7 Reacties

6 maanden geleden

Ons ritme is: Middagslaapje: 11.30 tot 15.00 uur(vaak wordt ze dan wakker) En om 19 uur naar bed en dan slaapt ze vaak tot 6-7 uur in de ochtend. Als je geen andere oplossing weet en wanhopig bent lijkt het me logisch dat je haar tussen je in laat slapen. Dan kunnen de oma's wel oordelen maar heb je wel eens gezegd: Mag ze dan een nachtje bij jullie slapen? Kijken hoe dat gaat en dan hebben wij even rust.. Misschien helpt het om bij het consultatiebureau om hulp te vragen? Je hebt daar een opvoedadviseur die vaak wat slaaptips kan heven geven. Zo heb ik met mijn oudste toen kunnen zeggen toen ze bang was en niet wilde dat ik weg ging met naar bed brengen: mama komt over 10 minuten even terug om te kijken. Dat heeft zwaar geholpen want in die 10 minuten viel ze vaak al in slaap en het was een geruststelling voor haar toen.

6 maanden geleden

Dit klinkt super herkenbaar. Wij (lees ik) slaap al vanaf half maart met onze dochter in bed. Van de een op de andere dag werd ze s’ nachts wakker huilend gillend etc en ging niet meer slapen mits ze bij mama kon blijven. Geprobeerd een lampje aan te laten/ zonder nachtlampje/ deur op een kier niks werkte. Geprobeerd haar steeds terug in haar bedje te leggen maar dan werd ze al onder weg naar haar kamertje wakker. En dan niet gewoon wakker maar gillend he. Pogingen naast haar te slapen werkte niet. In haar kamertje blijven zodat ze in slaap zou vallen ook niet. In haar bedje laten en op die manier in slaap sussen idem dito. En ja heel eerlijk gezegd als je nachten achter elkaar zo bezig bent en werk ook je volle aandacht en concentratie nodig heeft dan is de keus van in bed nemen zodat we beide aan onze nachtrust kunnen komen toch wel snel gemaakt. Ik probeer steeds opnieuw haar in bed te leggen maar op de een of andere manier heeft ze hele gevoelige voelsprieten zullen we maar zeggen en zitten we weer gezellig op samen. Dus neem ik d’r maar weer mee in bed. Ik ben er maar vanuit gegaan dat het echt wel een keer goed komt en dat hete gewoon even een periode/ fase geef het een naam is waar we doorheen moeten. En blijf ik het tussendoor gewoon steeds weer opnieuw proberen. Ik heb dus geen tip maar we zijn dus niet alleen 😊

6 maanden geleden

Iedere kindje is anders.. je moet niet naar andere kindjes kijken doe gewoon wat voor jullie goed voelt Onze oudste heeft ook heel lang tussen ons in gelegen, eerst eigen bed en daarna later de nacht kwam hij naar ons.. Ik heb er nooit een drama van gemaakt, want dan werd het alleen maar erger. Het heeft zichzelf uiteindelijk opgelost, want hij slaapt nu lekker in zijn eigen bed de hele nacht. Wel slaapt hij in op de bank en breng ik hem daarna naar zijn eigen bed. Ik heb er geen problemen mee.. dit is wat voor hem werkt en daar zijn we heel blij mee Als baby ook nooit proberen mee gehad met hem. De jongste daar in tegen was vanaf baby al drama. En die kan ik nu ge woon in bed leggen en gaat slapen. Geen problemen mee. En zo is het voor ieder kindje anders wat hun prettig vinden. Ik denk altijd, als je kindje hierin een beetje volgt dat je dan makkelijker bed ritme hebt, dan dat her allemaal heel geforceerd en" moetje" gaat worden. Dan gaat je kindje ook tegenwerken.

6 maanden geleden

Hier ook een periode met slecht slapen. Beetje zoals je omschrijft. Driftbuien en niks hielp, behalve bij mama zijn. Ook gekozen om hem bij ons in bed te nemen. Zodat iedereen toch wat nachtrust kreeg. Hij zal mij wel gewoon nodig hebben gehad want zodra we samen in mijn bed lagen viel hij altijd direct in slaap. Na een tijdje hem wel over kunnen leggen in zijn eigen bed. Toen ik merkte dat hij bij het inslapen meer ging knuffelen en aan mij ging zitten zijn we weer gaan proberen in zijn eigen bed. De eerste avond was het aanstellerig huilen en jammeren. Maar nu we weer gewoon de stappen van de slaapcoach volgen gaat het snel al stukken beter. Ik zou dus zeggen het is een fase.. hoe stom en lang die dan ook duurt.. maar inderdaad vraag het ook eens na bij je cb.

6 maanden geleden

Wij hebben een korte periode weer wat problemen gehad, maar onze dochter zegt/snapt al veel. Ik zei dan vaak: mama gaat even wat pakken en komt zo weer terug. Ik rommelde dan wat op de overloop en dan ging ze slapen... wellicht het proberen nog waard?

6 maanden geleden

Reactie op Celestevdw

Wij hebben een korte periode weer wat problemen gehad, maar onze dochter ze ...
Ook al geprobeerd helaas trapt ze daar ook niet in😂 ze snapt het zelf ook heel goed maar probeert haar zin altijd te krijgen. Doordat ze meteen overstuur is krijgt ze het altijd weer voor elkaar dat ze toch opgepakt wordt..

6 maanden geleden

Wat vervelend! Elke kind is anders. Ik hoor ook regelmatig van mij ouders dat ik haar ‘s nachts geen warme melk moet geven.. en toch blijf ik het doen want ik zit met een huilende kind ‘s nachts. Als onze dochter een periode heeft dat ze niet wil slapen dan zeg ik dat ze naar haar knuffel konijn gaat en samen konijn naar bed brengen en konijn in haar bed onder het dekentje en konijn kusje want konijn gaat slapen en Eva ook. Eva speen konijn speen en nu zachtjes anders kan konijntje niet slapen. 🤣 nog even slaaplekker kus voor mijn dochter en konijn en dan slapen 😅 en soms zingen voor konijn zodat die gaat slapen. Zodat zij ook verantwoording voor iemands slaap en ook die van haar zelf