19 Reacties

één jaar geleden

Heb je haar al bij jou in bed gelegd? Slaapt ze dan wel door? Wij hebben ook een hele onrustige periode gehad met ons zoontje en dan legden we hem bij ons in bed en viel hij gelijk in slaap. Wij willen hier ook geen gewoonte van maken en beginnen dus wel in zijn eigen bed. Maar als hij klaarwakker is in de nacht leg ik hem bij ons dan slapen we alle 3 gewoon goed. Wat zijn de tijden dat je haar op bed doet

één jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Heb je haar al bij jou in bed gelegd? Slaapt ze dan wel door? Wij hebben oo ...
Ja helaas ook al geprobeerd en daar begint ze nu zelfs aan gewend te raken. Terug in bed leggen wordt ze meteen weer wakker en ik kan niet slapen als zij bij ons in bed ligt ivm vader die veel in zijn slaap beweegt en misschien boven op haar terecht komt. Slaaptijden zijn hier ook nog steeds dezelfde tijden als altijd.

één jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Eventueel een tuin stoel naast haar bedje zetten dat je naast haar kan zitten/liggen tot ze in slaap is. Ik zou toch ook een gesprek aan gaan met je man. Je hebt samen voor een kindje gekozen en als jij een depressie krijgt... kan ook niet de bedoeling zijn. Je dochter misschien ook een dagje naar opa en oma of iemand anders die dicht bij je staat zodat je even een dag kan bijkomen

één jaar geleden

Niet op je man kunnen rekenen ivm adhd en weinig geduld is niet de beste beslissing in deze denk ik persoonlijk. Jullie hebben tenslotte samen een kindje gekregen en hij hoort dus ook de zorg voor jullie dochter te dragen. Voor vaders kan het soms wat lastiger zijn, maar dit wil niet zeggen dat jij er zelf aan onder door moet gaan. Geen idee wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar hebben jullie een vast bedritueel? Denk aan tandjes poetsen, badje, pyjama aan, boekje lezen, liedje zingen enzovoort. Door een ritueel weet ze wat er komen gaat en zo laat je haar langzaam wennen aan het naar bed gaan. Wat wij hier doen is bijvoorbeeld: om 20.00h krijgt ze haar toetje, dan mag ze nog even naar jokie en jet op tv kijken, zodat mama of papa alles klaar kan maken voor het naar bed gaan, tandjes poetsen, washandje of in bad, pyjama aan, slaapzak aan, boekje lezen, samen knuffelend nog even een liedje zingen en dan leggen we haar in bed. Werkt hier echt prima! En heb je misschien al nagedacht over onderliggende problemen? En hoe moeilijk ook proberen om zelf zo kalm mogelijk te blijven, echt waar ik weet hoe moeilijk het is, ik heb zelf ook een tijdje een moeilijke slaper gehad. Maar je raakt zelf gestresst en dat werkt uit op je dochter. Praat vooral met je partner en vertel hem ook hoe jij je voelt en dat je denkt dat je eraan onder doorgaat! Dat je zijn hulp nodig hebt! Je kunt dit mama!😘

één jaar geleden

Reactie op Melaniem93

Niet op je man kunnen rekenen ivm adhd en weinig geduld is niet de beste be ...
Wij hebben wel een kleine bedritueel niet heel uitgebreid, dat zouden wij wel eens kunnen proberen. Haar vader werkt fulltime maar helpt waar het kan mee. Alleen de nachten zijn voor mij.. hij werkt in de bouw en moet om 5:00 al opstaan, ik wil hem dan niet lastig vallen omdat hij 40uur in de week werkt en vroeg eruit moet. Hij is een vaste slaper dus als hij wakker wordt van haar dan reageert hij een beetje ongeduldig dat ze stil moet zijn. Dit doet hij niet expres maar meer in zijn slaap een beetje. Zodra hij echt wakker is dan reageert hij wel weer goed maar dan heb ik het al opgelost😅 Dankjewel voor je reactie!

één jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Eventueel een tuin stoel naast haar bedje zetten dat je naast haar kan zitt ...
Haar vader heeft er s’nachts wat meer moeite mee ivm met het vroeg opstaan en een fulltime baan. In de avond is hij ook echt moe van het werk. Ik ook van het huishouden, een baby en alle ballen omhoog houden maar dat is iets wat hij niet kan begrijpen omdat hij eigenlijk nooit een hele dag alleen is met haar en niet snapt dat zorgen voor een kind ook een dagtaak is. Een dagje naar opa en oma is ook heel fijn maar dan voel ik me heel schuldig vanwege haar verlatingsangst nu. Ook gaat ze 3 dagen naar de opvang dan voel ik me weer schuldig om haar dan nog een hele dag bij opa en oma te laten.. maar misschien dat ik dat toch maar eens moet gaan doen want nu pas merk ik dat het te veel wordt. Elke dag denk ik het is maar een fase die is zo weer voorbij dus ik kan het zelf wel allemaal. Alleen duurt het nu wel heel lang deze fase is wel de pittigste tot nu toe

één jaar geleden

Hee het lijkt wel alsof ik mijn eigen verhaal hier lees. Mijn dochter is nu inmiddels 1 jaar en 12 maanden lang een moeilijke slaper geweest een paar maanden voordat ze 1 jaar werd heb ik dit ook ervaren en tot op de dag van vandaag zou het elke keer nog kunnen maar is tot nu toe nog niet gebeurd. 14 november is zij 1 jaar geworden. Ik trok het ook niet meer ik werkte 36 uur elke nacht wakker leefde op koffie. Zoals je zelf al zeg je relatie wordt er niet beter op. Ik heb toen mijn vriend beneden op de bank laten slapen en ik legde haar in een domoo zo een band je kan ook een zwangerschap band gebruiken. Eerst natuurlijk op mij in slaap laten vallen en dal heel voorzichtig in die band leggen want ze is heel allert. Dan had ij even me handen vrij want mijn rug begon zoveel pijn te doen van al die maanden op mij liggen. En voelde voor mij ook als een depressie die aan zat te komen. Maar aan de andere kant dacht ik niet opgeven. Ik heb haar in mijn bed gelaten n mijn vriend sliep steeds beneden ik heb aan de rand van het bed allemaal kussens naast elkaar neergelegd en op de grond nog is dekbedden met de gedacht ik ben bang dat ze straks uit bed rol ik leg haar dus in die bang ging naast der liggen met me hand over der heen en dutte doms heel even weg maar ik sliep met 1 oog . Elke keer wou zou der bed niet in en ze sliep eerst bij mij in een bedje in der eigen kamer. En elke keer sliep ze in me armen en zodra ik haar neerlegde werd ze wakker en ging ze zitten en krijsen. Toen heb ik geprobeerd het bed voor te verwarmen met een kruik want ze kent jou lichaam warmte en ik had dagen het zelfde shirt aangetrokken zodat die naar mij rook en vervolgens straks in der bedje gelegd zodat ze met het hoofd op het shirt ligt. ( dit hielp even mijn dochter is te slim haha ) Toen dat niet werkte heb ij het camping bedje gepakt en in haar eigen kamer gezet. Opgemaakt met een lakentje en dekentje en zij heeft een slaapzak aan 3.0 tog met een pyama broek van feetje en een rompertje. Elke dag het zelfde ritueeltje eten in badje ( 3x per week en anders wassen ) medicatie innemen daarna tandenpoetsen fles melk. En weetje wat bij ons toen echt heeft geholpen op verzoek van de kinderarts een radio te kopen aan zetten terwijl ze de melk al drinkt en dit heel de nacht aan laten staan. Sindsdien slaap ze . Maar wel in een camping bedje. Ik heb wel een aero sleep matras gekocht en aero sleep lakentjes. En mocht je dat bijvoorbeeld zelf te duur vinden kan dit ook altijd nog gekocht worden via vinted. Ik hoop dat je er wat aan heb ❤️

één jaar geleden

Ik heb dit ook gehad .. mijn tip : leg je dochter gewoon in haar eigen bed en blijf bij haar .. elke keer als ze gaat staan weer neer leggen en ja dit vergt veel van je en dit duurt even voor ze uiteindelijk in slaap valt maar blijf dit doen tot ze opgeeft. Blijf lief voor haar en kalmeer haar door zachtjes op haar zij te kloppen. Je zal zien dat ze al sneller in slaap zal vallen. (Ik zou ook proberen vrij te nemen als je hier aan begint). Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ZAZU de slaap krab is ook een tip. Worden ze rustig van. Blijf door zetten bij mij is het ook goed gekomen ! 😘

één jaar geleden

Ooh lieve mama, wij hebben ook maanden gehad dat ze niet zelf ging slapen en dat is echt loodzwaar. Hier gaat het nu sinds een maandje heel goed (klopt af). Wat hier helpt is om een Fedde en Kees lakentje te gebruiken en (iknow klinkt kansloos maar echt het proberen waard) om je mobiel met dit nummer (https://www.youtube.com/live/q29IkD-Xikw?feature=shared) keihard aan bij haar deur te zetten. Hier werd onze dochter super rustig van en viel uiteindelijk zelf in slaap.🙈 Als het een keer strijd is pakken we deze er nog altijd bij. Wellicht helpt het jullie ook. Sterkte.😘

