Hoi mama’s! Weer even een klaag moment met hopelijk veel tips ervoor terug😅
Soms kijk ik weleens rond op YouTube of instagram en zie ik zoveel moeders met meerdere kinderen die hun dag routine laten zien en het lijk net alsof deze moeder hun hele leven op orde hebben inclusief het huis😆 en dan ook nog veel met de kinderen bezig zijn. Ik werk 3 dagen in de week maar toch heb ik op die 2 dagen dat ik vrij ben zonder partner het gevoel alsof ik 100 dingen op een dag moet doen en aan het eind van de dag wanneer mijn dochter in bed ligt heb ik het gevoel dat ik weinig met haar heb gedaan. Zelfs als ik van te voren al afspreek om iets leuks te gaan doen komt het die dag er niet van, alsof een stemmetje in mijn hoofd zegt ‘nee je moet nog het hele huis poetsen want morgen heb je geen tijd moet je werken, boodschappen moeten nog’ Ik vind het zo jammer dat ik mij altijd opgejaagd voel.. in het weekend komen altijd 1 van de oma’s die natuurlijk ook tijd met haar willen dus voor mij gevoel heb ik maar 2 dagen in de week de tijd om echt van mijn dochter te kunnen genieten hierdoor voel ik extra druk om tijdens haar dutjes zoveel mogelijk te doen, maar daarna ben ik wel echt bekaf van het rennen door het huis het is alsof het nooit lang schoon kan blijven elke dag ben ik wel bezig. Is het de was niet dan is het de vaatwasser en dan is het weer tijd om de badkamer etc te poetsen altijd bezig zijn dus. Ik ben ook heel perfectionistisch dus het is nooit goed genoeg het kan altijd beter en op een of ander manier kan ik dat niet loslaten.
Ik zou heel graag over een paar maandjes voor een tweede willen gaan maar ik voel me nu zo opgebrand terwijl onze dochter heel makkelijk is en tweede best mogelijk is. Ik begrijp gewoon niet hoe sommige moeders het allemaal voor elkaar krijgen. Een schoon en opgeruimd huis en toch nog tijd voor de kinderen om er van te genieten. Tijdens een weekje vakantie (zonder partner) kan ik veel beter genieten van haar alsof die dagen dat ik werk mij zo gejaagd gevoel geven. Ik moet natuurlijk alles op 2 dagen tijd doen omdat ok die andere dagen geen tijd heb..
Dit was even mijn klaag momentje😅 hoe gaat het bij jullie?