32 Reacties
één jaar geleden
12 maanden, we leggen baby meestal tussen 19.00 en 19.30 in bed en die valt zelfstandig in slaap, meestal binnen een paar minuten, soms pas na 1 uur. Zolang baby lekker ligt en niet jammert gaan we niet naar boven. Slaapt door tot ongeveer 6.30 maar dommelt dan weer in slaap (snoozen). Geeft bijna altijd tussen 7.30 en 8.00 aan uit bed te willen.
één jaar geleden
Maandag wordt ze één en sinds een paar weken hoef ik er 's nachts eindelijk niet meer uit. Heb het met alle liefde gedaan hoor, maar voor onze nachtrust heel fijn.🥰 S avonds moet ik er soms wel en soms niet heen, maar het is dan vaak alleen even een speentje geven en een aai over haar bol. Sinds een aantal weken ook geen late (borst)voeding meer. Ze valt nu zelf na ongeveer 10 min is slaap. Voorheen (11 maanden lang🙈) altijd moeten helpen, wiegen, nog een keer voeden en enorm veel strijd en gehad (ook overdag met alle slaapjes). Ben er altijd voor haar geweest en nooit laten huilen, maar heeft mentaal wel inpact gehad. Al met al denk ik dat het heel normaal is en je kindje door gaat slapen als zij daar aantoe is. Ik heb ook geen idee of het hier eindelijk het nieuwe normaal is haha.
één jaar geleden
Dat klinkt zwaar! Mijn dochter leg ik tussen 7 uur en half 8 op bed . Ik geef haar een flesje in haar kamer op een stoel en ga nog even knuffelen en dan in bed leggen. Ze valt vrij snel in slaap en dan ga ik lekker op de bank relaxen. Als ik naar boven ga om naar bed te gaan kan ze soms wakker van mij worden en dan moet ik wel beetje moeite doen om haar weer in slaap te krijgen. Maar in het algemeen slaapt ze wel door.
één jaar geleden
Hier 1 jaar en een week. Wij leggen haar meestal tussen 19:00 en 19:30 op bed. Wij lezen altijd een verhaaltje voor, meestal valt ze dan al in slaap. Als ze dan nog niet slaapt zet ik een muziekje aan.
Soms huilt ze nog even van de moeheid en valt dan na max. 10 minuten in slaap.
Ze slaapt (bijna) altijd door tot een uur of 6:00/6:30. Soms zet ik een muziekje aan op de babyfoon en dan valt ze weer in slaap tot 7:00/7:30.
Heel soms wordt ze ‘s nachts even wakker en huilt ze een beetje. Maar wij gaan er pas uit als dit langer dan 10 min is. Eigenlijk valt ze altijd binnen 5 min weer zelf in slaap.
één jaar geleden
Wat een voorbeeldige baby's allemaal 😂
Zo gaat het echt niet overal!
Hier tussen 19-20uur naar bed. Ik blijf erbij tot hij slaapt, meestal uiteindelijk op de arm in slaap wiegen. Ik ga dan zelf ook naar bed om daar een filmpje te kijken en hij word dan na 30-90min huilend wakker en dan haal ik hem en leg hem naast mij in bed en dan slaapt hij meestal meteen weer in en soms moet ik wat sussen en op zn billetjes kloppen. Dan drinkt hij nog 1-3x 's nachts en soms word hij gewoon even wakker om te checken om ik er nog ben. Legt dan zn handen even op mn arm of gezicht en valt weer in slaap. Vorige week was hij ziek en sliep hij de halve nacht op mij zodat zn neus een beetje open bleef en de andere helft bij mn man in de draagzak zodat ik ook even kon slapen.
Wij zijn al een half jaar aan het stoeien met zn groei/allergieën etc en hebben een ziekenhuisopname gehad. Dus hij heeft wat traumas opgelopen en heeft veel nabijheid nodig die ik hem met liefde (en soms echt wel frustratie) geef. Alles gaat voorbij. Als hij 16 is wil hij echt niet meer bij mama en papa in bed 😂 en krijgen wij onze avonden terug. Dat houd ik mezelf voor op moeilijke dagen! Sommige kindjes hebben meer nabijheid nodig, zodat ze het daarna ook zelf kunnen. Onze oudste had dat ook tot 6 maanden en altijd aan toe gegeven en die slaapt nu gewoon in zn eigen bed en slaapt zelf in. Ik geloof dat ze zelf aangeven wanneer ze eraan toe zijn 🥰
één jaar geleden
Mijn dochtertje is net 1, ik doe haar in bad dan krijgt ze beneden nog een fles. Dan gaan we naar boven verhaaltje voorlezen, slaapliedje zingen en dan leg ik haar in bed en poets haar tanden, muziekklokje aan en eigenlijk slaapt ze dan binnen een paar minuten en hoeven wij er niet meer heen
één jaar geleden
Hier ligt ze tussen 18:30-19:00. Vrijwel altijd is ze tussen 7:00-7:30 wakker, tenzij ik veel vroege diensten heb. Dan maak ik haar 6:30 wakker.
Vanmorgen was ze om 6:15 wakker ( grote uitzondering). Maar na een minuut of 20 besloot ze toch nog lekker verder te slapen. ( eigenlijk niet handig want toen moest ik haar 7:15 wakker maken😂)
Hoeven er ‘s nachts eigenlijk nooit naartoe, tenzij ze ziek is. Onrustige nachten betekent hier iets onder de leden hebben.
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Wat een voorbeeldige baby's allemaal 😂
Zo gaat het echt niet overal!
Hier ...
