Ik heb al eerder een topic aangemaakt over het dramatische slaapritme van onze dochter.. echter zie ik nog niet de hoop erin dat ze snel weer zelfstandig gaat slapen.
Bijna 20 maanden is ze en als baby echt een mega goede slaper dat zelf de kraamverzorgster er van stond te kijken er was bijna geen nacht dat ze wakker werd of ze was dan gewoon even paar minuten aan het brabbelen en viel zonder te huilen weer in slaap. Met 11 maanden de eerste pittige fase gehad ongeveer 8 weekjes. Wist niet wat ons overkwam zo makkelijk kind was ze daarvoor maar goed dat hebben we dan overleefd en toen ging het goed tot ongeveer 10 weken geleden. Maar nu is het nog erger. Al 10 weken slaapt ze tussen ons in we hebben inmiddels een vloerbed aangeschaft zodat ik bij haar kan liggen en dan stiekem haar kamer kan verlaten als ze slaapt. Werkt eigenlijk best goed dus er is al iets veranderd. Wat alleen nog vervelend is is dat ik wel eerst een dik uur bij haar moet liggen en papa en mama dus al een aantal weken niet meer een avond met zijn tweeën hebben om een serie te kijken of tot rust te komen van een werkdagje. Vervolgens wordt ze in de nacht weer wakker en gaat ze huilend bij haar deur staan. Of ik ga weer een uur bij haar liggen of ik pak haar maar weer bij ons in bed uit frustratie.. wij hebben haar ledikant nog bij ons op de kamer staan voor als het peuterbed nog geen succes was maar zelfs daar wilt ze niet in terwijl ik gewoon letterlijk haar hand kan vasthouden en ze mij gewoon kan zien. Toch is het krijsen tot dat ze gewoon bijna stikt in haar gekrijs en helemaal in paniek is terwijl ik gewoon letter naast haar lig. Ik snap hier helemaal niets van waarom het zolang duurt voordat ze weer norma naar bed kan en vanzelf gaat slapen. Ik weet dat er genoeg kindjes zijn die het zelfde hebben maar ik ken ook genoeg kindjes van deze leeftijd die gewoon naar bed gebracht worden en lekker gaan slapen. Het is zo frustrerend dat ze alleen maar bij mij wilt zijn en zelfs een bedje naast mijn bed niet eens oke is voor haar. En bij de opvang slaapt ze als Doornroosje en heeft ze nergens last van valt meteen in slaap en huilt niet eens🤷♀️ en maar steeds de bemoeienis van de oma’s erbij want die snappen niet waarom ze bij ons in bed ligt. En dat ze niet in haar eigen bed wil omdat ik haar bij ons pak terwijl ik lang genoeg bezig ben geweest haar in haar eigen bed te laten maar ze trapt nergens in..
Hoe is het ritme van jullie kindjes? Vallen jullie kindjes wel vanzelf in slaap? Hoe ziet jullie avondroutine eruit?