7 Reacties
9 maanden geleden
Ik heb laatst geleerd dat je het beste eerst twee positieve dingen kan zeggen en daarna iets negatiefs met feedback geven.. Dus benadruk waarom ze een top oma is en geef daarna vooral vanuit je gevoel uit hoe jij vroeger die hardhandigheid ervaren uit. Een gevoel kun je niet afkraken.
9 maanden geleden
Ik zou inderdaad eerst de positieve dingen benoemen en daarna terugkomen op wat je had gehoord en dat je dit vervelend zou vinden als dit echt zo is. Dat je dat liever niet hebt, lastige is dat je dit natuurlijk nooit kan controleren..
9 maanden geleden
Is het een idee om je stiefvader ‘in jouw kamp te krijgen?’, zodat hij jou kan steunen in je verhaal als je met je moeder praat? Hij zal er denk ik vaker ook echt bij zijn gedurende de dag misschien?
Goed van je dat je het gesprek aangaat. Heel veel succes! 🤞
7 maanden geleden
Mijn mama was ook wel ruwig met haren kammen en aankleden vroeger, maar met haar kleinkinderen doet ze alles zoo zachtaardig en rustig. Misschien een idee om een dagje samen met je kleine bij je mama te spenderen om te kijken hoe dat gaat. Je zou dan op dat moment of even later kunnen aangeven van oei, ik vond dat iets te hardhandig, kun je er proberen rekening mee te houden of iets in die richting? Zou denk ik niet afgaan op iets dat een ander zegt, maar eerder zelf willen observeren en besluiten. Meningen kunnen namelijk echt verschillen! Succes, you can do this!
7 maanden geleden
Ik zou me kind dan niet brengen.
Hoe aardig ze ook kan zijn aan de andere kant al moet ik me overal doorheen slepen om iets anders te regelen.
De trauma’s veranderen je kind.
En zeker als mijn stiefvader het tegen mij zeg die zeg dit natuurlijk niet voor niks.
En een gesprek aan gaan kan je doen maar gaat misschien niet helpen.
Want als ze zich uiteindelijk toch aangevallen voelt kan ze de volgende keer dat je je kind breng nog hard handiger zijn naar je kind.
En om eerlijk te zijn als iemand dit tegen mij zou zegt over me moeder dan ziet mij moeder mijn kind niet meer ( als in oppassen )
Maar alleen nog waar ik bij ben.
Ik hoop dat je er voor jezelf uit kom en wens je heel veel su6 💋
Je kindje verdien dit niet.