Haha nou dit! Mijn kindje valt in slaap terwijl wij zijn rug aaien of klopjes geven op zijn billen. Vaak wordt hij gedurende de avond nog wel een keer wakker voor een slokje (bv) en tegen de tijd dat wij naar bed gaan ook. En dan 's nachts vaak ook nog wel een keer of 3. Hij ligt naast me in de cosleeper, drinkt een slokje bij me en slaapt weer verder. Soms een terrornacht waarbij hij niet verder slaapt na een slokje melk en ik maar beneden met hem op de bank ga zitten, dat kan 2 uur duren. Ik moet zeggen dat ik dit wel gewend ben van mijn oudste en dat het bij hem met 1,5 wel echt beter werd. Dus ik geniet nu nog maar gewoon even van het nachtelijk geknuffel 😉
één jaar geleden
Hier tussen 18.00 en 19.30 naar bed. Ze krijgt nog een fles, dan tandenpoetsen, verhaaltje lezen + zingen en dan leg ik haar wakker op bed. Soms hoor ik haar niet meer soms moet ik nog een keer terug voor een knuffel + speentje terug geven. Ze valt zelfstandig in slaap, hoelang dat duurt geen idee ik heb een babyfoon zonder camera en haar deur zit dicht. Ik hoor haar soms nog een beetje brabbelen.
Hoe de avonden gaan is heeel wisselend. De laatste tijd gaat het best goed en hoef ik soms niet meer terug naar boven maar soms nog wel 1 of 2x voor speentje. Dan slaapt ze direct weer verder.
Tussen 22.00-23.30 komt ze vaak nog een keer voor bv, rond 3.00 ook en tussen 05.30-700 ook en dan is ze vaak klaarwakker gaan we naar beneden.
één jaar geleden
Wij hadden dit ook heel vaak. Gelukkig kan ze sinds ze 7 maanden is ‘‘s avonds wat rustiger slapen. De nachten waren daarentegen vanaf 21/22 uur onrustig. Sinds deze week gestart met de liefdevolle slaaptraining van Eindelijk Slapen en ze slaapt zelf in en is ‘‘s nachts veel rustiger! We doen het pas 4 nachten maar zien nu al resultaat. ❤️
één jaar geleden
Wij hadden dit ook heel vaak. Gelukkig kan ze sinds ze 7 maanden is ‘‘s avo ...
Waar kan ik die training volgen? 😊
één jaar geleden
Onze zoon gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Hij moppert of kletst soms nog even maar dat wordt steeds korter tot soms ook helemaal niet. En dat is het eigenlijk....dan slaapt hij tot in de ochtend tussen 6.30 en 8.00 uur.
één jaar geleden
Hi, hier heeeel lang hetzelfde gehad. Als ze naar bed werd gebracht rond 8 uur werd ze elk uur of drie kwartier wakker tot ik erbij ging liggen (ik heb een vloerbed en slaap samen met haar). De laatste maand of 2 maanden gaat het een stuk beter. Dan slaapt ze de eerste 2 tot 3 uur goed. Meestal lig ik er dan al naast. Zo niet wordt ze wel even huilend wakker, maar valt ze wel snel in slaap. Ze komt s nachts ook nog voor 1 voeding. Zodra ze doorslaapt ga ik weer in mijn eigen bed slapen. Hier was het eerst echt ellende en samenslapen is eigenlijk de oplossing geweest. We hebben nu best goede nachten als k kijk naar waar we vandaan komen, want het was echt ellende.
één jaar geleden
Wij hebben slow mornings, kunnen altijd lekker uitslapen tot 09.00u maar onze avonden zijn lang.
Ze gaat tegen 22.30u slapen, leggen haar in bed of eventjes knuffelen. Slaapt ze lekker door tot 09.00 - 09.30u. Met de zaak zijn deze uren voor ons perfect, zij gaat ook niet naar de opvang of familie. Ze blijft bij ons.
één jaar geleden
Hier gaat hij tussen 1900-1930 naar bed. Fles, tandjes poetsen, boekje lezen, licht uit. Hij ligt dan meestal nog 30min te keten: heen en weer wiegen in bed, soms zijn knuffel uit bed gooien en dan keihard huilen. Maar in principe slaapt hij vanaf 2000-2030 tot de volgende ochtend 🙏🏼🙌🏼 We hebben ontdekt dat hoe meer we “het” aandacht geven, hoe erger het wordt. Dus als hij gaat mopperen dan laten we hem eigenlijk liggen en gaat het vanzelf over. Natuurlijk als we denken dat er echt wat is (vieze luier, ziek, etc.) dan gaan we kijken en troosten, maar anders niet en hij slaapt echt sinds 6 maanden door.
één jaar geleden
Mijne van 1 doet nu sinds een maand pas doorslapen. Nog een enkele keer wordt hij wakker. Eigenlijk altijd hetzelfde gedaan. Gewoon tussen 7/8 naar bed. Ik blijf er niet bij en laat hem als hij niet direct in slaap valt zelf nog even rommelen. Wel z’n slaapmuziekje op. Uit het niet slaapt hij opeens door. Had namelijk de hoop al opgegeven. Denk dat het gebeurd als je kindje er zelf klaar voor is
één jaar geleden
Onze dochter is net 1. We leggen haar tussen 19:00 en half 8 in bed. Ik geef daarvoor nog borstvoeding. Ze slaapt meestal snel in. Soms moeten we er in de avond 1x heen. Maar meestal slaapt ze door. En moeten we haar om 8 uur wakker maken om de dag weer te starten. Echt een slaapkop