9 Reacties
één jaar geleden
Wat bij mij heel erg helpt is 1 of 2 klusjes op een dag te doen (en niet van jezelf 100000 dingen te moeten). Bijv. een was doen, badkamer schoonmaken etc. En wat ik extra kan doen is mooi meegenomen. Hierdoor "verplicht" je jezelf niet om meer dingen te doen.
Daarbij is loslaten ook de beste tip die ik je kan geven. Ik heb twee kinderen (2,5 en 1) en een spic en span huishouden is er niet meer bij.
Of betrek je kinderen bij het huishouden de oudste vindt het leuk om te helpen schoonmaken en de jongste vind de vaatwasser super interessant. Dus geef ze een doekje, plastic bakje etc. leuk muziekje er bij en maak er een feestje van😊
Ik zorg dat de basis dingen schoon en netjes blijven en de rest is bijzaak.
één jaar geleden
Reactie op joyinaya
Helaas herkenbaar 😞 Ik vind wel dat social media echt niet de werkelijkhei ...
Dat is ook zo ja, dan zie je de mama in de avond zodra de kinderen op bed liggen even een schoonmaak routine doen zonder dat ze er moe en als een slons uit ziet😆 ik lig zodra mijn dochter slaapt op de bank of al in bed maar schoonmaken nee dat zit er bij mij niet in in de avond😅
één jaar geleden
Laat je absoluut niet lijden door wat te zien is op social media! Misschien hebben die moeders wel een poets hulp oid.
En zoals hierboven al beschreven de leukste momenten uit een dag van 24 uur.
Ik vind het ook lastig om alles opgeruimd te hebben en de tijd voor mijn dochter te hebben. ( lees 3 katten en een hond, samengesteld gezin😅). En ik werk maar 2 dagen
Wat mij wel wat meer rust en ruimte geeft is mijn boodschappen zo veel als mogelijk thuis laten bezorgen.
Ik doe ook mijn huishouden tijdens het slaapje van mijn dochter, ik heb voor mezelf een planning met wat ik wil doen en deze vink ik gewoon af, maar stel je zelf niet te veel eisen en probeer toch wat relaxter te kijken (schoon is schoon) je dochter heeft jou ook nodig😘.
Geen idee of jou partner misschien iets kan betekenen hierin? Taken verdelen? Praat er iniedergeval over, niet geschoten is sowieso mis😉
Hopelijk heb je er iets aan😳.
Je kunt dit mama😘!
één jaar geleden
Herkenbaar lieve mama!
Social media is niet realistisch. Ik ben ook vrij perfectionistisch aangelegd als het om het huishouden e.d. gaat. Mijn ervaring is dat als ik bij andere mama's over de vloer kom het er echt niet allemaal schoon uitziet. Dat helpt mij vaak relativeren.
één jaar geleden
Ach joh, dat lijkt me niet realistisch wat je ziet dan 😅 ik probeer juist niks te doen tijdens dutjes, anders ben je alleen maar bezig idd. Ik ruim vaak wel even wat speelgoed op en soms even een was in de machine gooien.
De was doen is ook leuk met de kleine erbij. Huishouden doen vinden ze vaak superleuk. Als mijn oudste uit school is ben ik ook echt niet alleen maar aan het opruimen. Dan ga ik ook even met hem praten en wat met hem doen.
Wij stofzuigen vaak, af en toe een doekje over de tafel. Die was blijft wel altijd doorgaan. Soms hang ik 's avonds nog wat op voor ik ga zitten. Mijn vriend doet vaak 's avonds en in het weekend nog boodschappen.
Ik zit alleen altijd met die badkamer en wc. Ik heb er zo'n hekel aan en dan schiet het er altijd bij in 🫣
En samen met je kindje de was doen, poetsen, boodschappen doen etc. is ook samen hè en ze leren er ook van. Je hoeft heus niet altijd alleen maar met ze te 'spelen'.
Ik kan het wel aardig loslaten (soms iets te goed hahaha). Maar is een schoonmaakhulp anders iets?
één jaar geleden
Tijdgebrek komt heel vaak doordat je de verkeerde dingen prioriteit geeft. Ik werk 4 dagen in de week en mijn man ook. De was en de vaat, koken en boodschappen doen hebben voorrang, de rest van het huishouden totaal niet. Was en vaatwasser, dat vindt mijn zoontje leuk. Stofzuiger vindt hij een beetje eng.
één jaar geleden
Het nieuwe normaal is niet “perfect” zijn. Op Instagram zie je alles altijd zo positief voorbijkomen. Voor mij werd het een tijd geleden ook teveel en zelfs met hulp in de huishouding storen wij ons zelf wel eens aan dingen die niet af komen. Maar voor ons zijn de kids prio..
één jaar geleden
Die instagram mama’s hebben vaak gewoon een nanny die oppast, Danae Mercer geeft dat ook openlijk toe. Velen geven het niet toe en doen alsof ze een perfect leven hebben en 100 dingen tegelijk kunnen, fulltime mama voor 2+ kinderen en een influencer business runnen etc etc. en dan ook nog tijd en puf overhebben voor kleding shoppen en make up. Nooo way 😂