één jaar geleden

Als eerst is het belangrijk om te kijken wat jij nu eerst even nodig hebt. Ik heb mijn zoontje een paar nachten bij mijn ouders gehad. En overdag hielp mijn moeder ook wel en dan kon ik even slapen. Ik heb ook wel halve dagen gewerkt zodat ik in de middag alleen thuis was. Sliep dat soms wel 3 uren zo moe. Overleg echt met je werk en geef aan dat je er doorheen zit en rust nodig hebt. Ik heb contact gezocht met een Slaapcoach en zij gaf een onderandere aan dat een ritme overdag belangrijk is. Ik hou nu 3-3-4 aan. Ritueel voor slapen gaan. In de avond langer overdag kort. Altijd hetzelfde ritueel aanhouden afhelpt duidelijk voor een kind. Ik ben naar ostheopaat geweest zodat de spanning in het lijf geen ding zou kunnen zijn. Fysio zou ook kunnen. Verder na het avond ritueel ernaast gaan zitten op de grond niet op stoel. Kinderen willen op gelijk hoogte zijn en anders gaan ze vaak staan. Verder dan negeren en soms even aai over hoofdje en sssttt zeggen. En dan maar wachten. Dit doe je tot hij slaapt. Om de dag of wanneer goed voelt ga je steeds een stukje verder van het bed zitten tot je op gegeven moment op de gang zit. Pas goed op jezelf.

één jaar geleden

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-chair-methode/

één jaar geleden

Vloerbed een optie? Ook een slechte slaper hier en ik slaap de tweede helft van de nacht samen met hem op zijn kamer (hij in zijn ledikant met open kant en ik op een matras ernaast). Lijkt me fijner dan een stoel naast bed, want dan kan jezelf ook slaap krijgen.

één jaar geleden

Mijn oudste viel in slaap in mijn voedings kussen in zijn ledikant en die haalde ik weg zodra hij sliep De geborgenheid en mijn geur hielp hem in slaap vallen De jongste wil ook geregeld niet zonder mij in slaap vallen en slaap met een extra grote voedings kussen zo kan ik veiliger en rustiger slapen als hij mij me wil (moet) slapen

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt heel moeilijk alleen. Ik heb nu een vloerbed gekocht met een matras ernaast en we slapen nu zo goed! Als ze de hele nacht doorslaapt ga ik weer terug naar mijn eigen bed (en man). Voor nu gaat dit zo wel goed. Sliep eerst zelf ook niet. Wou dat ik het vloerbed eerder had aangeschaft😁

één jaar geleden

Dankjewel voor de reacties! Veel tips heb ik al geprobeerd mijn dochter trapt nergens in en de nachten zijn nog steeds drama dat ik mij vandaag zelfs heb ziek gemeld en mijn dochter naar de opvang heb gebracht. Een vloerbed lijkt mij ook wel handig misschien dat dit een optie is!

één jaar geleden

Dankjewel voor de reacties! Veel tips heb ik al geprobeerd mijn dochter tra ...
Wat heftig voor je! Ik heb wel tips maar ik ben geen opvoed deskundige en die dingen helpen bij mijn kindje en misschien niet bij de jouwe. Wat ik je wil aanraden: bel de GGD, daar hebben ze een opvoedadviseur en die kan je hier goed bij helpen. Ik heb zelf niet dit drama gehad maar vrienden van ons hadden dit wel met hun kindje en het heeft ze super goed geholpen. Ga naar het opvoedspreekuur daar want daar zijn ze voor bij de GGD. Baat het niet,schaadt het niet.

één jaar geleden

Reactie op Kleintjevd

Hebben wij ook gedaan, ik denk dat die periode begon van augustus tot halverwege september en van oktober tot begin november. Nu slaapt ze weer lastig maar komt door kiezen volgens mij. Ze begon dan in haar eigen bedje en rond 21.00 uur konden wij naar boven want hysterisch huilen. Bij ons in bed direct slapen. Ik was ook bang dat ze eraan gewend raakte maar ineens sliep ze weer door in haar eigen bed.

één jaar geleden

Dankjewel voor de reacties! Veel tips heb ik al geprobeerd mijn dochter tra ...
Ja alle tips zijn altijd goedbedoeld. Ik heb een kindje dat sinds dag 1 niet goed slaapt. Hebt alles geprobeerd, alle tips die er zijn, slaapgidsen etc. Zij zoekt gewoon heel erg mijn nabijheid s nachts en het vloerbed is voor ons echt de oplossing geweest. Voor elk kind en ouder werkt iets anders