17 Reacties

10 maanden geleden

Ik zou neusspray met xylometazoline 0.5 mg gaan ophalen en hem dit gaan geven. Dan krijgt hij in ieder geval weer beter lucht en is zijn neusje open.

10 maanden geleden

Reactie op Manu26

Ik zou neusspray met xylometazoline 0.5 mg gaan ophalen en hem dit gaan ge ...
Oh en er staat op vanaf 2 jaar, maar daar moet je niet na kijken.

10 maanden geleden

Ik herken dit zo erg. Mijn dochtertje hoest ook al zeker vanaf december. We hebben ook het ene pufje na het ander gekregen. Huisarts afspraak na afspraak. Knoflook geprobeerd, stomen, kamer goed ventileren, matrasje wat hoger, baby luuf, pure honing, maar ook NIKS helpt. Ze hoest overigens vooral ook ‘s nachts. Ze heeft ook een tijdje gehad dat ze er van moest overgeven omdat ze zo krachtig hoeste. Hier ook geen kinkhoest of rs. We krijgen ook maar geen antibiotica. Ze is ook in het ziekenhuis opgenomen 3 weken geleden ivm koortsstuip en toen hebben ze bloedonderzoek gedaan en alle infectiewaarden waren laag. Maar de hoest blijft. En dan steeds opnieuw weer verkouden. Durf bijna niet meer naar buiten te gaan, bang dat ze weer iets oploopt wat het hoesten verergerd. Ik heb ook geen tips, heb ook tips nodig. Maar je bent dus niet de enige 😔 Ik heb ook de neiging als het nog langer doorgaat, aan te dringen op een foto van de longen ofzo, of een longonderzoek..

10 maanden geleden

Precies. Xylometazoline halen 0,5. Gaat echt een opluchting zijn als ze goed kunnen ademen door de neus. Die van mij gebruikt ook de 0,5 dus vanaf 2 jaar.

10 maanden geleden

Oh lieve mama wat afschuwelijk! Wat zul je kapot zijn en wat zal je hart gebroken zijn om je kindje zo te zien, en wat zul je je zorgen maken. De neusspray is denk ik een goede tip; wij hebben die inderdaad ook meerdere malen voorgeschreven gekregen en helpt als een jekker. Alleen opletten dat je ‘m niet te lang blijft gebruiken (2wk max geloof ik maar dat zou ik vandeweek met je huisarts checken). Dat hoesten, slijm en overgeven hadden wij ook met kerst, vooral ‘s avonds en ‘s nachts. Ik weet niet wat het was, maar na een paar dagen was het weer over… ik kan alleen maar voor jullie hopen dat het bij jullie vergelijkbaar is. Voor de rest kan ik je geen tips geven voor het medische deel maar wel om het weekend door te komen. Ik vermoed dat je kindje aan jou hangt omdat hij niet zo lekker is, dus je kunt hem dan niet zo fijn aan iemand anders overdragen. Dus zorg er in dat geval voor dat iemand anders àl jouw andere taken overneemt: boodschapjes doen, schoonmaken, etc. Zodat jij even kunt focussen op survivallen. Er voor je kindje zijn wanneer dat moet, en rusten wanneer dat kan. Ik hoop dat het snel opklaart voor jullie. Heel veel sterkte 🤗

10 maanden geleden

Reactie op Kaasje21

Oh lieve mama wat afschuwelijk! Wat zul je kapot zijn en wat zal je hart ge ...
Bedankt voor je reactie! Ja gelukkig we nemen het van elkaar over! Welke neus spray hebben jullie gebruikt? Hij is 1 jaar en 3 maanden. Heb je toevallig een foto aub ga ik het gelijk kopen zo meteen alvast bedankt

10 maanden geleden

Reactie op Manu26

Ik zou neusspray met xylometazoline 0.5 mg gaan ophalen en hem dit gaan ge ...
Mag hij ook die nemen als hij 1 jaar en 3 maanden oud is?

10 maanden geleden

Reactie op Mvrhappyzwanger

Ja hoor dat is helemaal niet erg, ik kreeg dit advies van de huisarts en zelfs van de kinderarts toen mijn kindje [ zelfde leefttijd) ziek was, toen was hij net 1 jaar . Je hebt ook nog een lagere dosis evt. Die is echt voor babys, is alleen bij de apotheek te verkrijgen. Maar deze is ook prima. Ik heb dit standaard in huis., dit gaat je kindje echt goed doen. Mijn kinderarts zei, dat ze dit heel veel adviseren en daarmee vaak een ziekenhuis opname mee vermijden. En idd niet langer als 2 weken gebruiken, maar dat staat ook wel in de bijsluiter.

10 maanden geleden

Je hebt trouwens ook gewoon huismerk, bijv van de kruidvat.

10 maanden geleden

Reactie op Manu26

Ja hoor dat is helemaal niet erg, ik kreeg dit advies van de huisarts en ze ...
Heel erg bedankt! ik ga het halen en hopelijk vermindert zijn klachten 😖

10 maanden geleden

Heel veel beterschap! En hopelijk snel weer beter! ❤️‍🩹

10 maanden geleden

Je kunt nog proberen om iets onder het matras te leggen bij t hoofdeind, zodat hij niet helemaal plat ligt.

10 maanden geleden

Onze oudste had dit ook, meer dan een jaar gezeurd en uiteindelijk met een ambulance vanuit de huisartsenpost met extreme benauwdheid naar het ziekenhuis gebracht. Daar heeft hij toen 4 dagen gelegen. Sindsdien lopen wij PAS bij de kinderarts met hem (terwijl wij dit net zoals jij al eerder wilden). Mama, geef niet op. Blijf erom vragen en desnoods zeuren. De kinderarts moet dit nu toch echt gaan bekijken na zo'n lange tijd hoesten. Sterkte!

10 maanden geleden

Onze oudste had dit ook, meer dan een jaar gezeurd en uiteindelijk met een ...
Hij had een soort 'peuterastma' trouwens ( kan niet officieel worden gestest). overgeven etc. was enorm typisch bij hem. Het rode pufje, de qufar (schrijf je dat zo?). dat hielp wel met een inwerktijd van 6 weken...

10 maanden geleden

Nog even ter geruststelling mocht je deze neusspray gaan halen. Mijn dochter kreeg deze zelfs toen ze 6 weken oud was van de kinderarts. Belangrijk dat je hem alleen niet te lang gebruikt. Bij ons werkte hij ook heel goed. Veel sterkte!! Hopelijk gaat het snel beter en inderdaad gewoon aan de bel blijven trekken. Met mijn kinderen ook meegemaakt dat na 3x huisartsen bezoek ze toch door naar het ziekenhuis moesten en er uiteindelijk wel iets was. ( niks ernstigs)

10 maanden geleden

Even stoppen met melkproducten? Dit verergert de slijmvorming.

10 maanden geleden

Reactie op Mama221122

Even stoppen met melkproducten? Dit verergert de slijmvorming.
Ik denk ook eerder aan koemelk allergie. Had ik als baby ook.