Hallo,
Ik zou graag jullie raad / ervaringen eens willen vragen. Mijn zoontje is momenteel 13 maanden en sinds een week weigert hij elke fles. Hiervoor kreeg hij voor het slapen om 19u een fles en in de ochtend rond 7u. (Groeimelk) Hij heeft die altijd tot de laatste druppel opgedronken. Nu begint hij te huilen als de fles nog maar in de buurt komt, hij wil zelfs niet proeven.
Overdag heb ik geprobeerd om gewone volle melk te geven maar dat spuugt hij terug uit....
Voor de rest eet hij wel goed zijn groentepap en fruitpap, cracottes, Yoghurt, boterhammen (zonder beleg) en drinkt hij wel water.
Herkenbaar voor iemand ? Kan dit kwaad ? Heeft er iemand tips om hem toch voldoende melk te geven?
Alvast bedankt!
Hier ook bijna zelfde, hij dronk meestal zijn flessen leeg maar sinds 2 weken laat hij veel staan en drinkt hij verder ook slecht gewone melk, water en diksap. Heb geprobeerd om in verschillende flesjes, bekers te geven maar hij drinkt alsnog weinig. Misschien half om half proberen? Andere fles of in drinkbeker geven?
Hier hebben we dat ook gehad toen ze rond 9 maanden was en pas op een jaar dronk ze in de avond weer een beker melk. Daarvoor gaven we het dan gewoon in papvorm met de lepel..
Volgens mij is melk ná de eerste verjaardag optioneel en niet langer noodzakelijk qua voedingstoffen (helemaal aangezien je zoontje verder goed lijkt te eten). Ik zou daarom overwegen het los te laten.