22 Reacties
één jaar geleden
Ik heb dit ook ze wil alleen nog maar op mij slapen ik ben radeloos.
En dit is geen slaapegressie .
Want wat jij zeg dit hebben wij ook gehad flesje wegleggen en het was goed maar dat is ook maar tijdelijk geweest voor de rest is onze dochter een slechte slapee geweest vanaf het begin.
Het begint op te breken .
ik wou net gaan zoeken hoe ik me kind kan trainen om zelfstandig weer te slapen tot ik jou bericht zag .
Fijn om te weten aan de ene kant dat ik niet de enige ben.
één jaar geleden
Ik volg!
Hier ook mijn dochtertje pas geleerd om zelfstandig te laten slapen na heel veel huilen en doorzetten is het eindelijk gelukt het ging 2 dagen goed.
Ik dacht yesssss ze slaapt nu ook lekker door geen nachtvoeding meer ahh eindelijk rust en kan ik ook lekker in de nacht slapen..
Ze werd daarna verkouden en hoge koorts.. dan begrijp ik dat ze niet goed slaapt en dan ben ik er voor haar ook in de nacht, en daarna pakken we het wel weer op..
We gaan meestal Rond 7 uur naar de kamer en dan spelen en kroelen we nog lekker samen rond half 8 neemt ze een papfles ook niet helemaal op en rond 8 uur slaapt ze dan.
Sindsdien (na het ziek zijn geweest) word ze in het begin om t uur wakker dan slaapt ze paar uurtjes en dan om 3 uur nacht weer wakker echt huilen ook. En ze wilt alleen maar op mij slapen!als ze slaapt neerleggen in bed word ze weer huilend wakker.
Zooooo uitgeput en me rug doet zoooo zeeer want ze word zwaarder.. 2 uur lang wakker en dan slaapt ze weer. Maar elke nacht zoo.. omgg ik kan niet meer..
Ik dacht misschien last van tandjes die komen?
Slaappregressie?
Een fase hoop ik?!
Of is er iets anders?
Of wat kan ik doen?
Iemand gouden tip is welkom.
Want ik ben zo uitgeput lichamelijk en geestelijk 😫
één jaar geleden
11 maanden oud en precies wat jullie allemaal typen.. al zeker 12 weken lang. Radeloos.
één jaar geleden
Hier exact hetzelfde; wij vinden het heftig! Van doorslapen naar 1 fles in de nacht, toen 2 flessen en nu ook elk uur wakker in de avond. Direct hysterisch huilen en soms lastig te troosten. Het duurt al zeker 8 weken. Wij proberen rust te vinden onder dat het zo is en allebei hetzelfde te doen richting ons zoontje (gekozen voor hetgeen waar wij ons het meest prettig bij voelen). Wij reageren op zijn gehuil door naar hem toe te gaan en met ons lichaam op matras-hoogte te zitten/liggen. Dit zorgt ervoor dat ons zoontje zijn hoofdje op dezelfde hoogte brengt: dus met zijn hoofdje op het matras. Dan aaien wij hem over zijn bolletje in slaap. Vanavond voor het eerst ook white-noise aangezet. Deze combinatie maakt dat hij een stuk sneller bedaard en gaat slapen. Sterkte allemaal, het is een fase!
één jaar geleden
Dit hebben wij ook gehad! En echte ramp!! Ik merkte dat ene moment was ze net te koud en andere moment net te warm. Dus heb nu een zachte deken in de bed gelegd dit houd de warmte meer vast maar ze ligt dan niet bedekt en kan der warmte dus ook kwijt.
Zoiezo moet ze altijd eerst bij mij in slaap vallen😂☺️
één jaar geleden
Hoi mama,
Wat jij beschrijft maak ik al sinds maand 7 mee 😔. Ze wordt nu maandag 11 maand. Van slaapregressies had ze nooit veel last tot deze. Tandjes, sprong, regressie en nog eens ziek gevallen. Het was allemaal te veel. Gisterennacht is ze maar 1 keer even wakker geweest rond 12u en is na 5 minuten wiegen terug in slaap gevallen. Ze heeft geslapen tot 7uur sochtends. De eerste nacht na 4 (!) maanden dat we eens langer dan 3 uur hebben kunnen slapen 😰 ik denk echt dat het een fase is waar alle kindjes doorheen moeten. Maar leuk is iets anders.. de enige tip die ik kan meegeven is, uw ritme blijven aanhouden. Te veel vannalles proberen werkt averechts heb ik hier het gevoel. Veel succes iedereen, we komen erdoor!!
één jaar geleden
Echt zo herkenbaar sinds 8,5 maand is het zo. Daarvoor in de nacht een voeding en was het klaar maar nu elke nacht wakker en huilt dan 1,5 á 2,5 uur… breekt mij op moment ook op en heb daarom gister ook gebeld met een Slaapcoach. Daarvoor moet ik nu komende week schema bij houden en vragenlijst invullen. Ben benieuwd wat zij ervan zegt.
Heb zelf het idee dat het met verlatingsangst te maken in hebben. Soms ook tanden die doorkomen. Is erg lastig. Weet niet goed hoe ik het beste kan handelen hierin.
één jaar geleden
Ik ben blij om je berichtje te lezen want voel me echt machteloos, wij hebben precies het zelfde ze begon eindelijk met doorslapen na maanden maar nu is ze soms echt uren achter elkaar wakker en is ze gewoon echt wakker krijg haar dan pas na 2/3uur weer inslaap 😩
één jaar geleden
Reactie op Mommytobe_22
Dit werkt de laatste dagen bij ons heel goed..
Ik kan het screenshot slecht lezen, zou je het willen delen met fam.j.mendel@gmail.com?:) Wij zijn hier ook flink mee aan het stoeien de laatste weken.
één jaar geleden
Reactie op Mommytobe_22
Dit was ook onze life-saver!
7.00u opstaan
9.30-10.00 dutje (wakker maken)
13.00-15.00 middagdut (niet na 15u laten slapen).
19.00u bedtijd
Indien eerder wakker ‘s middags na de middagdut: 4 uur na wakker worden weer in bed voor de nacht.
Succes! 🍀
één jaar geleden
Reactie op Mommytobe_22
Hoi!! Zou je deze ook naar mij willen sturen? Ik weet niet of dat kan in een privé bericht? :)
één jaar geleden
Hoe gaat het nu? Wat heb je evt veranderd en werkt het?
Hier gaat slapen ook lastiger deze week. Ene nacht slaapt hij door andere nacht halve nacht kláár wakker! Nu weer wakker en ik ben zo moe 🥱
één jaar geleden
Hoe gaat het nu? Wat heb je evt veranderd en werkt het?
Hier gaat slapen ...
Hey! Ik dacht dat het beter ging maar het is echt weer drama, ook overdag.. We zijn echt te einde raad en zitten er over na te denken om een slaapcoach te proberen.
Wat lastig, bij jullie ook. Kon ik je maar vertellen wat je moest doen 😌
één jaar geleden
Het is een tijdje geleden dat ik deze topic begon. Maar jullie berichten hebben me zo goed gedaan.. Jullie lieten me weten dat ik niet de enige ben, dat had ik echt even nodig 🙈. Gaat het bij jullie al beter? Hier nog steeds niet 😩
één jaar geleden
Reactie op anne-marijehakvoort
Het is een tijdje geleden dat ik deze topic begon. Maar jullie berichten he ...
Onze dochter is inmiddels geopereerd aan buisjes. Sliep vanaf dat moment meteen weer door sinds 3 maanden tijd..