Zijn jullie kinderen soms oom zo lastig in de auto😅? Onze dochter vindt het echt niet leuk in de auto vooral niet als we wat langer moeten rijden. Speelgoed vindt ze vaak niet echt leuk en gooit ze steeds op de grond. Een koek of fruitzakje heeft ze zo op en alles wordt vies😂
Hoe gaan jullie om met lange autoritjes?
Als ze niet slaapt zijn hier de ritjes inderdaad ook drama… dit is niet altijd geweest, maar sinds 3 maanden echt drama.
Muziek harder zetten helpt vaak voor 5 minuten omdat ze dan gaat “dansen”.
Speen helpt 1 minuut.
Speelgoed gooit ze inderdaad continu op de grond.
Hier ook nog op zoek naar dé tip.
Wij rijden eigenlijk altijd op de slaaptijd weg en dan slaapt ze ook zo goed als de hele rit. Vraagt wel wat planning en flexibiliteit maar zou niet 2 uur met een wakker kind in de auto willen zitten. Speelgoed maken we vast met loopy links.
Lange autorit plannen wij ook altijd rond slaaptijd, anders is t inderdaad niet te doen.
Voor kortere ritjes is t meestal ok als we hem wat speelgoed geven en liedjes zingen of een soort van spelletje doen met gekke geluiden maken die hij van ons nadoet.
Wij plannen lange autoritjes rond haar slaaptijd. Een autorit van 20-30min gaat goed, met de nodige snacks en speelgoed. Ik zit er zelf ook vaak naast, anders inderdaad drama.
Hier heel lang drama geweest maar het gaat steeds beter. Wat voor mijn gevoel echt helpt is een spiegel zodat hij mij kan zien. En muziek aan, en dan af en toe wat speeltjes naar achter ‘gooien’ 😂. En idd met langere autoritten plannen we het rond een dutje.
mijn zoontje vind auto rijden juist super leuk wel zo na 2 uur dat hij e
even eruit wilde we waren met de auto naar oma in spanje gereden was super te doen
Wat hier als enige echt werkt is haar eigen muziek. Eigenlijk bij alle autoritjes begint ze binnen 5 minuten te miepen. Als ik haar muziek opzet (playlist van Juf Roos bijvoorbeeld) is het helemaal prima.