten. Misschien iets dat bij jullie ook helpt?